Skocz do zawartości

Bmw e34 525 tds duze cisnienie w układzie chłodzenia


Marek BMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ktorzy se mi w stanie pomoc , a mianowicie chodzi o duze cisnienie w ukladzie chlodzenia do tego stopnia ze wywala plyn z pod korka . Wiem ze najgorszym scenariuszem jest uszczelka pod glowica i peknieta glowica , dodam jeszcze za powrot do zbiorniczka drozny i korek nowy - czy to moze byc wina pompy lub termostatu lub chlodnicy .

Prosze o pomoc Wiem ze temat walkowany

Dodam jeszcze ze w plynie nie ma oleju,a w oleju wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat, pompa wody i VISCO - to podejrzani No1.

 

Koniecznie wypłucz i wyczyść bądź wymień (jeśli będzie konieczne) chłodnicę.

Jeśli nadal będziesz miał gotowanie i wyrzucanie płynu - to szykuj się na najgorsze: uszczelka pod głowicą lub/i głowica.

 

Korek zbiorniczka wyrównawczego ma odpowiednie oznaczenie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korek odpowietrznika ma oznaczenie 140 tak na nim pisze sprawdzalem termostat i otwiera sie w zagotowanej wodzie w domu w naczyniu.A jak wyczyscic chlodnice bo jak sciagne ten wezyk od przelewu przy chlodnicy to plyn leci, trzeba ja wymontowac i wyplukac , i jak poznac czy pompa jest uszkodzona ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś, czy masz stumień płynu po dodaniu gazu do około 2 000 obrotów w zbiorniczku wyrównawczym?

Jeśli nie, to wykręcaj pompę wody i wymieniaj (rozpadł się plastikowy wirnik).

 

Pompa to wydatek nieporównywalnie niższy niż głowica + uszczelka pod nią ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przy dodaniu gazu pojawia sie strumyczek wody w zbiorniczu tzn. przy okolo 2000 obrotow , zaloze jutro chlodnice i zaleje bez termostatu i zobacze co sie bedzie dzialo

Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie - gorny z chlodnicy mam goracy a dolny zimny czy to normalne ? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przy dodaniu gazu pojawia sie strumyczek wody w zbiorniczu tzn. przy okolo 2000 obrotow , zaloze jutro chlodnice i zaleje bez termostatu i zobacze co sie bedzie dzialo

Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie - gorny z chlodnicy mam goracy a dolny zimny czy to normalne ? :mad2:

 

Czyli pompa pompuje - rozwiązanie napisał już cichy77. Wymień chłodnicę (choćby na POLCAR) wraz z termostatem (WAHLER) i Twoje problemy z gotującym się TDS powunny odejść w niepamięć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i to samo :mad2: , silnik bez termostatu , chlodnica raczej drozna bo jak ja zalalem w domu ciepla woda to byla cala ciepla , waz dolny nadal zimny , macie jeszcze jakies pomysly bo ja juz nie mam sily .

Mam jeszcze pytanie jak pojade na test szczelnosci uszczelki pod glowica to mi wykaze spaliny w ukladzie jak tam beda i jak je wykaze to na bank uszczellka. Wie ktos moze ile powinno wejsc wody do samej chlodnicy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec moim zdaniem chlodnica jest drozna bo jak mialem ja w dowu i wlewalem gora wode to po chwili dolem wylatywala a i jeszcze jedno jak zalewalem ja octem na cala noc do weszlo mi do niej 2 litry i 250 ml moze ktos wie ile powinna miec pojemnosci taka chlodnica ? mam jeszcze jeden plan a mianowicie zaloze do niej chlodnice od kuzyna z 524td tylko nie wiem jeszcze czy bedzie pasowala. Moze ktos wie ile wchodzi wody do samej chlodnicy ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wirnik i łożysko jest ok to pompa w porządku.

