Skocz do zawartości

e60 rozładowujący się akumulator na postoju


bush

Rekomendowane odpowiedzi

Własciciel tez zmienił aku na Centre 100ah i nie zrobił adaptacji.Auto miał rok czasu ale nie wiem ile jezdził na nie zrobionej adpatacji.Dopiero jak ja kupiłem samochód to zmieniłem.Inteligentna klema była sprawdzana i jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 172
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

koledzy, mam e70 akumulator nówka, pracował tydzień i po tym czasie pokazał się na dużym wyświetlaczu komunikat o wysokim spadku energii akumulatora. Auto odpaliłem i po przejechaniu 200m zgasiłem i po ponownym starcie było ok. Odłączyłem klemę IBS i nadal jest to samo. Powiedzmy, że w tgodniu 2-4 razy. Akumulator żelowy 95Ah. Fakt nie było adaptacji. Boje się, że może gdzieś pobiera prąd. Jak go zamknę coś brzęczy pod maską.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzeczy w kazdym... masz telefon w samochodzie?? sprawdz czasem telefon roz\ladowuje aku... zrob testy usypiania auta i bedziesz wiedzial wszystko jest opisane..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj ten temat wyjasnione wszystko jest .... Testy amperomierzem !! najpierw zablokuj tylne szymy i auto zamknij... kontrolka od szyb powinna zgasnac a pozniej podswietlenia przy P od skrzyni...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka gaśnie i skrzynia też. z Podłączonym IBS i bez.

 

Zamknąłem klapę śrubokrętem i mierzyłem. po zamknięciu auta skakało od 5 do 6.5 po chwili zaczęło opadać i po około 3 minutach było 0.61A z IBS 0.62A. Czekałem jeszcze ok 7 minut i nic się nie zmieniała. Chyba zbyt duży pobór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowilem czytaj temaT po 40 min powinno spadac do 0.05A ale amperomierz musisz miec non stop podlaczony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ya kaydzm rayem jak bedyie jakas przerwa w obwodzie auto sie rozbudzi i procedura od nowa..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz e70 - bezpiecznik nr e39 jest połączony jest u Ciebie z modłuem car access system. Moduł fizycznie powinien być lewej stronie kierownicy pod deską. Może spróbuj go odłączyć i wtedy sprawdzić pobór prądu na bezpieczniku. Z drugiej strony do akumulatora, wpięty oryginalnie najbliżej tylnej kanapy (przynajmniej na wizualizacji pdf tak wygląda).

 

btw. a czy sprawdzałeś sam akumulator..? mimo że nowy, czasem zdarza się jakiś trefny. Spróbuj odłączyć na kilka/kilkanaście godzin, zmierz parametry przed i po - będziesz wiedział czy bez obciążenia nic mu nie dolega..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starym akumulatorze działo się to samo, cas był podpinany inny, ta sama historia. Bez casa nie zamknę auta raczej ale faktycznie chyba uda się to zrobić na samym bezpieczniku. Jeśli odepnę ten czarny przekaźnik w skrzynce bezpieczników w bagażniku to mogę wszystko zrobić, zamknąć samochód, otworzyć włączyć radio, zapłon, światła ale nie mogę odpalić, obraca rozrusznikiem i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jeśli chcesz mieć dobrze ładowany.. To trzeba jak nie zarejestrujesz max 2 lata mu daje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! W grudniu '13 wymieniony aku na nowy, przez cztery miesiące był spokój, po czym znowu rozładowujący się akumulator jak bumerang powrócił. Wizyta u dobrego elektryka, przyczyna padnięty IBS, oczywiście wymiana na nowy plus adaptery. Po tygodniu znowu rozładowany aku, przy normalnym użytkowaniu samochodu. Okazło się w końcu, że padnięty IBS wykończył aku. Podczas ładowania więcej niż 75% nie chce się naładować, dodam że w grudniu zakupiłem aku Bosch 110 Ah i został zarejestrowany tylko z oszczędności i niewiedzy kupiłem zwykły kwasowy. Teraz czeka mnie zakup nowego aku, ale tym razem AGM, które są bardziej odporne na głębokie rozładowania. Podsumowując, jeśli nie macie pewności czy auto się usypia i kupujecie nowy aku zainwestujcie w aku typu AGM, przynajmniej nasze BMW go nie zniszczy. Oczywiście dużo w tym mojej winy ponieważ po kilkukrotnym całkowitym rozładowaniu, tylko raz został porządnie naładowany. Nasze auta mają dosyć spore zapotrzebowanie na prąd i są wrażliwe na spadki napięcia na aku.

Do tego wszystkiego, okazało się że alternator po długim postoju, najczęściej po nocy, nie ładuje. Tak że regulator do wymiany.

