Skocz do zawartości

e34 M50B20 24v problem z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Samochód z instalacją gazową sekwencyjną. Problem występuje w takim samym stopniu na gazie jak i na benzynie, a wygląda następująco. Samochód odpala normalnie, natomiast gdy silnik jest zimny to ma niskie obroty, a gdy się zagrzeje to wyższe - tak ok.1000obr/min. Jeżeli zgaszę ciepły silnik i za chwilę go ponownie odpalę to obroty są rzędu jakiś 600-700 obr/min, ale po krótkiej jeździe znowu rosną do wartości 1000 obr/min. Miał ktoś z Was podobny problem? Szukałem w necie ale nic specjalnego nie znalazłem. Czy może to być silniczek krokowy? A może czujnik temperatury wody? Z tym, że z tego co się orientuję to przy instalacji sekwencyjnej jest osobny czujnik temperatuy wody, a skoro problem występuje również na benzynie to musiałyby paść 2 czujniki. No chyba, że się mylę i nie ma sekwencji dodatkowego czujnika. Jeżeli ktoś wie coś na temat to proszę o info.

Pozdrawiam

Opublikowano
Zobacz jak będzie się zachowywać po odłączeniu przepływomierza. W mojej 520 M50,wariowały obroty - przeszukałem wszystkie przewody dolotowe,wymyłem krokowy i przepustnicę. Nic to nie dało. Wreszcie odłączyłem kostkę od przepływomierza i tak pomykam do dziś. Jest o niebo lepiej.Znaczy walnięta przepławka.
Opublikowano

@Up

Jeździsz bez przepływomierza? Ciekawe ile nowych przepływomierzy już "przejeździłeś" :P

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nistety obroty przy odłączonym przepływomierzu również są za wysokie. Podczas samego odłączania przepływomierza słychać jakby minimalnie obroty spadały ale zarac wracają do wcześniejszej wartości. Na obrotomierzu jest to skok może jakieś 50obr/min. Może to jakiś czujnik?
Opublikowano
Sprawdź rezystancje. Jaka jest rezystacja czujnika temp w pokojowej, a jaka na rozgrzanym silniku. Poprawne wartości znajdziesz w internecie. Na czujniku przepustnicy sprawdź czy rezystancja rośnie liniowo wraz z otwieraniem przepustnicy.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

  • 4 lata później...
Opublikowano

Odświeżam, bo mam podobny problem. m50b20 bez vanosa. Mianowicie jak silnik się w pełni nagrzeje to trzyma obroty w granicach 900-1000 oraz wydaje mi się że dużo pali. Poza tym żadnych innych problemów nie zauważyłem. Najciekawsze jest to, że jak zgaszę nagrzany silnik i odpalę po kilku minutach to obroty są prawidłowe jednak po krótkiej jeździe (1-2km) znów wracają na 900-1000.

Teraz to co sprawdziłem:

wymieniony regulator biegu jałowego, wyczyszczony, ładnie chodzi

sprawdzony i uszczelniony cały dolot łącznie z korkiem wlewu oleju

nowe ori fajki oraz świece

zmierzona kompresja 14-14,5 na wszystkich garach

zmierzone ciśnienie paliwa

zmierzone ciśnienie oleju

wymieniony przepływomierz

czujniki temp. chłodziwa oraz powietrza w kolektorze wydają się pokazywać poprawne wartości w dis-ie

oczywiście żadnych błędów nie ma

wrzucona kość z mapami bez sondy lambda

przemierzony potencjometr przepustnicy, idealnie płynnie pracuje

wymieniony termostat chłodziwa

 

Po odłączeniu przepływki obroty po rozgrzaniu są prawidłowe ale zaczyna przebierać od czasu wyjścia wskazówki za niebieskie pole. Jakieś pomysły?

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.