Skocz do zawartości

Spalone sprzęgło oraz czarna gęsta plama pod silnikiem 320d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Wczoraj zrobiłem około 50km dając swojemu BMW po obrotach i w pewnym czasie poszedł biały dym oraz straszny smród spalonego sprzęgła, pedał po tym wszystkim stał się bardzo miękki jakby nie łapał wcale no ale jakoś dojechałem do domu(biegi teraz wchodzą dość ciężko ale zgrzytu nie słychać). Spodziewam się teraz wymiany całego sprzęgła wraz z Dwumasem niestety, już wcześniej były objawy zużytego koła zamachowego bo od pewnego czasu były wyczuwalne szarpnięcia oraz gdy ktoś pierwszy raz wsiadał za kółko to nie zaczął jazdy bez szarpnięcia i zgaśnięcia mu silnika. Najbardziej dzisiaj zaniepokoiła mnie czarna gęsta plama pod silnikiem(nadal czuć smród pod maską i w całym garażu), czym ona może być spowodowana, dodam jeszcze ze wczoraj po powrocie do domu po zgaszeniu silnika gdy przekręciłem ponownie zapłon było słychać jak pracowały jeszcze wentylatory. Bardzo prosiłbym o wypowiedz kogoś kto się na tym zna lub kogoś kto miał podobne objawy. Jakich kosztów mogę się spodziewać oraz z czym będzie wiązać się naprawa. BMW posiadam od jakiegoś miesiąca, kupiłem je od znajomego który nim jeździł od roku
Opublikowano
Być może ją tak przegrzałeś że aż puściła jakaś uszczelka/wąż. Możesz mniej-więcej określić w którym miejscu pod samochodem znalazła się ta owa plama ? Objawy twojego sprzęgła wskazują na docisk.
Opublikowano
W jedynym znanym mi w takich okolicznościach przypadku - puścił wąż w okolicach turbiny. Natomiast olej może się lać tu i tam bo może kapać na osłonę/osłony pod silnikiem, czyli wcale niekoniecznie uszkodzenie musi być dokładnie nad plamą oleju.
Opublikowano
Być może ją tak przegrzałeś że aż puściła jakaś uszczelka/wąż. Możesz mniej-więcej określić w którym miejscu pod samochodem znalazła się ta owa plama ? Objawy twojego sprzęgła wskazują na docisk.

plama pojawiła się mniej tuz przed końcem silnika od strony kabiny po środku. wrzuce zdjęcie jak to wygląda bo nie miałem nerwów by temu się zbytnio przyglądać, niestety nie mam dziś dostępu do kanału

Opublikowano
Co do osłon to fakt pominąłem je ... Prawda jest taka że najlepiej by było zobaczyć samochód od spodu, ale wcześniej wyeliminować to co się da czyli interecooler, i cały jego osprzęt. Jeżeli spadła obojętnie jaka rura od turbo po intercooler bądź on sam się rozszczelnił powinieneś mieć znaczny spadek mocy, chodź nie jest to jednoznaczne. Przed jazdą radził bym sprawdzić stan oleju. A co do samego silnika to chodzi równo ? Żadnych niepokojących objawów w jego pracy nie zaobserwowałeś ?
Opublikowano
Co do osłon to fakt pominąłem je ... Prawda jest taka że najlepiej by było zobaczyć samochód od spodu, ale wcześniej wyeliminować to co się da czyli interecooler, i cały jego osprzęt. Jeżeli spadła obojętnie jaka rura od turbo po intercooler bądź on sam się rozszczelnił powinieneś mieć znaczny spadek mocy, chodź nie jest to jednoznaczne. Przed jazdą radził bym sprawdzić stan oleju. A co do samego silnika to chodzi równo ? Żadnych niepokojących objawów w jego pracy nie zaobserwowałeś ?

Co do mocy trudno stwierdzić, silnik chodzi tak samo jak wcześniej, ale podczas przyśpieszania czuć że sprzęgło się ślizga, obroty idą do góry a samochód słabo przyśpiesza, ide właśnie zrobić zdjęcia, postaram się to zrobić jak najdokładniej, a jak nie to jutro kanał i będzie widać co i jak.

