Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam;)

Jestem tutaj nowy;)

BMW kręcą mnie od dawna ,ale tylko te starsze typu e30,e32,e34;)

Chce kupić sobie na pierwsze auto bmw e 32 z najmniejszym 3litrowym silnikiem:)

Możecie mi powiedzieć czy to będzie dobry wybór?

Rozmawiałem z kilkoma osobami i z tego co wywnioskowałem to nie nie problem takie auto kupić ,tylko problemem będzie ten samochód utrzymać...

Możecie powiedzieć mi o awaryjności tych samochodów ? Ceny części,czy drogie?

Spalanie w mieście takiego silnika 3.0? Jak zachowuje się na gazowni?Jakie spalanie w gazie?:)

Wszystkie informacje mile widziane;)

Pozdrawiam;)!

Opublikowano
Ja mam e32 3.0 R6 (m30b30) z gazem. Auto super, nigdy mnie nie zawiodło w trasie a mam je już z dwa i pół roku. Silnik niby najsłabszy z siódemek ale 235 km/h poszła (na gazie) do odcinki. Części nie jakieś drogie, zależy co. Mam gaz sekwencyjny Stag 300 plus i nie czuje różnicy od benzyny. Spalanie w mieście od ok 17 l/setke. Każdemu polecam ten samochód, choć jak bym miał warunki to bym zamienił na 750 bez gazu :D
Pozdrawiam
Opublikowano

Kupisz tanio - władujesz się w bagno.

To auto zawsze wymaga mniejszych czy większych nakładów pieniędzy, zawsze jest coś, co może być w lepszym stanie niż jest na samochodzie.

Zależy też o jakiej wersji silnikowej mówisz. M30B30 jest silnikiem prostym, ale wymaga opieki, jak kontrola luzów zaworowych itp.

M60B30 jest natomiast nowocześniejszy i bardziej zaawansowany technicznie i mówiąc wprost ma co się zepsuć. Za to odpada w nim kontrola luzu zaworowych.

Wspominam o luzach, bo przy instalacji LPG jest to bardzo istotne.

Instalacja tylko i wyłącznie sekwencyjna, najlepiej zlecić montaż samemu niż kupować zagazowane.

Do M30B30 dobra sekwencja podejrzewam ok. 3500zł, do M60B30 ok. 4500-5000zł.

Jeśli nie masz choć trochę pojęcia o podstawach mechaniki i nie umiesz nic przy aucie zrobić - to nie jest raczej auto dla Ciebie. Jakbyś miał jeździć z każdą usterką do mechanika, to puści Cię z torbami.

 

Moje E32 jest moim pierwszym autem, ale kupione stosunkowo tanio, dlatego ciągle walczę z doprowadzeniem auta do ładu po poprzednim właścicielu.

Jeżdżę nim na co dzień, po ok. 30-40km i spalanie kształtuje się od 14,5-16 litrów gazu, z tym że podejrzewam że jak doprowadzę wszystko do ideału będzie trochę mniej.

Na krótkich dystansach (3-5km) pali litr, góra dwa więcej z włączoną klimą.

 

Nie jest to auto dla przeciętnego użytkownika i jeśli chcesz je traktować jako dupowóz - odpuść ;)

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Opublikowano

Nie nie na autkach się znam dość dobrze,brat jest mechanikiem który zajmuje się tylko i wyłącznie BMW i sam jeździ e36 w M3;)

czyli spalanie w normnie,wychodzi tak jak przeciętne 1.3 w benzynie koszt;)

a jak z mocną tej 3.0 ? Nie brakuje co?:)

Opublikowano
Ja mam V8, 218KM i w Polsce więcej nie trzeba, jedynie w szybkiej trasie brakuje 6tego biegu bo obroty za wysokie, ale mocy raczej nie ma gdzie wykorzystać. Tylko jeśli to ma być Twój pierwszy samochód, to te 218KM i tylny napęd mogą Cię przerosnąć. Zastanów się dobrze ;)

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Opublikowano

Mam mam;) Na codzień jeżdżę na cb4 600 f4i a moc w porównaniu do bmw jest dużo większa;)

Miałbym na ten samochód około 9 tyś,jak myślicie znajde za to coś ciekawego,zadbanego?

Opublikowano

Skoro tak to śmiało.

Ale dalej nie sprecyzowałeś czy chcesz M30 czy M60 silnik...

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Opublikowano
Co do awaryjonosci silnikowej,ja jeżdze w trasy coodzienie około 100km moją betą i nic się nie dzieje.Na pierwsze auto myśle że tak,ale jest bardzo duże to autko i cięzko zaparkować gdzie kolwiek w Łodzi ... :)
Opublikowano

Ja mam m30b30 i jestem z niego cholernie zadowolony. Naczytałem się i o 3.0 V8 i o 3.0 R6 i zdecydowanie polecam R6. Prosta niezawodna kontrukcja i trzeba być mega wałem żeby zajechać ten motor. Silnik żwawy, jak na tą pojemność w miare oszczędny :) 220km/h wziąłem lekko, przy wyprzedaniu mocy nie brakuje, a zabawa zaczyna się od 3000obr/min.

 

Ten model był produkowany do 1994r. Zadbane modele z końca produkcji mają swoją cenę natomiast te starsze to albo zabytki albo rozjechane (pytanie w jakim stopniu)-kupno e32 dzisiaj to loteria - niestety.

Jeśli chodzi o awaryjność to napewno elektryka u mnie nie chula tempomat, w trasy jezdze 2/3 razy w miesiącu więc by się przydał no ale nie działa, okna z tyłu otwieram tylko przyciskami z konsolety kierowcy, pasażerowie sami nie otworzą, obrotomierz raz działa raz nie itd. Lata robią swoje. Ze wszystkim uporam się do zimy- kwestia wolnych weekendow, a z tym ciężko.

 

Ja również po byłym właścicielu robiłem i nadal robię "porządki" w aucie. Na dzień dobry sonda lambda, przepływomierz, regulacja zaworów + wymiana uszczelki pod głowicą oleje, filtry itd.

 

Co do spalania gazu to się nie wypowiem (wywaliłem starą instalację - za jakiś czas sekwencja), bo poprzedni właściciel jeździł na zepsutym przepływomierzu i z niesprawnym parownikiem - więc gazu brała jak jej się podobało - dodatkowo to I gen :duh:

 

Jeśli chodzi o spalanie beznzyny to na moim przykładzie powiem tak:

Na mieście tj. Szczecin jeżdże w godzinach 8:00-9:00 ruch spory spalanie około 13/15 PB

Trasa 90km/h -110km/h około 9l - nawet dzisiaj z ciekawości jechałem do Nowogardu coś załatwić i spalanie kształtowało się w granicach 9l.

Jeśli lecisz szybciej to wiadomo, że spalanie będzie większe przy 140km/h ja mam 11l-12l.

 

Koszt częsci zależy od tego z której "półki cenowej "będziesz kupował. Za "szrot" zapłacisz mało, za coś lepszego więcej - cena często idzie w parze z jakościa. Jeśli Twój brat faktycznie robi w BMW to myślę, że kwestia części, jakości oraz producentów jest bardzo dobrze znana.

 

Masz gdzieś link BMW, którą chcesz kupić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.