Skocz do zawartości

2,5 td turbina regeneracja ?? wymiana ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

e-36 2,5 td autko zamulalo przyspieszenie tez nie imponujace po zdjeciu kolektora znalazlem pelno syfu od turbiny po sam kolektor sam olej !! fakt autko kopcilo .

I tu moje pytanie czy warto regenerowac chocby w takiej firmie jak ta np. www.cartur.pl czy moze kupic uzywke ???

Jesli tak to na co zwracac uwage przy zakupie ? czy mozna ocenic jakos stan takiej wymontowanej turbiny o ile nie widac polamanych lopatek ??

 

I jeszcze jedno pytanie czy musze zdjac glowice ?? Przeciez ten caly syf z kolektora dostawal sie do Cylindrow.

 

Z gory dzieki za pomoc

Opublikowano

Witam wszystkich :?

Nie mam doswiadczenia z turbinami stosowanymi w dieslach ale wiem ze w moim drugim aucie(nissan 200sx s13) lepszym rozwiązaniem było kupienie uzywki . Dałem regenerowac turbine ale nie byłem z tego zadowolony i kupiłem uzywana.

Opublikowano
Turbo warto, a nawet trzeba regenerować ! Ale nie jest do końca tak wesoło jakby wynikało z początkowego założenia, wszystko zależy od rodzaju awarii, jeżeli koszt regeneracji wychodzi na poziomie 70% nowej, to doradzam bezwzględnie zakup nowej turbiny. Po tym co napisałeś można wywnioskować, że o turbinę zacząłeś martwić się za późno i regeneracja może być droga i nieskuteczna, miałeś szczęście, że cały olej nie poszedł przez turbinę do kolektora bo wtedy zatarłbyś silnik. Proponuję na początek oddać turbinę do jakiegoś warsztatu posiadającego autoryzację na naprawę danego producenta turbo w celu weryfikacji uszkodzeń i kosztów naprawy. Gdyby okazało się, że uszkodzeniu uległ korpus turbo to zastanów się nad jej wymianą na nową. W przypadu używanego turbo, jeśli nie znasz od początku historii eksploatacji silnika z jakiego pochodzi, to jej zakup jest prawdziwą loterią. Na pierwszy rzut oka może być ona w porządku, ale przy eksploatacji mogą pojawić się spore komplikacje np. cieknące uszczelnienia, rozregulowane zawory, wewnętrzne pęknięcia itp. Używane należy kupować tylko z pewnego źródła, większość firm zajmujących się profesjonalną regeneracją turbo ma w magazynie zregenerowane turbiny najpopularniejszych typów z gwarancją trzymania parametrów producenta, które można odkupić na wymianę zdając swoją starą sprężarkę. Najczęściej koszt za średnie turbo waha się w granicach 700 - 1700 PLN.
Opublikowano
e-36 2,5 td autko zamulalo przyspieszenie tez nie imponujace po zdjeciu kolektora znalazlem pelno syfu od turbiny po sam kolektor sam olej !! fakt autko kopcilo .

I tu moje pytanie czy warto regenerowac chocby w takiej firmie jak ta np. www.cartur.pl czy moze kupic uzywke ???

Jesli tak to na co zwracac uwage przy zakupie ? czy mozna ocenic jakos stan takiej wymontowanej turbiny o ile nie widac polamanych lopatek ??

 

I jeszcze jedno pytanie czy musze zdjac glowice ?? Przeciez ten caly syf z kolektora dostawal sie do Cylindrow.

 

Z gory dzieki za pomoc

 

O regeneracji nic Ci nie powiem ale jesli chodzi o procedury naprawy to np. w serwisie mercedesa wyrażnie jest napisane, żeby w przypadku uszkodzenia turbiny oczyscić kolektor ssący. Chodzi nie tylko o części metalowe turbiny, które mogą uszkodzić gładź cylindrów ale o olej silnikowy. Miałem kiedyś reklamację gościa, u którego w Actrosie po wymianie turbiny jak tylko wyjechał za bramę serwisu nastapił samozapłon i nie mógł zgasić nawet po odcięciu paliwa. Burzył się okropnie tym bardziej, że chyba jak pamiętam pękł mu wał rozrządu i chyba uszkodził się jeden tłok. Jak masz intercooler to też go oczyść bo jest tam olej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.