Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Chciałem zasięgnąć waszej porady na temat jaki silnik wybrać. Interesuje mnie e39 benzyna. Najbardziej pasowałby mi ten poliftowy 3.0 m54, ale czym on się różni od tych słabszych m52. Oczywiście poza mocą. Jest lepszy, wytrzymalszy? Jak ze spalaniem?

 

Pozdro.

Opublikowano

Pytanie retoryczne...

Chcesz ekonomii i liczysz pieniazki, maly silnik, ale kosztem dynamiki.

Chcesz ognia, duzy motor i wiadro pod gorke zuzycia paliwa.

Duzy motor = wiecej klopotow serwisowych, szczegolnie zwiazanych z oszczednosciami poprzednich uzytkownikow i rzeznickim podejsciem do autka.

Reguly nie ma, zdrowy rozsadek przy ogledzinach samochodu. Jezeli osoba prywatna, nie handlarz, co jest zalecane, przyjrzyj sie mu dokladnie, co to za typ czlowieka. Niedoksztalcony niechluj nie gwarantuje fajnego zakupu.

Cudow tez nie ma :!: Cenowych...

Po za tym nie jestes nowy na forum i cos juz masz, na pewno masz juz jakies rozeznanie.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znaleźć dobre e39 z M54 to prawie jak wygrać w lotka... Bardzo mało tych silników.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Kupiłem w marcu z Niemiec osobiście niby zadbaną M54 3.0i i owszem niby nic ją nie bolało ale radzę Ci kolego od razu przyszykować sobie około 3-4 tys zł na wymianę najbardziej newralgicznych podzespołów:

-odma plus komplet węży(stare pękały w rekach przy ściąganiu) 370 zł Ori BMW

-rolki od pasków PK i napinaczy ok 200 zł-INA idzie także na pierwszy montaż

-paski PK ok.80 zł Conti

-pompa wody Ruville(jedyna z tego co mi wiadomo z metalowym wirnikiem) 100 zł

-termostat Wahler(160 zł)

-Uszczelki pod klawiaturę(główna i te mniejsze pod śrubki) 160 zł

-Chłodnicę widać ,że była zmieniana więc pozostawiłem jesli widać ,że od nowości także prewencyjnie zmienić

-Wisco BEHR 200 zł

-Filitry powietrza, przeciwpyłkowe, paliwa(drogi! 200 zł), oleju spokojnie 350 zł

-Olej 300 zł

 

Daje około 2500 zł aby mieć spokojną głowę ,że auto się nie zagotuje w trasie.

 

To w sumie jest to co idzie na pierwszy strzał po zakupie gdyż okazuje się , że niby serwisowana a wiele rzeczy od nowości nie zmieniona(typu termostat, pompa wody)

 

U mnie doszło ze względu ,że miałem wersję zawieszenia SP(pośrednia między Mtechnik a komfortową, ale mimo wszystko jak dla mnie taczka) zakup kompletu potrzebnego do wymiany na wersję komfortową:

-amortyzatory przód x2 Sachs(jedyne jak w ori aluminiowe gdyż polecane Bilstein są metalowe i ważą sporo więcej co zwiększa według mnie masę nieresorowaną) 840 zł

-poduszki górne mocowania amorów(Ori były już okazuje się skorodowane w środku nie wymieniane od czasu fabryki... nie chodziły jeszcze na kwadratowo, ale jak już robię to komplet) Lemforder x 2=160 zł

-Odboje i osłony Sachs-80 zł

-Sprężyny K&F-300 zł

-Przy wymianie wyskoczył mi przegub kulowy łącznika amortyzatora więc dwa łączniki Lemforder-200 zł.

-Poduszki Nivo tył -1400 zł Ori (zamienników brak)

-amortyzatory tył Sachs -800 zł

-górne mocowania amorków Lemforder-160 zł

 

Sama więc wymiana kompletu odpowiedzialnego za amortyzację-3940 zł a nic z wahaczy jeszcze nie ruszałem bo wyglądają przyzwoicie, więc według mnie kompletna renowacja zawieszenia w E39 spokojnie podbija do kwoty 8 tys zł.