 

Już nie jedna osoba mówiła żebyś zrobił test co2. Groszowe sprawy a nie dobijesz auta. Ja i tak obstawiam niedrożną chłodnicę bo dzieje się to tylko przy dużych prędkościach. Płukać octem można sobie czajnik. Chłodnicę jak chcesz płukać to specjalnym środkiem do tego przeznaczonym i trzeba jeździć chwilę by przepompowała się woda gorąca.

 

Masz dolny wąż zimny czyli nie ma obiegu. To nie dziwota, że się motor gotuje. Ta uszczelka i głowica to dla mnie dziwny traf. Jak będziesz tak jeździć to będziesz miał przyjemność zrzucać głowicę. Teraz nie ma potrzeby

 

Jeszcze raz zapytam. Chłodnica na całej powierzchni jest gorąca? Jak wskazówka ma pion. Jeździsz bez termostatu to i tak idzie na duży obieg od razu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A WIEC ZASLONILEM DZISIAJ CHLODNICE OD PRZODU ZEBY AUTO SIE NAGRZALO BO JAK WIESZ TERMOSTATU NIE MA I DO PUKI KOREK JEST ODKRECONIENY I AUTO PRACUJE TO NIEMA CISNIENIA JAK GO TYLKO ZAKRECE I PRZEJADE OKOLO 3 KM TO CISNIENIE SIE ROBI A CHLODNICA DROZNA BO JAK KOREK JEST ODKRECONY NIE ROBI SIE CISNIENIE, CHLODNICA CALA CIEPLA PRZY ODKRECONYM KORKU .POMPA JAK CZYTALES WCZESNIEJ JEST CALA , KOREK NOWY,CHLODNICA DROZNA TERMOSTATU NIEMA CHYBA BEDZIE SIE TRZEBA BEDZIE SZYKOWAC NA OSTATNIA EWENTUALNOSC :mad2: NO CHYBA ZE JA NIE POTRAFIE JEJ ODPOWIETRZYC

jAK MASZ JAKIES PODPOWIEDZI CO DO ODPOWIETRZANIA TO NAPISZ

JAK KOREK ODKRECONY TO POWIETRZA W WEZACH NIEMA JAK ZAKRECE KOREK I PRZEJADE SIE PARE KILOMETROW TO POWIETRZE SIE POJAWIA

A NAJLEPSZE JEST TO ZE JAK BY USZCZELKA TO PRZY ZALANYM ZBIORNICZKU DO PELNA POWINNY POJAWIAC SIE JAKIES BABLE Z POWIETRZEM A TAKOWYCH NIEMA WIEC SKAD TO CISNIENIE ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie powietrze się pojawia? Skąd wiesz, że to powietrze a nie płyn pod ciśnieniem? Bo w TDs jest również układ ciśnieniowy z tym że ciśnienie nie jest ok 2bar tylko poniżej 1,4. Węże będą twarde. Nie jak kamień ale jednak ciśnienie będzie. 1,5 bara to nie tak mało. Chłodnicę masz oryginalną? Ten korek który kupiłeś również oryginał? MI w poprzednim aucie padł korek kupiłem nowy i również waliło ciśnienie. Wszyscy mówili ze to uszczelka. Najlepszym sposobem jest podmiana korka na działający. Np od jakiegoś kolegi. Musisz kogoś dorwać ze sprawnym korkiem :) Albo po szrotach popytaj i przetestuj. Jak nie masz termostatu to wchodzi na czerwone pole? Gdybyś miał przedmuchy to zaraz po odpaleniu przy zakręconym korku momentalnie miał byś napuchnięte węże. Ogrzewanie jak włączysz to leci gorące powetrze? Oczywiście przy nagrzanym motorze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec korek nie ogyginalny kupiony na allegro,weze puchna na cieplym silniku po przejechaniu paru kilometrow szybciej a na postoju trzeba poczekac z 20 min. , ogrzewanie jest,no i auto bez termostatu nie przegrzewa sie pokazuje troche powyzej niebieskiego pola , moc auta jest taka jak byla nie kopci na bialo . masz jakis sprawdzony pomysl na odpowietrzenie tds ?

