Skocz do zawartości

BMW 530 i AT Przeróbka z ASC na DSC? Realne?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy.

Jak w temacie czy jest możliwe na zasadzie dołożenia czujnika skrętu kierownicy i czujnika siły bocznej(przepraszam jeśli nie fachowo nazwałem) przerobienie 5ki po lifcie z ASC na pokładzie na wersję z DSC?

Czy ktoś to robił, lub wie jak zrobić i by się podjął?

Auto kupiłem dla żony( a kobieta jak kobieta) przyjdzie zima i nie daj Bóg zawinie gdzieś betkę na lampie, do tej pory jeździła przednimi napędami.

Czy ktoś może coś podpowiedzieć w tym temacie?

Opublikowano

realne na pewno jest- ale ja po 7 latach obcowania z e39 moge powiedziec ze jakbym sie nie staral to na sniegu z wlaczonym ASC poslizgnac auta sie nie da- nie tylna osia. Owszem przod moze wyjezdzac, wystarczy na skrzyzowaniu zbyt duzo gazu, auto ciezkie dosc, pluzy przodem, ale uwierz ze wciskajac gaz w podloge nie uslizgnie tylu nawet kobieta- ja mam 528, moze 540 lub m5 da sie, ale Ty raczej masz mniejszy motor,bo te duze raczej w serii mialy DSC po lifcie.

 

Zastanow sie ile to bedzie Cie kosztowalo-i pieniedzy i nerwow. Lepiej zainwestuj w gumy conti na zime i mozesz spac spokojnie

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano

Ja się nie boję ,że betka mi się zawinie na skrzyżowaniu, bo sam jeżdżę dość sporo jakieś 100 tys rocznie, więc raczej umiem wziąć poprawkę na warunki atmosferyczne, tyle ,że autem głównie będzie jeżdzić kobieta a ja tam pakuję ze względu na moją pasję czyli Car Audio(bawię się w Mistrzostwa Polski CA) dość sporo sprzętu, na tyle betka przytyje jakieś kilkadziesiąt kg niezależnie od bagażu a po wykonaniu zabudowy i wytłumieniu całego auta( w tej chwili stoi rozebrana na czynniki pierwsze w środku pozostała już tylko górna część konsolety) auto przytyje jakieś 200 kg, więc już się zbliży do granicy 2 ton a jak wiadomo w zimie im auto cięższe tym wolniej traci przyczepność, ale jak już się "majtnie" to ciężko je wyprowadzić niż coś lżejszego.

Opony zimowe będą nowe ContiSportContact830, gdyż są już przeze mnie sprawdzone i dużo lepiej się zachowują niż Dunlop 4D(mam w moim aucie do roboty).

Może pytanie zadałem naiwne ale liczyłem ,że jak(to się często zdarza w nowszych autach) pewne funkcje są, lecz skoro nie zapłaciłeś przy kupnie to nie aktywowane...

Skoro piszecie ,że taka przeróbka to spora rewolucja to sobie chyba odpuszczę.

A czy Bmka ma słaby silnik? Rzecz względna posiadacz 520i powie ,że nie, zaś ten z M5 czy 540i powie ,że jeżdzę autem dla emeryta... :D

Szukałem długo takiej jaka mi pasuje i znalazłem jednak o ile posiada wszystko łącznie z łamanymi fotelami,pamięcią foteli, xenonem etc...To ma manualną klimę i (tutaj przyznaję jestem laikiem jeśli chodzi o znajomość BMW) brak DSC byłem święcie przekonany ,że mocniejsze wersje po lifcie mają je w serii...

Opublikowano
Ja miałem przyjemność się przejechać 530i, czuć, że jest słabsza, przyzwyczaiłem się do swojej, ale też daje radę :cool2: Chociaż człowiek szybko przyzwyczaja się do mocy. Ja przesiadałem się z e46 170km i jak jechałem już e39 4.4 to byłem w szoku jak to jedzie i mruczy. Mówiłem mocy mi starczy na zawsze, lecz chciałbym teraz więcej :twisted:
Opublikowano

troche dziwne wyposażenie jak na taki motor i rocznik, masz xenony lamane fotele a klima manual...

No ale znam ludzi ktorzy twierdza ze wola manualna klime od automatycznej

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano

Ja nie wiem czy czasem nie mam konwertera do zrobienia , bo owszem wiem ,że AT zamula auto ale aż tak? Mam wrażenie, że gdy jej depnąć na kickdownie to więcej przysłowiowego "wycia" niż jazdy.

Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić sprawność konwertera bez ściągania skrzyni AT?

W tej chwili ewidentnie nie czuć po niej ,że ma 231 kucy pod maską.

A co do wyposażenia to wiem , że jeśli chodzi o klimę to śmieszne, ale wziąłem pod uwagę ,że resztę ma taką jak szukałem a , że klima na przycisk, cóż.. życie przynajmniej jedna mniej rzecz, która może zaszwankować. Auto ma wszystko parktroniki p+t, xenon, alu, hak dopinany,ładne ori felgi 17", wnętrze individual w skórze a klima "knopfe" z pokrętłami... Poprzedni właściciel miał fantazję i tyle..

Od dwóch dni portfel mi się trzęsie, bo zakupiłem ją z średnią wersją zawieszenia ani komfortowe ani typowy m-technic, oznaczone jako SP, i była obniżona a ja już wyrosłem z takich pierdów jak "gleba" w aucie, betka jechała jak taczka na nie równościach więc zakupiłem wczoraj cały komplet amorów z sachsa plus sprzęzyny, górne mocowania i nowe poduszki nivo od wersji komfortowej ale taka przesiadka kosztowała mnie w samych częściach 3810 zł, do tego komplet odmy z wężami, pompa wody z metalowym wirnikiem, nowy termostat,wisco, wszystkie filtry łącznie z kabinowymi i paliwa, paski PK i już dawno mi pękło 5 tys w częściach. A nic się w sumie nie wysypało. Ale jak się na forum naczytałem ,że te france potrafią w najmniej spodziewanym momencie się zagotować to wymienię wszystko prewencyjnie i będę miał z grzywki jakieś jej "kaprysy".

Głupie uczucie ,ale w Bmce nie czuję się pewnie jeśli chodzi o jej niezawodność, jeżdzę do pracy (trasy i po 1500km dziennie) starą audi i w niej wiem ,że jak ją zapalę to zgaśnie mi dopiero pod domem a z betką jakoś tak dziwnie, niby lepsza, szybsza, cichsza ale... zabawkowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.