Skocz do zawartości

E46 touring demontaż czujnika PDC


ksei

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Prawdopodobnie mam uszkodzony lewy skrajny czujnik PDC. Nie reaguje na zbliżenie (diagnostyka INPA i DIS nie wykazuje błędu). Do tego czujnika jest dość dobry dostęp. Pytanie: jak go wyjąć? Czy przekręcać i wypchnąć do wewnątrz lub na zewnątrz listwy. Chciałbym uniknąć demontażu tej listwy ze zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wpycha się do środka, bez żadnego kręcenia, a najwygodniej wyjąć listwę, szarpniesz w kilku miejscach i masz ją w rękach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrozumiałem należy czujnik z czuciem wciskać do wewnątrz (zaczepy czy zatrzaski nie będą zbytnio utrudniać tej operacji). A mam jeszcze jedno pytanie do praktyków: czy brak sygnału z tego czujnika (niemy brzęczyk) i brak błędu w programach diagnostycznych może świadczyć o przerwie w przewodach dochodzących do czujnika? Czy tym samym czujnik może być sprawny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest uszkodzony jeden z czujników czy instalacja dochodząca do niego to po załączeniu stacyjki i wrzuceniu wstecznego od razu odezwie się brzęczyk na parę sekund, po kolejnym wrzuceniu wstecznego już cisza chyba że wyłączysz stacyjkę i włączysz. Błąd w inpie musi być. Sprawdź brzęczyk czy działa.

 

Sent from my MT11i using Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wbij wsteczny na zapłonie i idź do tyłu, przyłóż ucho do każdego czujnika po kolei, jak tyka to ok, jak nie to jest problem z czujnikiem, wtyczką, przewodem lub gdzieś dalej..sprawdzaj właśnie w takiej kolejności :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz słuchać wystarczy dotknąć palcem delikatnie czujnika będzie stukał w palec jeśli działa. Tylko delikatnie się dotyka nie przyciska. Jak kupiłem swoje auto też miałem problemz PDC, po włączeniu wstecznego piszczał ciągłym sygnałem diagnostyka pokazała mi że uszkodzony prawy czujnik jednak gdy zdjałem listwę okazało się, że nie ma wogóle wtyczki od czujnika i przewody są odcięte ;) kupiłem nową wtyczkę w serwisie za 17 zł założyłem i działa ;))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Słuchajcie mam również problem z PDC. Właściwie to już od roku od kiedy kupiłem samochód ale jakoś mnie to wcześniej tak nie denerwowało a w sumie warto byłoby mieć sprawne czujniki cofania ;).

 

Do rzeczy. Zajrzałem pod auto w celu sprawdzenia tych czujników bo tak jak w wielu przypadkach opisywanych na forum po wrzuceniu wstecznego następował dłuższy ciągły sygnał a żaden z czujników nie dawał znaku życia. Więc w końcu dwa dni temu wlazłem pod auto i okazało się, że normalnie podłączone są tylko dwa skrajne z prawej strony auta. Skrajny lewy był w ogóle urwany od wtyczki a do tego jakiś magik łatał to....sylikonem :mad2: . Natomiast środkowy-lewy w ogóle nie był podłączony bo trudno żeby był skoro to czujnik w ogóle nie od E46 tylko od E34 :/. Kupiłem więc dwa nowe czujniki a w serwisie odebrałem nową wtyczkę i wtyki z przewodami. I teraz mam problem bo nie poprosiłem od razu żeby mi tę wtyczkę z wtykami zmontowali. I sprawa wygląda następująco.

 

Mam wtyczkę taką oczywiście

http://i.imgur.com/CmMPsX2.jpg

http://i.imgur.com/VDve8Ld.jpg

 

Oraz przewody z wtykami:

Nr kat. 61130006665 - 2 szt

http://i.imgur.com/aOukm90.jpg

 

Nr kat. 61130005199 - 1 szt

http://i.imgur.com/dAmuDP8.jpg

 

Oryginalna wtyczka z oryginalnie (mam nadzieję) podłączonymi przewodami wygląda tak:

http://i.imgur.com/6BHFw7Z.jpg

 

Można zobaczyć nawet ten sylikon z tyłu :/.

 

Więc do gniazda 3 jest podłączony przewód brązowo-biały, do gniazda 2 przewód żółto-szary a do gniazda 1 przewód zielono czarny. W pozostałych trzech wtyczkach jest tak samo.

 

Pomoże mi ktoś w poprawnym podłączeniu tego? Który przewód, któremu odpowiada? Bo oczywiście w swej naiwności napisałem do serwisu ale oczywiście muszą podłączyć pod kompa itd i za samo podłączenie 370zł :lol:

 

Będę bardzo wdzięczny jakby ktoś się zainteresował tematem. A jakby były jakieś dodatkowe pytania to oczywiście odpowiem jeśli będę wiedział.

 

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przerabiałem ten sam problem, bo po kupnie okazało się ze od jednego czujnika w ogóle nie było wtyczki. Kupiłem nową w ASO tak jak Ty z przewodami i ją złożyłem a podłączenie robiłem wzorując się na pozostałych wtyczkach patrząc na kolory w wiązkach dwa przewody to zasilanie a trzeci to sygnał.

według schematu wygląda to tak

lewy czujnik zewnętrzny

pin 1 ----- kolor przewodu GNSW zielony z czarnym moduł pin 12 czujnik pin 1

pin 2 ---- kolor przewodu GEGR żółty z szarym moduł pin 11 czujnik pin 2

pin 3 ---- kolor przewodu BRWS brązowy z białym moduł pin 3 czujnik pin 3

 

Lewy czujnik wewnętrzny

pin 1 ---- kolor przewodu GNBR zielony z brązowym moduł pin 5 czujnik 1

pin 2 ---- kolor przewodu GEGN żółty z zielonym moduł pin 9 czujnik 2

pin 3 ---- kolor przewodu BRSW brązowy z czarnym moduł pin 1 czujnik 3

 

mam nadzieję że problemu mieć już nie będziesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszło na tyle dobrze, że wiem, że dwa pozostałe czujniki są dobre. Jednak do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze dwóch wtyczek (odbieram w czwartek z serwisu) bo okazało się, że nie będą się trzymały w czujnikach. Mają powyłamywane zatrzaski. Dopóki siedziały w czujnikach to by siedziały ale jak je odłączyłem to nie ma takiej opcji żeby znowu tak ciasno siedziały. Ale to w sumie lepiej bo będę miał już na przyszłość zrobione w sumie trzy nowe wtyczki ;). Tak więc w czwartek odbieram, w sobotę lutuję i wreszcie wszystko będzie grało :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.