Edytowane przez fordis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam bosha AGM ale 105Ah i za chiny nie moge go przekodować na 100 bądź 110(105 nawet nie ma w opcji :P), wyswietla jakies bledy przy kodowaniu nawet nie chce sie chyba dodać do FA(juz nie pamietam bo to bylo dawno :P), zresetowalem adaptacje i dalej widnieje jako 90aH ale ładuje i pali na nim dobrze, już drugi rok bez problemu, zima nie zima pyk pyk i jade :P

A co do rozładowującego aku to też miałem przypadek, że w ciągu 2h padał... okazało się, że nie był to IBS lecz w POWER MODULE który znajduje się pod kołem zapasowym koło modułu PDC ugnił drut i nie usypiał auta....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

posiadam "trójkę" [e91] ale również mnie dot. problem z akumulatorem/ elektryką

 

mam następujący problem. Od pewnego czasu akumulator w moim samochodzie trzeba doładowywać.

Ostatnio zdarzyło mi się powiadomienie o niskim napięciu akumulatora doładowałem go a ponad tydzień po tym auto kręci ale nie odpala pojawia się ikonka samochodu na podnośniku i reset zegarów... :( czy to przez akumulator?

obecny aku ma 3 lata oryginał BMW 90ah agm.

w ncs zakodowany jest prawidłowo czyli 90agm była adaptacja przy wymianie.

w inpa widnieje jako 91ah ciekawe...

 

czytałem o klemie ibs... niby nie mam błędu dot. tego ale w inpa mam niezerowe wartości przy ibs fehler ...

http://pics.tinypic.pl/i/00605/t5a0q39irukx_t.jpg

 

http://pics.tinypic.pl/i/00605/lgk9d59izzyj_t.jpg

 

http://pics.tinypic.pl/i/00605/sd5l3ii1488e_t.jpg

 

czy to dowód na to, że z klemą ibs coś jest nie tak?

 

siedziałem trochę w samochodzie na wyłączonym zapłonie z włączonymi radiem, nawiewem światłami. inpa pokazuje:

 

http://pics.tinypic.pl/i/00605/moqqp1j90oas_t.jpg

 

akumulator ładowany przez noc. więc czy te 11,9 mv to nie za mało w sensie czy aku pada?

 

co może być przyczyną tych problemów?

akumulator nie jest stary... auto jeździ raczej krótkie miejskie odcinki ładowanie dziś na postoju ok 14,5 ...

drążę temat bo to już trzeci akumulator od kiedy posiadam auto . :mad2: .. z poprzednimi była podobna historia

pacjent e91 lci 318d n47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czolem ponownie :>

skoro temat ciut sie ruszył :>

powiem co sie dzieje umnie... zaintrygowalo mnie zmiennej jasnosci oswietlenie we wnetrzu...

jak auto stoi na dworze to do momentu osiagniecia 55'C ladownie praktycznie nie istnieje.. pozniej laduje jak należy...

robilem proby z ibsem i bez ibsa(ibs sprawny) spi dobrze ale podejrzewam regulator napiecia....

alternator wytargalem dzis :> 30min pracy wyjalem regulator i wyglada ze szczotki sie konczą.. (regulator jeszcze fabryczny 313kkm)

jutro jade do ludzi ktorzy zajmuja sie takimi alternatorami i zobaczymy co powiedza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update

regulator napiecia padl... po regeneracji alternatora ladowanie idealne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

pamiętam kiedyś pojechałem na zakodowanie nowego akumulatora i zczytano u mnie z komputera, że regulator napięcia jest czepnięty. A alternator świeżo po regeneracji jest. Ładowanie też ma dobre. CYPISEK21, Czy Ty regenerowałeś alternator czy wymieniałeś sam czujnik?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki czujnik ??

u mnie skonczyl sie regulator, lozyska pierwszej mlodosci nie byly wiec: piaskowanie, nowe lozyska, nowy oryginalny regulator + poprawienie wszytkich polączeń lutowanych.

moje auto sie nie rozładowywało na postoju tylko zle ladowało jak silnik był zimny. kilka przejazdów do pobliskiego sklepu + 3 odpalenia podczas sprzatania i koniec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety sam nie wiem do końca, bo facet powiedział mi "regulator napięcia" i tyle ;/ przymierzam się do zakupu jakiegoś kabla, zeby podpiąć samochód pod komputer i zobaczę, jednak no na razie nie ma żadnych problemów i wszystko w porządku jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odświeżę temat z moim nieusypiającym się e60:(

Wogólę się nie usypa ,aż do wyciągnięcia bezpiecznika w schowku chyba nr13 który jest od licznika.(instrumentcluster)

Po podmianie licznika dalej się nie usypiał ,więc to nie licznik. Bez bezpiecznika lampka od blokady szyb gaśnie po około 50sek

Wie może ktoś od jakiego sterownika jest jeszczę ten bezpiecznik ,bo nigdzie nie mogę tego znaleźć:(((

Dodam ,że w większości sterowników mam błędy jak:

dużo z kcan np. E704 K-Can physical Buserror

D904 K_CAN_Leitungsfehler

55556 K_CAN_Leitungsfehler

E104 CAN LOW ERROR

A3AA CAN_ID_1D2_ERROR_Botschaft_Getriebedaten

E184 CAN Low

4993 4993 Botschaft (STAT_KOMBI, 0x1B4)

i parę innych podobnych..... :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.