Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
(...)W chwili obecnej prześwit wynosi 10cm, co potrafi być czasem uciążliwe, gdyż niestety wjazdy do niektórych garaży podziemnych w mojej okolicy są strome i parkowanie w niektórych miejscach po prostu odpada.(...)

 

Zawieszasz się podwoziem na przewyższeniach (między osiami), czy zwisem przednim lub tylnym? Ja u siebie mam obniżone podwozie (sportowe dostosowanie podwozia) i miałem podobne problemy. Na szczęście jest trochę miejsca do wymanewrowania i biorę je pod kątem. Zrób może zdjęcie, jak się przywiesisz aby widać było lepiej ile Ci tak naprawdę brakuje.

 

Pozdrawiam

 

Zrobiłem w końcu zdjęcia jak to u mnie wygląda. Jak widać opadnięte jest w miejscu trzymania na wysokości skrzyni.

 

Jak myślicie, czy trudno to będzie podnieść?

 

Uwaga: forum przycina zdjęcia, więc żeby zobaczyć pełną szerokość trzeba kliknąć prawym klawiszem myszki i wybrać "podgląd zdjęcia"

 

 

http://images44.fotosik.pl/413/309fb3dec6f617d7.jpg

http://images47.fotosik.pl/1556/057c3ee044566ce0.jpg

http://images38.fotosik.pl/1795/0e2af7db3bf6a8ab.jpg

http://images39.fotosik.pl/1757/c7a5aeac3c1c8954.jpg

http://images47.fotosik.pl/1556/dfcb80976097df37.jpg

 

Przy okazji przypatrzyłem się również tłumikowi, który moim zdaniem też jest dziwnie opadnięty i z chęcią bym go podniósł, ale mechanik mówi, że nie wie jak gdyż jest mocowany w dwóch miejscach po przekątnej więc niby ciężko go będzie podnieść. W sumie to nie przeszkadza mi to w żaden sposób, ale ucieszyłbym się gdyby to się dało podnieść w jakiś rozsądnie prosty sposób.

 

Jakieś pomysły lub sugestie?

 

http://images50.fotosik.pl/1671/793e462d6a15a3ca.jpg

http://images38.fotosik.pl/1795/d58f33bdf1fc5558.jpg

Opublikowano

Raczej nie powinno być kłopotu - wisi Ci nie tylko środek ale i tylni tłumik i to sporo.

Najlepiej podnieść auto na podnośniku i zobaczyć od spodu które uchwyty/gumy nie trzymają.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Raczej nie powinno być kłopotu - wisi Ci nie tylko środek ale i tylni tłumik i to sporo.

Najlepiej podnieść auto na podnośniku i zobaczyć od spodu które uchwyty/gumy nie trzymają.

 

Czyli wszystko się zgadza z tym co myślałem. Teraz tylko mechanika przycisnąć żeby to podniósł.

 

Oglądałem już wcześniej mocowanie tłumika i jest przymocowany jednym uchwytem (gumą?) w okolicach koło, a drugim po przekątnej. Czy powinno tam być jeszcze jakieś mocowanie?

 

Podobne pytanie w przypadku środka, czy tam jest jakaś "fabryczna" możliwość podniesienia tego?

 

Wiem, że zadaję dużo pytań, ale mam nadzieję, że cała dyskusja tutaj przyda się na przyszłość również komuś :)

Opublikowano

Środkowa rura wisi w sumie na jednym uchwycie - nr 9 tu bym sprawdził czy jest tam wszystko OK.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/t/g/239.png

 

Tylni tłumik wisi na trzech gumach - nr 6

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/z/f/239.png

 

Przy kolektorze wydechowym raczej nie ma co szukać - tam jest jedna guma/tłumik drgań, nie wydaje mi się aby on miał jakiś wpływ na resztę wydechu.

Wszystkie foty są z Realoem.com - polecam zajrzeć :cool2:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Dzięki wielkie!

 

Istotnie, myślenie mnie nie zabolało teraz... korzystałem z realoem w innych przypadkach i jakoś teraz mi to umknęło.

 

Miałbym jeszcze jedno pytanie w kontekście podniesienia zawieszenia, prześwitów, etc.

 

Słyszałem, że poprawny pomiar prześwitów jest wykonywany pomiędzy środkiem osi a nadkolem nad tą osią. Takie dane są w jakiejś dokumentacji BMW, podejrzewam że TIS. Czy to prawda? I jak się do tego można dobrać? Czy potrzebna jest instalka z DIS i doinstalowany TIS czy może jakoś inaczej?

Opublikowano
Nie jestem pewien czy tam jest jakaś możliwość regulacji - nie umiem odpowiedzieć na to pytanie-jeszcze swojego wydechu nie demontowałem :mrgreen:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

@arcisz - raz jeszcze dzięki za pomoc.

 

Celem dokumentacji dla innych. Informacje odnośnie prześwitów są dostepne w BMW TIS.

 

Prześwit mierzy się od dolnej grawędzi felgi do nadkola. Dla E93 na 18" felgach wygląda to następująco:

Standard:

Tył - 595

Przód - 619

 

Sport:

Tył - 580

Przód - 603

 

Czy sprężyny są takie same pomiędzy

a) E93 i E93N (po lifcie)?

b) dla różnych wersji silnikowych, np. 325i (N53, 3.0l) i 330i, 335i?

 

Podejrzewam, że do diesel'i są twardsze sprężyny z przodu.

