Skocz do zawartości

320d e46 136km za niskie cisnienie doladowania


esiam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i prosze was o pomoc bo juz mam dosc tego problemu

auto fajnie zaczyna jechac dopiero od 2500tys obr. a wczesniej muli. powyzej 2500 tys czuc te 136 koni.

odczyt z kompa pokazuje ze jest za niskie cisnienie doladowania, pokazuje 1000 na biegu jalowym z tego co wiem powinno byc ok 2000. po dodaniu gazu cisnienie delikatnie sie zmienia ale napewno nie osiaga 2000.

byla przekladana od kolegi przeplywka, zaworki podcisnienia, czujnik cisnienia w kolektorze, wezyki wymienione a nic sie nie zmienia. Sztanga turbiny zaciagana jest poprawnie, egr wyczyszczony, caly dolot wyczyszczony, kolektor tez, uszczelki na kolektorze tez wymienilem.

prosze o pomoc, co moge jeszcze zrobic i co moze byc przyczyna takiego zachowania auta i dlaczego komputer pokazuje tak niskie cisnienie.

pozdrawiam i czekam na wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym masz odczyt z czujnika ciśnienia atmosferycznego, czyli ok 1bar. Przy obciążeniu odczytywane jest doładowanie sprężarki, czyli w piku coś ok 1,3bar. W sumie ciśnienie absolutne wynosi 2,2-2,3 bar.

 

Druga kwestia to taka, żeby prawidłowo odczytać parametry z silnika M47 należy go zdiagnozować DISem. INPA to tylko kilka podstawowych wartości, których precyzyjna interpretacja jest równie trudna jeśli nie masz żadnego doświadczenia z diagnozowaniem. Dlatego tak ważne jest logowanie auta pod obciążeniem i zwracaniem uwagi na tzw "wyrwania" pomiarów w czasie transmisji danych do testera.

 

Trzecia kwestia to taka, że w przypadku obydwu jednostek M47 i M47N przy problemie braku mocy A PO wykonaniu wszystkich możliwych czynności serwisowych przyczyną będzie brak aktywacji układu regulacji doładowania ze sterownika ECU. Już miałem 6 takich przypadków, gdzie silnik jest w nienagannej kondycji, parametry idealne, brak błędów w rejestrze (nawet w SHADOW MEM.), a auto nie chce jechać do 2,5 tys obr/min. Po tym zaczyna sunąć jak wściekłe. Jedyną przyczyną w tym przypadku jest właśnie awaria/usterka sterownika ECU, o czym de facto sam nie informuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max zadane ciśnienie w tym silniku wynosi 1,1 bara, w overbooscie troszkę więcej ale nie wiele .... Także wartości w Inpie jakie powinien osiągnąć przy max obciążeniu to 2100 ... Poza tym warto też podmienic czujni ciśnienia doladowania , lubi przeklamywac ...

I dla pewności odepnij wezyk egr ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

esiam tylko wiesz, że musi być przełożony wraz z immobilizerem?? Bo jak tylko przerzucisz komputer to silnik nie odpali. Wnioskuję z Twojego wcześniejszego wpisu, że WSZYSTKO co tylko było możliwe zostało sprawdzone i wyeliminowane. Jeśli tak, to pozostaje tylko podmiana kompa i test. Robiłeś już kiedyś taką podmianę?? Pytam, żebyś po prostu nic nie popsuł ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

wiem wiem ze trzeba EWS przelozyc i stacyjke wraz z komputeram:)i tak zrobilem ale nie zdalo to rezultatu takze juz nie wiem w co uderzyc zeby to zaczelo dzialac jak nalezy, co byscie mogli jeszcze powiedziec na ten temat,??????

 

ok to umnie dane z cisnienia doladowania na to wyglada ze sa wporzadku bo pokazuje 1100 i przy obciazeniu ma 2110, z tego co tam kiedys przeczytalme to waztosci w inpie z przeplywki powinny byc w granicach 30-40 jednostek tak??bo umnie jest 33,dawka wtrysku na wolnych obratach w okolicach 6 jednostek czyli tez w normie, nie wiem za co sie brac juz.

dajcie znac chlopaki co o tym myslicie

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.