Skocz do zawartości

Paliwo V- power i inne


peyter

Rekomendowane odpowiedzi

Rivasi

 

Szybkość spalania paliwa nie ma nic wspólnego z wartością energetyczną, a ta w przypadku 95 i 98 jest praktycznie taka sama. Poza tym, różnica w szybkości spalania jako tako praktycznie nie istnieje, chodzi tu bardziej o tendencję do spalania stukowego - bardzo szybkiego - wówczas moc i ekonomia znacznie SPADAJĄ.

 

Poz tym dlaczego w cywilnych silnikach moc spadnie? Cywilny M54 może zwiększać wyprzedzenie zapłonu przy zastosowaniu 98 i wtedy moc rośnie.

 

W silniku nowym czy zarżniętym, sztywną mapą zapłonu czy z korekcją od czujników stukania - na 98 moc NIE BĘDZIE MNIEJSZA.

 

A dodatki do paliwa zwiększające moc, czyszczące, ekonomizujące - to chwyty reklamowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rivasi

 

Szybkość spalania paliwa nie ma nic wspólnego z wartością energetyczną, a ta w przypadku 95 i 98 jest praktycznie taka sama. Poza tym, różnica w szybkości spalania jako tako praktycznie nie istnieje, chodzi tu bardziej o tendencję do spalania stukowego - bardzo szybkiego - wówczas moc i ekonomia znacznie SPADAJĄ.

 

Poz tym dlaczego w cywilnych silnikach moc spadnie? Cywilny M54 może zwiększać wyprzedzenie zapłonu przy zastosowaniu 98 i wtedy moc rośnie.

 

W silniku nowym czy zarżniętym, sztywną mapą zapłonu czy z korekcją od czujników stukania - na 98 moc NIE BĘDZIE MNIEJSZA.

 

A dodatki do paliwa zwiększające moc, czyszczące, ekonomizujące - to chwyty reklamowe.

 

Qwet

 

Zgadzam sie z toba ze szybkosc spalania nie ma nic wspolnego z wartoscia energetycena (tak zwana opalowa - ktora faktycznie jest prawie taka sama) ale ma duzo wspolnego z wartoscia oktanowa bo to wartosc oktanowa odpowiada za predkosc spalania i odpornosc na spalanie stukowe. Paliwo z wyzsza liczba oktanowa spala sie wolniej a wiec ma czas dostarczyc mnie energi w danym czasie niz paliwo o nizszej liczbie oktanowej i nie jest to liczba bez znaczenia bo na 100 konnym silniku to bedzie 6 do 7 koni (bez hamowni nie jest to odczuwalne). No i spalanie rownierz bedzie troche nizsze.

 

Mamy inne pojecie slowa silnik cywilny, dla mnie silnik cywilny to taki co kowalski kupil u dealera i go nie ruszal, on nawet nie wie co to mapa zaplonu i korekcja czujnikow.

 

Dodatki do paliwa zwiekszajaca moc... to nie do konca tylko chwyt reklamowy, tylko ze dziala to w bardzo specyficznych warunkach wrecz czasem laboratoryjnych... (ale za to dodaj to oleju i nie jezeli ci sie moc niezwiekszy na hamowni to zrobie dwa obkrazenia stadionu narodowego zima w majtkach http://rs-r.com/ran-up/). Za to paliwo ktore zawiera srodki dyspergujace teoretycznie czysci tylko ze tych srodkow jest strasznie malo, za male stezenie a wiec raczej obmywa niz czysci.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Na 98 Verva dwa razy robilem po 1200 km i jedyna roznica jaka odczulem to maks. 0.5 l mniejsze spalanie. Jezeli chodzi o moc- bez zmian!

Kolejnym plusem jest to, ze jest to napewno paliwo z mniejsza iloscia syfu niz 95. Generalnie- bezpieczniejsze dla silnika.

