Skocz do zawartości

E46 - Problem z czujnikiem temperatury zewnetrznej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Niedawno kupiłem samochód i od początku na kompie wyświetlało się +50C.

Okazało się że czujnika odpowiedzialnego za mierzenie temp. nie ma. Ba, nie było nawet jego wtyczki tylko zostały się zaizolowane przewody które były w przedziale małego nadkola samochodu. kabel niebiesko czerwony (+) oraz niebiesko brązowy (-).

Ostatnio kupiłem co prawda używany aczkolwiek na 100% sprawny czujnik z oryginalną kostką i kilkunastoma centymetrami kabli od niej- sprawdziłem i zmienia rezystancje tak jak powinien to robić więc wydaje się Ok.

Podpiąłem go i dalej na kompie wyświetla się +50C, odpinałem klemy ale nic to nie daje. W Inpie oczywiśćie wywala błąd tego czujnika - nie da się go skasować, odrazu po próbie wykasowania powraca:

 

http://img12.imageshack.us/img12/4269/ausa.jpg

 

 

Czy ktoś ogarnięty mógłby napisać jakie napięcie powinno być w kablach dochodzących do czujnika? U mnie mierzyłem to w instalacji jest około 2.7v

Sprawdziłem na razie przebieg kabli to wchodzą większą wiązką do puchy z kompem silnika.

 

Znalazłem schemat podłączenia tego czujnika:

 

http://wds.spaghetticoder.org/en/svg/sp/SP0000007266.svg?m=e46

 

Jak zabrać się do sprawdzenia tych kabli? Muszę rozwijać wiązkę czy może trzeba wykręcić licznik lub coś innego?

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze przetłumaczę komunikat, ale wygląda na to, że jest lekkie przebicie na masę. Co do napięcia, to nie wiem jakie powinno być podane na czujnik, ale wydaje mi się, że teoretycznie 12 V.

Co do podpięcia czujnika to myślę, że z tym nie masz problemu :wink: Niebiesko-brązowy (-), niebiesko-czerwony (+), wyprowadzone odpowiednio do styków 1, 2 w czujniku.

A wszystko to przez REKINA ;-)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Upss, jakoś mi umknął wątek. Niestety cały czas wyświetla mi się +50c na liczniku. Generalnie jak kupiłem samochód to nie miałem ani od strony kierowcy czujnika ani od strony pasażera. Dzisiaj natomiast odkręciłem licznik i wyjąłem kostki aby sprawdzić czy instalacja jest sprawna i miernik pokazuje że niby powinna być sprawna - tz. brak zwarcia oraz jest przejście pomiędzy kostką przy liczniku a końcem kabla przy czujniku.

 

A co do czujnika w nadkolu od strony pasażera to wyczytałem że jak się ma podgrzewane spryskiwacze (mam je też) to on powinien być (?) U mnie nie widać nawet kabla do tego czujnika więc chyba go nie było? O_o. Ktoś napisze jak to z tym jest :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.