Jeszcze jedno co do korka zaraz jak go kupilem i przejechalem okolo 100 km to weze byly miekkie a potem znowu to samo a oryginalny korek w BMW kosztuje 86 zl i chyba sie na niego skusze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie martw bo na 80% masz korek do wymiany. A już miałeś diagnoze UPG albo głowicy.

 

Lepiej poszukaj używki najpierw po szrotach i się przejedź. Albo napisz skąd jesteś może ktoś Ci pożyczy z forum na kilkanaście km do testów.

Jeśli nie znajdziesz to już kup nowy korek :)

 

Mi się wydaje że TDS ma układ samoodpowietrzający. Gdybyś miał zapowietrzony miał być bańkę na pewno w nagrzewnicy i nie miał byś ogrzewanie. I w głowicy dlatego wchodziła by wskazówka na czerwone pole. U Ciebie niczego takiego nie widać. Dobrze działający układ powinien w miarę nagrzewania wytworzyć ciśnienie które jest regulowane swojego rodzaju zaworem czyli korkiem. I utrzymuje nie większe i nie mniejsze ciśnienie niż ustalone po to by płyn nie wrzał w temp 100 st a np w 120 dopiero. Jak korek się uszkodzi to albo się zamknie i robi ogromne ciśnienie takie, że potrafi wywalić węże z połączeń albo małe ciśnienie które grozi przegrzaniem silnika. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,podłączę się... W moim tdsie ciągle ucieka płyn wężykiem przelewowym. Czy mogła uszkodzić się głowica,gdy silnik chodził bez pompy ok. 2 minut. Spadł mi pasek,a gdy tylko wskazówka zaczęła przekraczać pion-od razu wyłączyłem silnik. Przejechałem tak może z pół kilometra. Pasek założono,napinacz(który był przyczyną) wymieniono. Przejechałem może 3,5 tys. kilometrów i w zbiorniczku mało. Dolałem i niedawno zobaczyłem skąd cieknie. Może to trwało od tamtej pory,ale nie jestem pewien. Korek zmieniłem na TOPRAN (niemiecki) za 20zł. Łudzę się,że może jak kupię w ASO,problem zniknie,ale wątpię... Mechanik zadeklarował,że zwali głowicę w ramach gwarancji (10 000 temu wymieniałem rozrząd,a oprócz tego nie zauważył,że napinacz zacina się...). Ale może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł... Wisko działa,termostat też,węże twarde,jak się nagrzeje,ogrzewanie ok. Może jednak głowica dostała w d... Jestem lekko podłamany. Auto od czasu do czasu ma problem z odpaleniem na zupełnie zimnym(rano)-podobno pompa(uszczelniona) może być przyczyną;z turba leci trochę oleju-ponoć w tdsie norma(nawet gdzieś jest ponoć fabryczna dziura :shock: ),cieknie woda z wężyka-mam obserwować :mad2: Kurwica mnie strzela. Auto z przebiegiem(udokumentowanym) 270tys. Włożone prawie 10 000zł. Ręce opadają! :cry:
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,kup najpierw oryginalny korek. Przy 1000zł-jesen Bolek nie robi różnicy. Ja robie dalsze eksperymenta... Założyłem oringi z korka za 20zł na korek orginalny(nowe oringi mają profil półokrągły,stare miały płaski i były twarde) i z węża przelewowego kapie mi może 1 kropla na jedną rundę autem. Przedtem była zawsze kałuża wielkości podstawka do herbaty. Zamówiłem nowy korek w bmw,ale mam nadzieję,że ta kropelka to spływanie pozostałości sprzed podmiany. Wokół korka było jeszcze trochę płynu.Jedno jest pewne-TDS to silnik specjalnej troski. :?
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDS to pancerna do tego dynamiczna jednostka i robi przebiegi jak w124. Tylko jak się nie słucha kolegów i się nie zrobi test na co2 albo nie kupi nowego korka tylko dalej się jeździ to tak jest. nie rozumie. Kolega pyta się na forum a nic nie robi tylko sam decyduje ze głowice trzeba zrzucać. Mechanicy tylko czekają na takich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.