 

no tak ma byc. 0,5 l/100 na sto to i tak dobrze a zmiana mocy w DOL byla kilku konna a wiec nieodczuwalna i tak faktycznie jestt mnie syfu niz w 95.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypaliłem 2 baki nitro + i w moim przypadku lepiej jeździ się na vervie. Nie widzę żadnej rewelacji w tym paliwie.

http://www.lastfm.pl/user/lolcatiero - aktualnie słucham:

http://lastlabs.pl/musicbar.php?username=lolcatiero&color=red&unicode=no


Pozdrawiam, Michał.

Znany również jako delano @E46Forum.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkość spalania 98 i 95 jest taka sama. Różnica liczby oktanowej nie powoduje zmiany szybkości spalania - zmienia tylko próg przy którym następuje spalenie paliwa całą objętością. Poniżej tego progu nie ma różnic.

 

Widziałem wiele wykresów z hamowni porównań 95/98 a nawet LPG. Nie ma różnicy mocy między tymi trzema paliwami. Natomiast po skorygowaniu mapy zapłonu uzyskuje się większą moc na 98 i na LPG, a na 95 już stuka.

 

BTW, zmiana mocy o 6 koni w 100-konnym silniku JEST odczuwalna. Moja 330Ci po regeneracji vanosów odzyskała tylko 10 koni, a odczułem znaczną różnicę w przyspieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkość spalania 98 i 95 jest taka sama. Różnica liczby oktanowej nie powoduje zmiany szybkości spalania - zmienia tylko próg przy którym następuje spalenie paliwa całą objętością. Poniżej tego progu nie ma różnic.

 

Widziałem wiele wykresów z hamowni porównań 95/98 a nawet LPG. Nie ma różnicy mocy między tymi trzema paliwami. Natomiast po skorygowaniu mapy zapłonu uzyskuje się większą moc na 98 i na LPG, a na 95 już stuka.

 

BTW, zmiana mocy o 6 koni w 100-konnym silniku JEST odczuwalna. Moja 330Ci po regeneracji vanosów odzyskała tylko 10 koni, a odczułem znaczną różnicę w przyspieszeniu.

 

Tak naprawde mam wrazenie ze krazymy kolo tego samego ale ty sie opierasz na doswiadczeniu ktory ci pochodzi ze swiata tuningu. Nie wiem jakie urzedzenie sluzylo do wykresow o ktorych mowisz, jego kalibracja i czujnosc bo roznice sa nawet jezeli niewielkie to sa.Bo to co mowisz jest prawda ale mowisz tak naprawde na inny temat niz ja.

 

Jest duzo zrodel po angielsku ktore opisuje to zjawisko w sposob zrozumialy, dam dwa dosyc klarowne :

http://www.mbca.org/forum/lower-octane-more-power-higher-mileage

http://www.ducati-upnorth.com/tech/octane.php

 

Po polsku udalo mi sie znalesc tylko jedno zrodlo gdzie sa jakies cyfry ale brak mi troche w nim referencji... :

http://www.motolipno.pun.pl/viewtopic.php?pid=19610

 

 

Jak chodzi o odczucie mocy... to sie nazywa odczucie subiektywne w przypadku 6 koni. Mozesz zaczac czuc naprawde roznice jako kierowca (bez aparatury) od 10 koni, ponizej to tylko odczucie subiektywne bo spodziewasz sie wiekszej mocy... a wiec ja "odczuwasz"

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
To i ja dorzucę swoje 3 grosze. Z tego co wiem to gorsze paliwo to podobno nawet o 20% większe spalanie. Gorsze paliwo czyli paliwo od prywaciarzy gdzie dolewa się np. do benzyny rozpuszczalników. Maluchami nie jeździmy i powinniśmy tankować paliwa premium. Paliwa premium powinny dać spadek spalania o ok. 5%. Do tego lepiej trzymają parametry oktanów, przez co samochód ma optymalną moc. Ja leję tylko na Statoilu uszlachetnione i sobie chwalę. Kiedyś zmuszony byłem zalać bak zwykłym paliwem i nie dało się jechać. Przy wyprzedzaniu miałem dosłownie pedał w podłodze, a samochód nie chciał przyspieszać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Mam swoje spostrzezenia odnosnie v-power diesel, otoz spalanie ani nie jest mniejsze ani "mocy nie przybywa" . Na normalnym shelowskim dieslu auto pali bez problemu i wydaje sie ze jego praca jest "mieksza". Niestety paliwa na naszych stacjach nie sa najwyzszej jakosci z tego powodu, ze mamy przestarzale sposoby ich pozyskiwania.