 

Biorąc pod uwagę dostępność sprężyn w ASO - termin oczekiwania 10 dni... rozważam kupno z allegro. Niestety w PL nie potrafię znaleźć żadnych OEM, czy to Lesjofors czy jakichkolwiek innych.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
:duh: - byłem chyba nieprzytomny wczoraj jak czytałem Twój post bo zrozumiałem ze szukasz regulacji zawieszenia wydechu - tylko jakoś nie moglem sobie wyobrazić jak pomierzyć wydech do nadkola :oops:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

@arcisz :)

 

Wszystko było dobrze - poza kwestią podniesienia zawieszenia (wymiana sprężyn), miałem wątpliwości czy wydech mam opadnięty, co zostało potwierdzone. Pytałem również czy jest jakaś możliwość i jak to zrobić, żeby podnieść też ten opadnięty wydech. Także Twoja odpowiedź była jak najbardziej pomocna i to ja się zamotałem, że odnośnie wydechu nie spojrzałem do realoem.

 

Odnośnie sprężyn - gdzie można znaleźć numery sprężyn stosowane w różnych modelach? Intryguje mnie czy mogę kupić sprężyny z E93N względnie z innych wersji silnikowych?

Opublikowano

Jest chyba nieźle zamotane w Twoim aucie, ani Realoem ani nawet WebETK po podaniu vinu nie daje szansy sprawdzić jakie sprężyny siedzą - o ile jesteś pewny sprężyny nr 33 53 6 767 341 którą tropisz to możesz też szukać odpowiednika z BILSTEINa o numerze 36-160419 lub FE1-G041.

Może to Ci coś pomoże :roll:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Tym razem odpowiem sam sobie :)

 

Znalazłem w końcu Spring Table na WebETK. Jest po lewej stronie pod "Specific Parts Search".

Sprężyny różnią się zależnie od wyposażenia i pomiędy E92 i E93 or E93 i E93N są różne.

Nawet dla E93 z tego samego miesiąca co moje ale 335 jest już inna.

Ja mam 33 53 6 767 341 a do 335i jest 33 53 6 767 342. Natomiast dla 330i bez automatu zwraca ten sam numer co dla mnie z automatem.

 

Wniosek jest więc taki, że jest to kwestia jak bardzo sprężyny mają się uginać i ewentualnie osiadać.

Powoduje to mniej więcej to, że wszelkie zakupy z rozbitków to jest loteria, gdyż handlarze opisują sprężyny np. jako C7 z E93N pasujące do E93... I w sumie pewnie będą pasować, ale delikatnie inaczej pracować.

 

Nie pozostaje mi nic innego jak albo czekać na sprężyny z BMW albo kupić Lesjoforsy lub inne zamienniki.

 

Jakieś komentarze w tym temacie? Lesjoforsy zaproponował mi jeden z warsztatów specjalizujących się w BMW. Ale to oczywiście mogło być powodowane tym, że tylko do takich mieli dostęp.

Opublikowano

W formie update'u dla czytających ten wątek.

 

W polsce nie udało się znaleźć _żadnych_ sprężyn do tyłu, sprawdziłem praktycznie wszystkich dystrybutorów, w tym Bilstein, Eibach, etc.

 

Znalzłem Lesjoforsy za granicą w początkowo wysokich cenach, ale po negocjacjach udało się zbić ceny. Sam prowadzący sklep jak się okazało jest maniakiem BMW również...

Czekam na razie na dostawę i później montaż. :)

 

A tak dla ciekawości, sprawdziłem też z BMW w Monachium i teraz uwaga... amortyzatory można dostać tam taniej niż w PL. Za komplet dwóch wołali 172EUR i dopuszczają wysyłkę do PL w tym nawet żeby sobie samemu zorganizować kuriera. Są baaardzo pomocni. Jak się komuś będzie spieszyć to porównując to, dostawa w sumie w ciągu dwóch dni od zamówienia (przy założeniu, że zamówienie do 12:30), do 10 dni jakie mi BMW w PL zaśpiewało... to jest naprawdę szybko.

 

Gdyby ktoś miał jakieś pytania, dajcie znać, z chęcią pomogę na bazie tego co sam się dowiedziałem.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Szanowni forumowicze,

 

moja e92 wyjechała z fabryki na zawieszeniu mpakietowym i dodatkowo stoi na 19kach.. dla mnie jest super (oprócz wjazdu do garażu na poziom -2;)) ale auto chce czasem użytkować żona i chciałbym je delikatnie podwyższyć. I tu moje pytanie - myślę o włożeniu sprężyn Eibacha ProKit 35/25 to tych mtechowych amorów - czy jest sens? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestię, a jakby mi jeszcze ktoś polecił warsztat w okolicy Wawy gdzie mi to dobrze zrobią to już w ogóle będzie pełnia szczęścia ;)

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
eibach tylko obniży jeszcze, o ok 1,5 cm z przodu

teoretycznie mógłbyś zakupić normaln0e, standardowe sprężyny i będzie wyżej

 

dzięki za odpowiedź. Wydawało mi się, że mpakietowe sprężyny są niższe niż eibach, ale wychodzi na to, że byłem w błędzie..

 

a tak Poza tym założenie normalnych sprężyn do mpakietowych amoryzatorów to dobry pomysł?

 

poniżej zdjęcie jak to w ogóle u mnie wygląda :

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/f410e62c6207f78c

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Zwykle sprezyny raczej nie beda zbyt dobre do krotkich amorow z m paka.

Pierwsze co rzuca sie w oczy to to, ze napewno nie masz ori ma pakowych sprezyn, bo za nisko stoi. Wyglada na to, ze albo masz jakies inne springi, bo one tak obnizaja albo jakis gwint i nawet o tym nie wiesz.

M pak nawet w e93 wisi lekko wyzej nad kolami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.