Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Macie racje. Poprzednim moim autem była Honda Accord w benzynie, i tam serwis zalewał mi silnik Shellem, też LowSaps, specjalnie do dieseli z DPFem.

A Valvetrovica mój silnik nie posiada :D więc pod LL-01 nie podchodzę z tego powodu też... Chyba zostanę przy LL-04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wtryski, katalizatory, sondy i vanosy były już w latach '90 kiedy nie obowiązywała jeszcze norma LL-01. Wydaje mi się, że LL-01 weszło kiedy wprowadzono valvetronic a LL-04 kiedy pojawił się dpf.

 

Filtr DPF pojawil sie w samochodach w polowie lat 90. tu chodzi tylko o ILOSC zwiazkow SAPS a nie ih jakosc. Zrobie prosto : twoj katalizator przetrwa dwa razy dluzej jezeli bedziesz jezdzil na oleju low saps niz na oleju Mid SAPS, a 5 razy dluzej niz na Full saps. Dzisiaj LL-01 jest norma BMW na stany zjednoczone przez paliwa tam uzywane.

Chodziło mi o normę long life a więc o BMW a tam dpf wprowadzono o wiele później.

 

Wysłane z mojego HTC One V za pomocą Tapatalk 2

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
To i ja sie poradze:

Model:E91 2006r.

Silnik 320D M47

Przebieg 120.000 km

Styl jazdy: spokojny

Uzytkowanie: Mieszane

Zuzucie:Minimalne

Instalacja LPG: Nie

DPF: TAK

Dotychczas: Castrol Edge 5w30

Dzieki

 

Ja bym zalał Amsoil 5W30 European Car Formula. Bardzo dobre parametry zimowe, dodatkowo low saps dla dpf.

Ogólnie każdy low saps i longlife 04 np: valvoline SynPower MST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się spytam

 

Model:E93 2007r

Silnik 330D M57

Przebieg 110tyś km

Styl jazdy: umiarkowany

Uzytkowanie: Mieszane

Zuzucie: Zużycie jest, ale zaraz wymiana kolektora

Instalacja LPG: Nie

DPF: TAK/Niedługo nie

Dotychczas: Oryginalny bmw 5w30

 

Planuję zakupić Millers EE Longlife C3 5w30, pytanie mam czy będzie lepszy od oryginała bmw? Zakład w którym zamierzam serwisować auto leje oryginalny olej bmw i pytanie czy kupić samemu czy zaufać warsztatowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest dobra alternatywa dla oryginalnego. Ale moim zdaniem jest on gorszy od wymienionych wyżej.Jest olejem mid saps ( ale dpf się pozbywasz więc ok). Ma też słabszą temperaturę krzepnięcia i zapłonu. Jego największą zaletą jest niska lepkość która pomaga oszczędzać paliwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja sie poradze:

Model:E91 2006r.

Silnik 320D M47

Przebieg 120.000 km

Styl jazdy: spokojny

Uzytkowanie: Mieszane

Zuzucie:Minimalne

Instalacja LPG: Nie

DPF: TAK

Dotychczas: Castrol Edge 5w30

Dzieki

 

Ja bym zalał Amsoil 5W30 European Car Formula. Bardzo dobre parametry zimowe, dodatkowo low saps dla dpf.

Ogólnie każdy low saps i longlife 04 np: valvoline SynPower MST

Takiego oleju gdzie mieszkam nawet w sprzedazy nie ma :wink: Z lepszych moge tu dostac Motula i Bardahl ktory w Polsce jest nieznany a tu uwazany za najlepszy z ogolnodostepnych,ewentualnie pozostac przy Castrolu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem nowym posiadaczem X3 E 83 2005 rok chodzi o olej do dyferencjałów i do skrzynki rozdzielczej no i do skrzyni-manual- i jak się okazuje powiedziano mi w sklepie że do dyferków trzeba wlać castrol saf -xo a u mnie nie mogę go dostać stąd pytanie trzeba lać tego safa czy jest jakiś zamiennik przebieg ok 160 tyś jazda raczej agresywna do 15 tyś rocznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model: E60 z 2007 roku

Silnik: 530xd 235KM

Przebieg: 155.000 km

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach.

Użytkowanie: 60% trasa

Zużycie bieżące na l/10000km: 100 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: TAK

Dotychczas: mobil 5w30

rocznie ok 20.000 km - 25.000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E60 z 2007 roku

Silnik: 530xd 235KM

Przebieg: 155.000 km

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach.

Użytkowanie: 60% trasa

Zużycie bieżące na l/10000km: 100 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: TAK

Dotychczas: mobil 5w30

rocznie ok 20.000 km - 25.000 km

 

Pozostań przy tej lepkości ale polecam zmienić markę na np. Amsoil, millers, valvoline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E60 z 2007 roku

Silnik: 530xd 235KM

Przebieg: 155.000 km

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach.

