Skocz do zawartości

e46 328 stuk przy wbijaniu biegu


arbuz229

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy dalej nie mogę dojść do ładu z tym głuchym puknięciem z tyłu przy wrzucaniu biegu takie buch nawet delikatnie czuje po fotelu te uderzenie wszystkie tulejki na wózku wymienione na dyfrze wszystkie 9 tulei nowe łącznik gumowy na wydaje się calutki nie spękany i dźwięk jest przy wbijaniu wbiegu gdy sprzęgło jest jeszcze w podłodze więc dziwne mógby mi ktoś pomóc wpaść na trop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałęm stan i jest ok w skrzyni ale wydaje mi sie żę ten dźwięk dochodzi między wejściem do skyni a wałem jak miałem dyfer na ziemi to te flansze łączące się z półośkami prubowałęm kręcić niewiem jak to powinno chodzić ale umnie jak kręce to nie obraca się tak płynnie tylko tak jakoś przeskakuje tzn nie kręci się nak np koło podnisione czyli swobodnie płynnie tylko jakoś tak czuć obór niewiem jak to nazwać rytmiczn eprzeskakiwanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powinno chodzić płynnie. Wczoraj przy zmianie poduch silnika grzebałem gdzie się da i jak kręciłem wałem to wszystko płynnie się kręci.

Może masz już zmęczony dyfer, ktoś też opisywał podobny problem i wymiana dyfra pomogła.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tego nie powiem, bo ten problem jest ciężki do zdiagnozowania, ale tak dyfer nie powinien pracować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem/mam podobny przypadek. Na początku pukało nawet na postoju przy wyłączonym silniku. Po wymianie tulei dyfra, sprawdzeniu luzów, sprawdzeniu skrzyni, wymianie poduszek...przestało pukać na postoju, ale zaczyna się gdy tylko włączę silnik, mechanik doszedł do wnioski, że skrzynia jest już wyrobiona.

Ślizga mi się trochę sprzęgło na wysokich obrotach przy szybkim ruszaniu (z dwumasem raczej nie ma problemu bo oprócz tego ślizgania wszystko dobrze chodzi), ale wymiana tego chyba nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupowałęm autko poprzedni właściciel dał mi stare sprzęgło i powiedział zę jest wymienione może i tak bo łapie dobrze nie ślizga się co do dwumasy nie mam pojęcia ale nie żuca mi budą jak gasze auto itd co do skrzyni sam zakup skrzyni to pół biedy bo idzie dobrze wyrwać ale robota ponoć trzeba silnik opuścić a ile może mechanik za takie coś wziąść??? umnie na zgaszonym jest wszystko ok ale jak odpale wcisne sprzęgło wbijam 1 jest łup jeśli nie puszcze sprzęgła i prubuje wbijać inne biegi nie ma już łub ale jeśli puszcze sprzęgło i wcisne znowu to jest znowu łup
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostantnio zwróciłem uwagę na to że jeśłi autko np jedzie i zmieniam bieg bądź z luzu wbijam normalnie 1 czy jaki kolwiek inny bieg to puknięcia nie ma czy auto jedzie do przodu czy do tyłu ale jeśli auto stoi np a światłach i wbijam bieg jest łup tak to wygląda jagby gdzieś luz na wale kasowało bąź w skrzyni co to może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłbym dyfer - trzeba podjechać tam, gdzie mają części używane i warsztat i popróbować z wymianą podzespołów (zaczynając od mostu). W Kojęcinie jest podobno świetny punkt, gdzie można to zrobić. Znajomy bardzo chwalił - wymieniali i sprawdzali, aż doszli do sedna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to faktycznie nie są to dobre wieści. Rozmawiałem wczoraj z znajomym z serwisu land rovera i powiedział że jest to luz międzyzębny i wg niego skrzynie by zostawił a dyfer wymieniał, bo mówi że dyfer w układzie może mieć luzy między zębne. Twój znajomy wymieniał najpierw skrzynie czy most kurcze powiem ci że gdyby to był most jeszcze bym się cieszył bo jeśli chodiz o skrzynie to już nie bo jest dużo roboty zastanawia mnie czy to że mam jakiś problem z lewarkiem położenia biegu bo gdy auto jest na luzie to lewarek zamiast na sierodku spozywać to iągnie mi go w strone 5 przez co wbicie trujki często myli się z 5. ale mnie np ciekawi dlaczego to puka gdy sprzęgło jest w podłodze zawsze myślałem że napęd się rozłącza całkowicie, ostatnio autko stało na delikatnym wzniesieniu na luzie auto się delikatnie bardzo delikatnie ofało a gdy miałem bieg wbity i sprzęgło do końca wciśnięte to już nie ale jeśli znowu dałem na luz (sprzęgło cały zas wciśnięte) autko się cofneło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewarek to całkiem osobny temat i nie ma tu związku. Dobrze jest znaleźć mechanika, który ma czas i pasję do szukania luzu w napędzie :) są tacy ludzie i do nich trzeba z tym tematem uderzyć. BTW jak już ściągniecie skrzynię to i lewarek warto przy okazji zrobić, są gotowe zestawy naprawcze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też ten problem, na samym początku występował również na postoju i wyłączonym silniku. Byłem u mechanika, wymienili mi parę rzeczy i tylko na ruchu i to nie zawsze a w kratkę słyszę głuchy stuk. A wymienili mi tuleję dyfra, łącznik wału (to przy okazji), sprawdzili sztywność układu, wymienione poduszki pod skrzynią.

Chciałbym zaznaczyć, że stuk ten słychać tak jak to zostało opisane tylko jak wcześniej było powtórnie przyciśnięte sprzęgło i już przy samym lekkim pchnięciu dźwigni zmiany biegów (nie muszę do końca wrzucać aby to usłyszeć). Mam też luzy na dźwigni zmiany biegów - suma sumarum mechanik powiedział mi, że najprawdopodobniej skrzynia jest już wyrobiona i tak będzie. Ale hmmm...?

 

 

Edit: Rozmawiałem dzisiaj z kolegą i podobno jest to układ synchronizatora ponieważ te łup jest na samym początku ruszenia dźwigni zmiany biegów przed pełnym ruchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Też mam taki problem przy wbijaniu 1 raz jest stuk raz nie ma czasami nawet 1 nie che wejsc i musze nacisnac sprzegło wrzucic luz i dopiero znowu bieg.

Wymieniłem wszystkie podpory na nowe łcznik elastyczny, wał tez był regenerowany ( krzyzaki i tuleja centrująca) , podmieniałem poł osie dyfry 2 albo 3 wymieniłem tuleje nr 9 tuleje na dyfrze nie wymieniaęłm podobno sa ok i żadnej poprawy sprzegło nowe dwumas sprawdzany w bdb stanie do tego wibracje nadwozia od 60 km w góre przy dodawaniu gazu (wszystko sie trzesie) o czym pisalem w innych tematach, rece juz opadają.

Może ktos z nowymi pomysłami sie znajdzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.