Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam sznowne Gremium

Od 28.01.2006 jestem szczęśliwym posiadaczem w/w auta. Wg oryginalnej polskiej instr. obsługi automat, pracując w trybie awaryjnym pozostaje na 4 lub 5 biegu oraz R. W moim przypadku są wszystkie biegi, w dodatku nieźle przełączane. Nie mam niestety porównania jak przełącza w nieawaryjnym trybie, bo mało co jeździłem tym sprzętem. Jutro jadę na diagnozę. Będę wdzięczny za wszelkie KONSTRUKTYWNE wypowiedzi. Serdeczne dzięki. Auto rocznik 12/94. Oczywiście skrzynia 5HP30.

Edytowane przez radasss
Opublikowano
Jeśli wywala Ci komunikat a skrzynia działa ok to podładuj AKU bo może być juz mocno padnięty i przez to skrzynia głupieje.
Opublikowano
Akum już ładowałem, ale to rocznik 99 i napiecie na nim przy zamknietych drzwiach a otwartym kufrze Ubat<12,34 V i co kilkanaście sekund spada. Może ktoś wie do jakiego napiecia elektronika, m.in. skrzyni nie powinna świrować i jak wykonać porządny reset ??
Opublikowano
Akum już ładowałem, ale to rocznik 99 i napiecie na nim przy zamknietych drzwiach a otwartym kufrze Ubat<12,34 V i co kilkanaście sekund spada. Może ktoś wie do jakiego napiecia elektronika, m.in. skrzyni nie powinna świrować i jak wykonać porządny reset ??

 

12,34 to mało... jeżeli aku ma kilka latek to wymiana, + sprawdzenie czy masz dobre ładowanie.

 

W E32 jest test OBC nr 9 pokazujący aktualne napięcie w instalacji

elektrycznej (na jakimś pinie jakiegoś modułu).

Można pięknie i ładnie bez latania z miernikami obserwować

podczas jazdy (używania różnych odbiorników, hamowania itd)

napięcie w instalacji. E38 na pewno ma też taki test ale jaki nr to

nie wiem.

 

Jak zapali autko i popracuje kilkanaście minut silnik (aku jest dobry)

tego typu problem ze spadkiem napięcia nie powinien mieć

miejsca (chyba, że aku jest do bani). Akumulator działa w

autku jako bufor, który w momencie dużego zapotrzebownia

na prąd, to go daje zanim regulator napięcia w alternatorze

zacznie reagować podnosząc napięcie ładowania.

 

Czyli odpowiadając na Twoje pytanie:

 

samo napięcie nie wystarczy by powiedzieć, że poniżej 11 V skrzynia

przełączy się w tryb awaryjny... ponieważ spadki napięcia

w instalacji są krótkie i ich nie namierzymy...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Wczorajsza diagnoza w serwisie, który posiada tester do autek tego typu, wykazała wg mechanika tłumaczacego z niemieckiego: " nie działa zawór blokujący lewarek w pozycji N lub P ". Wg tamtejszego mechanika usterka nie groźna dla dalszej eksploatacji skrzyni i że ów zawór lub jak potem próbował twierdzić, elektromagnes, znajduje sie przy samym lewarku. Odsunąłem skórzaną osłonę lewara i znajduje sie tam tylko zaczep linki wchodzącej do skrzyni, specjalny przełącznik od sygnalizacji (pewnie nie tylko) położenia lewarka, zespół kontrolek. Zawór blokujący zapewne znajduje się w skrzyni. Podobno lewarek z ustawienia P lub N można ruszyć dopiero w pozycji kluczyka "zapłon włączony" i wdepnięty hamulec roboczy. U mnie lewarem można ruszać zawsze.
  • 16 lat później...
Opublikowano
Po ponad 16 latach wyjaśnię sprawę, może komuś się przyda. Brakowało elektromagnesu blokującego dźwignię biegów. Wtyczka dwu pin'owa wisiała w powietrzu nie podłączona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.