Lepiej co kilka tysiecy wlac jakis uszlachetniacz STP niz przeplacac na kazdym tankowaniu. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam. 550 km do Niemiec po A2 z Wawy na naszym vpowerze przy sredniej pred 160 wyszlo 9l. A z powrotem na niemieckim v powerku przy tej samej sredniej wyszlo 8,3l :D

Wiem, ze te paliwa placi sie wiecej ale jest to odczuwalne w pracy silnika i spalaniu. Nawet najbardziej widoczne jest to po filtrze paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drobna, ale znacząca rzecz, na którą prawdopodobnie nie zwróciłeś uwagi, mianowicie kierunek wiatru, najczęściej wieje z zachodu na wschód a przy takich prędkosciach będzie to miało znaczenie

ja na ten przykład jak jadę z wrocławia na śląsk to zawsze mi mniej spali niż, ze śląska do Wrocławia, a gaz tankuję na orlenach i bp

ale faktycznie na zachodzie, chociaż wczechach też doświadczyłem lepszego paliwa niż u nas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Panowie ja od znajomego mechanika usłyszałem że paliwa typu v-power niszczą wtryskiwacze. Sprawdził mi kondycje wtryskiwaczy i na 6 pracował w przedziale od 1.80 do 2.30 a dopuszczalny przedział jest do 4. Reszta była w bardzo dobrej kondycji. Jeździłem cały czas na vervie i kazał przestać lać verve tylko normalna ropę a jak będę tankował samochód zalać do pełna i kupić 1 litr mixolu i go dolać do pełnego baku w celu przeczyszczenia tego 6 wtryskiwacza( jak i resztę). Co Wy o tym myślicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja od znajomego mechanika usłyszałem że paliwa typu v-power niszczą wtryskiwacze. Co Wy o tym myślicie??

 

zmien mechanika, bzdury opowiada a jezeli takie bzdury opowiada to moze cie tez naciaga na zmiane czegos. Jezeli chcesz przeczyscic uklad paliwowy masz dwa wybory albo chemia typu liqui moly/Archoil i trzy razy pod rzad aby miec efekt albo maszyny typu Jettronic

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nie dolewac takich cudow, zmienisz parametry mieszanki i moze byc duzy problem z DPF, ja mam e61 i ponad 470 tys przelotu i zadne wtryski nie byly robione a jezdze nim od 2008 r i sam przejechalem ponad 330 tys. Tankuje odcdawnych czasow vpowera i nis mkalem znim zadnych problemow. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafal te specyfiki to zaden cud tylko srodki oparte na polieteroaminach ktore juz sa obecne w benzynie tylko w bardzo malym stezeniu bo ultra drogie to ten srodek ci reklamuja tak naprawde jak kupujesz vpower ze niby czysci uklafd paliwowy tylko w bardzo malym stezeniu bo to cholernie drogie srodki. W zaden sposob srodek nie zmienia ci parametry mieszanki bo jest chemicznie obojetny. A wiec problem z dpfem nie ma nic wspolnego... legendy motoryzacyjne tak jak ta ktora mowi ze nie nalezy wymieniac oleju w skrzyni biegow bo ci padnie...

 

@mavios89 : jezeli chcesz to zrobic porzadnie to radze uzyc specjalnej maszyny do tego przeznaczonej JET clean tronic liqui moly jest w polsce najbardziej rozpowszechniona. Jezeli chcesz to zrobic sam radze ci wziasc profesjonalny srodek Archoil AR6400 i uzyc go dwa razy pod rzad.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale porada bylo dla mavios89 :)

a tak poza tym wiem ze sposob w polsce na uzytkowanie samochodu to poki jezdzi to nie dotykam :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bedzie ok tylko musisz go uzyc trzy razy pod rzad aby miec prawidlowy efekt

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.