Opublikowano
Co do samego sprzęgła to gdy je przypaliłeś mogło się zrobić tzw "szkliwo" i dopóki ono się nie zetrze samo sprzęgło może się trochę ślizgać, lub najnormalniej w świecie nie ma już okładziny ciernej + docisk robi robotę.
Opublikowano
Co do samego sprzęgła to gdy je przypaliłeś mogło się zrobić tzw "szkliwo" i dopóki ono się nie zetrze samo sprzęgło może się trochę ślizgać, lub najnormalniej w świecie nie ma już okładziny ciernej + docisk robi robotę.

Co do sprzęgła to z tym szkliwem może być całkiem możliwe bo dotychczas sprzegło nie budziło zastrzeżeń

http://zapodaj.net/images/8404b02bfd0ee.jpghttp://zapodaj.net/images/f624e07aa12c4.jpghttp://zapodaj.net/images/67f0fb289cc03.jpghttp://zapodaj.net/images/b609fdb753383.jpg

http://zapodaj.net/images/69a38700b06a3.jpghttp://zapodaj.net/images/d6f24b924cf2f.jpghttp://zapodaj.net/images/7dbfcffa130ef.jpg

Opublikowano
Wydaje mi się że to powinno pomóc. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=187890

Czyli który nr części z tego schematu http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/23_0125-s5dz-housing-mounting-parts/i47634/kR/sN/r1999/m09 odpowiada za cieknący olej?

Proponujesz usunąć ten wyciek a następnie sprawdzić czy sprzęgło wróci do poprzedniej sprawności?

Uszczelniacz walu jak jest uszkodzony daje olejem na kolo zamachowe to znowu rozrzuca na laczenie silnika i skrzyni.Jest jeszcze jedno miejsce ,przez ktore olej silnikowy moze sie wydostac na zewnatrz to sruby mocujace kolo zamachowe. Otwory z gwintem sa przelotowe od zamachu do wnetrza silnika i czasem jak puszcza spoiwo na srubach(takzwany loctite) lub sruba sie luzuje potrafi zaczac sie tam pocic olejem, prosto na sprzeglo. Tak czy innaczej po usunieciu usterki bedziesz sie musial dokladnie przyjzec dwumasie,tarczy i dociskowi(to ostatnie znowu jest samo nastane i jest do tego przyzad aby zmontowac poprawnie)czy nie jest przypalone lub pekniete.

Opublikowano
Wydaje mi się że to powinno pomóc. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=187890

Czyli który nr części z tego schematu http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/23_0125-s5dz-housing-mounting-parts/i47634/kR/sN/r1999/m09 odpowiada za cieknący olej?

Proponujesz usunąć ten wyciek a następnie sprawdzić czy sprzęgło wróci do poprzedniej sprawności?

Uszczelniacz walu jak jest uszkodzony daje olejem na kolo zamachowe to znowu rozrzuca na laczenie silnika i skrzyni.Jest jeszcze jedno miejsce ,przez ktore olej silnikowy moze sie wydostac na zewnatrz to sruby mocujace kolo zamachowe. Otwory z gwintem sa przelotowe od zamachu do wnetrza silnika i czasem jak puszcza spoiwo na srubach(takzwany loctite) lub sruba sie luzuje potrafi zaczac sie tam pocic olejem, prosto na sprzeglo. Tak czy innaczej po usunieciu usterki bedziesz sie musial dokladnie przyjzec dwumasie,tarczy i dociskowi(to ostatnie znowu jest samo nastane i jest do tego przyzad aby zmontowac poprawnie)czy nie jest przypalone lub pekniete.

Jutro podjadę do sąsiada który jest mechanikiem i pewnie to rozbierzemy, okaże się co i jak trzeba będzie zrobić, mam nadzieje że to tylko ten uszczelniacz;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tak więc już wiadomo już wszystko, dzisiaj zadzwonił do mnie mechanik. Po wymontowaniu skrzyni wyszło że do wymiany jest: Uszczelniacz oraz Kompletne sprzęgło wraz z dwumasem.

Temat do zamknięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.