 

Silnik jako taki chodzi bardzo przyjemnie i jedwabiście, więc jeśli szukasz benzyniaka to BDB wybór, lecz musisz się pogodzić z jego chorobą(niby uszczelniacze zaworowe niby lużniejsze pasowanie układu korbowego zgodnie z trędem ECO, niby odma) żre olej i musisz przyjąć ,że ten typ tak ma... Litr dwa od wymiany do wymiany

Mocą nie poraża, bynajmniej ja kompletnie nie czuję ,że to auto ma ochotę jechać przy wadze touringa i automacie , robi się z tego auta wygodne toczydło , żaden wielki sportowiec.

Spalanie nie wierz w bzdury , gdy ktoś pisze ,że mu pali 8-9 litrów( to przy jeżdzie około 100 km/h i operowaniem pedałem gazu jak piórkiem, hamowaniu silnikiem itp), jadąc normalnie musisz się liczyć ze spalaniem rzędu 11-12 litrów w trasie, około 15 w mieście.

 

Do wymiany jeszcze mam:

Ramkę tylniej szyby w klapie(ruda żżarła ją na amen, aż się boję jechać zamawiać to do serwisu bo pewnie za kawałek blachy zostawię ładne parę setek)

amortyzatory tylniej klapy

-maskę do malowania od kamieni , bo już ruda się z nią wita, klapę(skorodowany jej spód), dolne narożniki drzwi(ruda) z tego co widziałem po parkingach, nie jestem odosobniony z walką z rdzą( wqurwia mnie to ,że debile z BMW nie umieją zrobić auta w ocynku jak moja stara audi A6-15 lat i ani grama rdzy!)

-regulatory w lampach(znana przypadłość)

 

Za auto zapłaciłem 6000 Euro(ok.25 tys) plus akcyza i rejestracja dobiło prawie pod 30000, po wymianie tego co niezbędne spokojnie już się robi 40 tys zł...

Z tym musisz się kolego liczyć jeśli masz zamiar się cieszyć użytkowaniem E39.

 

Dodam ,że moje auto kupiłem "zadbane" i bezwypadkowe z przebiegiem(udokumentowanym 160 tys) a jak widzisz trochę się tego nazbierało.

Opublikowano

Dlatego jak widzę na alledrogo "piękne" "po opłatach" "nic nie puka nic nie stuka" M54 za 18-20 tys zł... To mnie pusty śmiech ogarnia...

Wychodzi ,że albo ja jestem idiotą i przepłaciłem, albo Ci , którzy kupują te "igiełki" nie wiedzą na jaką minę się pakują...

Opublikowano

m54 bez dyskusji.

Kolega z postu wyżej trochę przesadza z kosztami, nie wszystko co wymienił jest oczywiste do wymiany.

Odma - wymiana przewodów powinna wystarczyć - w separatorze zbytnio nie ma co się zepsuć, wystarczy dobrze wyczyścić.

Uszczelka pod pokrywą zaworów majątku nie kosztuje, a wymiana jeśli łapie lewe powietrze, albo widać wycieki

 

Ja w swojej 530i musiałem na dzień dobry wymienić:

- przewody odmy

- uszczelkę pod pokrywą zaworów

- sterownik pompy abs 005 - da się zregenerować, ja kupiłem używkę - uszkadza się od uderzeń, trzęsienia

- akumulator

- świece

- no i servis - płyny olej filtry itd.

W sumie też bardzo długo szukałem, i znalazłem w Szwajcarii.

Założyłem porządny gaz - ale to już kwestia indywidualna.

spalanie - trasa około 110km/h około 10l benzyny 12gazu miasto około 16benzyny 19gazu.

I tak dla zobrazowania - pełen zriornik gazu 60l (150zł) wystarcza mi na trasę Białystok-Kraków (500km)

Jak dla mnie to jest dynamiczna i szybka - poprzednie auto to 520d w manualu - jak dla mnie też dawała radę, ale 530i a w automacie to inny komfort jazdy.

Dlaczego 3.0 ?

Każdy m54 to r6 2,2 czy 2,5 czy 3.0 co za tym idzie spalanie prawie identyczne, a koników jednak więcej.

Jeśli przedlift to 2.8

 

Ceny dobrych egzemplarzy 530i - 25tys i więcej

Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.