Skocz do zawartości

320d e46 136km za niskie cisnienie doladowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i prosze was o pomoc bo juz mam dosc tego problemu

auto fajnie zaczyna jechac dopiero od 2500tys obr. a wczesniej muli. powyzej 2500 tys czuc te 136 koni.

odczyt z kompa pokazuje ze jest za niskie cisnienie doladowania, pokazuje 1000 na biegu jalowym z tego co wiem powinno byc ok 2000. po dodaniu gazu cisnienie delikatnie sie zmienia ale napewno nie osiaga 2000.

byla przekladana od kolegi przeplywka, zaworki podcisnienia, czujnik cisnienia w kolektorze, wezyki wymienione a nic sie nie zmienia. Sztanga turbiny zaciagana jest poprawnie, egr wyczyszczony, caly dolot wyczyszczony, kolektor tez, uszczelki na kolektorze tez wymienilem.

prosze o pomoc, co moge jeszcze zrobic i co moze byc przyczyna takiego zachowania auta i dlaczego komputer pokazuje tak niskie cisnienie.

pozdrawiam i czekam na wasze opinie.

Opublikowano

Na biegu jałowym masz odczyt z czujnika ciśnienia atmosferycznego, czyli ok 1bar. Przy obciążeniu odczytywane jest doładowanie sprężarki, czyli w piku coś ok 1,3bar. W sumie ciśnienie absolutne wynosi 2,2-2,3 bar.

 

Druga kwestia to taka, żeby prawidłowo odczytać parametry z silnika M47 należy go zdiagnozować DISem. INPA to tylko kilka podstawowych wartości, których precyzyjna interpretacja jest równie trudna jeśli nie masz żadnego doświadczenia z diagnozowaniem. Dlatego tak ważne jest logowanie auta pod obciążeniem i zwracaniem uwagi na tzw "wyrwania" pomiarów w czasie transmisji danych do testera.

 

Trzecia kwestia to taka, że w przypadku obydwu jednostek M47 i M47N przy problemie braku mocy A PO wykonaniu wszystkich możliwych czynności serwisowych przyczyną będzie brak aktywacji układu regulacji doładowania ze sterownika ECU. Już miałem 6 takich przypadków, gdzie silnik jest w nienagannej kondycji, parametry idealne, brak błędów w rejestrze (nawet w SHADOW MEM.), a auto nie chce jechać do 2,5 tys obr/min. Po tym zaczyna sunąć jak wściekłe. Jedyną przyczyną w tym przypadku jest właśnie awaria/usterka sterownika ECU, o czym de facto sam nie informuje :wink:

Opublikowano

ok dzieki za informacje, kumpel ma drugi komputer ktory dziala w 100%, na dniach postaram sie go przelozyc z calym osprzetem o zobaczymy co bedzie.dam znac na forum:)

pozdrawiam i jeszcze raz dzieki

Opublikowano

Max zadane ciśnienie w tym silniku wynosi 1,1 bara, w overbooscie troszkę więcej ale nie wiele .... Także wartości w Inpie jakie powinien osiągnąć przy max obciążeniu to 2100 ... Poza tym warto też podmienic czujni ciśnienia doladowania , lubi przeklamywac ...

I dla pewności odepnij wezyk egr ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
esiam tylko wiesz, że musi być przełożony wraz z immobilizerem?? Bo jak tylko przerzucisz komputer to silnik nie odpali. Wnioskuję z Twojego wcześniejszego wpisu, że WSZYSTKO co tylko było możliwe zostało sprawdzone i wyeliminowane. Jeśli tak, to pozostaje tylko podmiana kompa i test. Robiłeś już kiedyś taką podmianę?? Pytam, żebyś po prostu nic nie popsuł ;)
Opublikowano

witam

wiem wiem ze trzeba EWS przelozyc i stacyjke wraz z komputeram:)i tak zrobilem ale nie zdalo to rezultatu takze juz nie wiem w co uderzyc zeby to zaczelo dzialac jak nalezy, co byscie mogli jeszcze powiedziec na ten temat,??????

 

ok to umnie dane z cisnienia doladowania na to wyglada ze sa wporzadku bo pokazuje 1100 i przy obciazeniu ma 2110, z tego co tam kiedys przeczytalme to waztosci w inpie z przeplywki powinny byc w granicach 30-40 jednostek tak??bo umnie jest 33,dawka wtrysku na wolnych obratach w okolicach 6 jednostek czyli tez w normie, nie wiem za co sie brac juz.

dajcie znac chlopaki co o tym myslicie

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.