Użytkowanie: 60% trasa

Zużycie bieżące na l/10000km: 100 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: TAK

Dotychczas: mobil 5w30

rocznie ok 20.000 km - 25.000 km

 

Firmy które wymieniłeś są mi znane, nawet moje poprzednie BMW E60 520d miałem zalane olejem AMSOIL 5W30, ale praca silnika na tym oleju nie za bardzo mi się podobała (był zdecydowanie głośniejszy), chciałbym tera zalać coś innego np. Millers, tyle że ich oleje zalecane do BMW są MID SAPS a nie LOW SAPS. Czy to w dłuższym okresie eksploatacji nie będzie miało negatywnych skutków na DPF. Co dobrego jeszcze ewentualnie można zastosować do tego silnika o niskiej zawartości siarki LOW SAPS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E60 z 2007 roku

Silnik: 530xd 235KM

Przebieg: 155.000 km

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach.

Użytkowanie: 60% trasa

Zużycie bieżące na l/10000km: 100 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: TAK

Dotychczas: mobil 5w30

rocznie ok 20.000 km - 25.000 km

 

Firmy które wymieniłeś są mi znane, nawet moje poprzednie BMW E60 520d miałem zalane olejem AMSOIL 5W30, ale praca silnika na tym oleju nie za bardzo mi się podobała (był zdecydowanie głośniejszy), chciałbym tera zalać coś innego np. Millers, tyle że ich oleje zalecane do BMW są MID SAPS a nie LOW SAPS. Czy to w dłuższym okresie eksploatacji nie będzie miało negatywnych skutków na DPF. Co dobrego jeszcze ewentualnie można zastosować do tego silnika o niskiej zawartości siarki LOW SAPS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale praca silnika na tym oleju nie za bardzo mi się podobała (był zdecydowanie głośniejszy)

 

To stwierdzenie czesto wraca podczas wyboru oleju. Jestem ciekawy dlaczego glosniejsza (subiektywnie dodatkowo) praca silnika oznacza ze olej jest gorszy ? Jakiej usterki lub problemu sie spodziewaja osoby ktore uznaja ze jezeli silnik chodzi glosniej to olej jest gorszy ? Bo tak naprawde teoretycznie jezeli bysmy wzieli dwa oleje o tych samych parametrach, to ten ktory czyni silnik glosniejszy jest prawdopodobnie lepszy (lzejsza, lepsza baza olejowa).

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amsoil 5W30 European Car Formula a tym bardziej na zimę

 

aktualnie najlepszy olej na zimny start dostepny na rynku w normalnej cenie i LL-04

Lepszy (i to duzo lepszy) jest jeszcze Eneos Sustina 5W30 ale jest prawie 40 % drozszy i nie ma jeszcze LL-04 bo jest troche zbyt nowy aby miec atesty producentow.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Poruszę temat tutaj, żeby nie zakładać nowego.

Do tej pory lałem do 325i z silnikiem N52 olej Motul X-Clean 5W30 - polecony w tym wątku jakiś rok temu.

Ale czytam w kolejnych postach, że to jest Mid Saps i może szybciej zużyć katalizator niż Low Saps.

 

Czy warto zmienić olej przy najbliższej okazji? Rozumiem, że Motul nie ma Low Saps?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanie do "znawców Motula"

W M47N śmigam na 5w30 X-Clean..

do 1,9 TDI VW zawsze zalewałem 5w40 SPECYFIC (C3)

.. została mi 1 bańka 5w40 Specyfic i .. zastanawiam się czy można go zalać do BMW 118i 2,0 , gdzie zalecany jest 5w40 X-Clean lub 5w40 LL-04

 

Czy.. faktycznie silnik poczuje różnicę (jeśli jest ta sama lepkość) ? Ktoś to testował czy raczej marketing robi swoje..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na motul x-clean 8100 5w30 i jakoś silnik niespecjalnie pracowal na nim. Obecnie zrobilem płukanie i wlałem valvoline synpower mst 5w30 i wyczulem dosc spora różnicę w pracy silnika oraz łatwiejszy rozruch w nizszych temperaturach.

Przebieg 175000km

Pzdr.

 

Wysłane z mojego GT-N8010 przy użyciu Tapatalka

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ale praca silnika na tym oleju nie za bardzo mi się podobała (był zdecydowanie głośniejszy)

 

To stwierdzenie czesto wraca podczas wyboru oleju. Jestem ciekawy dlaczego glosniejsza (subiektywnie dodatkowo) praca silnika oznacza ze olej jest gorszy ? Jakiej usterki lub problemu sie spodziewaja osoby ktore uznaja ze jezeli silnik chodzi glosniej to olej jest gorszy ? Bo tak naprawde teoretycznie jezeli bysmy wzieli dwa oleje o tych samych parametrach, to ten ktory czyni silnik glosniejszy jest prawdopodobnie lepszy (lzejsza, lepsza baza olejowa).

 

A to, że silnik po przejściu na AMSOIL zaczął go brać, gdzie na poprzednim oleju tego nie było (silnik na pewno nie był zajechany) to też normalne i lepsze dla silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.