Skocz do zawartości

E36 320i vanos przerywa, wcześniej słabo odpalał


f0rest

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno kupiłem BMW E36 320I VANOS 1992R.

 

Byłem oglądać je 2 razy za każdym razem miała zimny silnik.

 

Przy pierwszym odpaleniu odpaliła ładnie praktycznie na dotyk, ale zaraz coś ją zaczęło przerywać jakby miała zgasnąć, sprzedawca mówił, że to wynik braku paliwa, dolał paliwa i było wszystko dobrze.

 

Następnego razu odpaliła też ładnie pojechaiśmy praktycznie na resztkach paliwa ( na rezerwie) poniżej pola pomarańczowego na stację zatankowaliśmy i było wszystko git, ładnie się wkręcała itp. :)

 

Następnego dnia rano niemiła sytuacja BMW musiałem długo kręcić, żeby załapała, benzyny było 1/4 baku.

Jak już odpaliła to obroty dziwnie skakały, musiałem ją zawsze rozgrzewać przed jazdą i było ok.

 

Parę dni później zaczęła lepiej odpalać, ale podczas jazdy jak jest rozgrzana po 1h jazdy potrafi podczas przyśpieszania szarpać, a nawet po wrzuceniu na LUZ zgasnąć!!!

 

Gdzie szukać przyczyny??

 

Czy to pompa paliwowa??

 

Jak myślicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze jest zmierzyć ciśnienie ale także weś spradż:

1: czy są gumy cały i poskręcany dolot

2: kiedy były wymieniane świece????

3: w nocy zdejmij te plastki z silnika odpal go i obserwuj czy nie ma przebicia na fajkach oraz kablach.

4: Możesz sprawdzić jak silnik chodzi nie równo odłączając cewki po kolej jeżeli jakaś jest wadliwa to po wyjęciu te dobre cewki przestaną podawać iskre i silnik jeszcze gorzej bedzie chodził, a ta wadliwa po wyjeciu wogule nie bedzie zmian.

5: dobrze podączyć komputer może jakieś błędy wyjdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 jakie gumy? dolot chodzi o te czarne na wierzchu 6 takich? :P

2 świece, nie wiem kiedy były

3 ok zrobie tak dzis

4 gdzie sa cewki?

5 jakbym sobie kupil to?

 

http://allegro.pl/bmw-kabel-usb-e36-e46-e39-e90-e60-inpa-polska-obd2-i2568276173.html

 

to bym wszystko wiedział, potrzebuję cos wiecej??

 

Jak zmierzyć ciśnienie paliwa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz to kupic tez sie zastanawiam nad tym !!

 

na forum poszukaj jak sie sprawdza ciśnienie paliwa i jaka powinna byc wartość, ja pamietam ze najłatwiej jest pod siedzeniem odłączyc kabel z paliwem, wziać wężyk do bytelki przeprowadzić i włączyć zapłon pompka powinna w jakimś czasie napompować odpowiednią ilość paliwa do tej butelki.

 

 

tak te gumy to cały dolot co idą od filtra do przepustnicy, sprawdz czy są nie skrachciałe lub popękane i czy wszystko jest dokładnie skręcone.

 

Swiece warto wymienić

 

jak zdejmiesz tą pokrywe plastikową na silniku to pod nią zobaczysz 6 cewek na każdą świece oddzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie samochód dzisiaj rano, bardzo słabo zapalił po jakiś 6s kręcenia rozrusznikiem i bardzo słabo się wkręca na obroty, chodzi nie równo.

 

Nie rozgrzewałem go bardziej, bo nie widzę sensu.

 

Co robić, gdzie szukać przyczyny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic, bo nie dałem rady

 

 

Słuchajcie, samochód za parę godzin odpalił i się zaczął normalnie wkręcać na obroty...

 

 

Są jedynie te szarpania co wcześniej np. jadąc na 3,4,5 powyżej 3k rpm potrafi szarpać samochodem...

 

 

Może to pomoże rozwikłać zagadkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nic nie zrobiłeś!!!!!! a samochód sam się naprawił???? i ty nadal szukasz przyczyn ??? nikt nie jest jasnowidzem i nikt ci nie powie co sie stało jeśli ty nie bedziesz wykluczał pokolej , a to Swiec ,kabli czy innych przyczyn. Weź skorzystaj z tych podpowiedzi i posprawdzaj wszystko, kup świece spradz filtr powietrza, i to wszystko co jest w postach wyzej.

 

 

NIE MA TAKIEGO AUTA CO PO ZAKUPIE NIE WYMAGA WKŁADU FINASOWEGO. !!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem dziś filtr paliwa, ale bez zmian.

 

Byłem u mechanika podłączył go pod laptopa jakiś program CIF czy coś takiego i wyszedł problem z Sondą Lambą, że w ogóle chyba nie działa ona.

 

Czy przez sonde lambde samochód może mieć ciężko zapalić i przerywać podczas obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sonda nie ma nic wspólnego z odpalaniem.Co do sondy to to że nie pracuje wcale nie musi oznaczać że jest uszkodzona.Sprawdz to ciśnienie paliwa,jak masz od kogo to podmień czujnik wału.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem dziś świece na nowe, ale dalej bez zmian.

 

Mechanik zmierzył ciśnienie benzyny zaraz przy silniku i po przkręceniu zapłonou było 8 bar

 

Czy może być coś takiego, że pompa może przy wyższych prędkościach nie podawać odpowiedniej dawki paliwa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi sie zdaje to 8 bar to troche przesadzone chyba max powinna dawac 4 bar. Jeszcze nie mechanik sprawdzi Ci ustawienie Vanosa, muj kolega miał tak ze auto mu słabo odpalało i nie wkrecało się na obroty bo miał Vanos przestawiony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś nawet u dwóch mechaników, zmienił mi regulator ciśnienia paliwa.

Bez zmian.

 

Ciśnienie wychodzi 3 bary po przekręceniu zapłonu czyli w porządku.

 

Podczas jazdy też jest 3 bary, a gdy samochód zaczyna przerywać to wskazówka skacze bardzo szybko.

 

Wyczyścił mi również przepływomierz zauważam różnicę taką, że przerywa ale mniej już i przy większych obrotach.

 

Czy przez przepływomierz może samochód ciężko odpalać rano?

 

Pompa pompuje przez 10s 0,5l benzyny przy kręceniu rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj czytałem ze takie awarie może powodować czujnik temperatury zasysanego powietrza który sie znajduje na przpustnicy oraz czujnik cieczy chłodzącej, a czytałem to w ksiązce SAM NAPRAWIAM BMW jutro jak bede miał czas to z rana zamieszcze ci ten artykuł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

f0rest napisał

Podczas jazdy też jest 3 bary, a gdy samochód zaczyna przerywać to wskazówka skacze bardzo szybko.

Jężeli spadała do zera to albo pompa do wymiany albo traci gdzieś napięcie.Test przelewowy pompy daje nam tyle co sprawdzenie silnika na postoju.Na obroty wkręci się nawet rzęch a od 3 biegu nie będzie czym jechać.

Czujnik temp zasysanego powietrza jest w kolektorze.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka obrotomierz spada, o 500 obrotów max.

 

Jeżeli jadę 3000rpm to spadnie do 2500 a max podniesie 3500rpm, zaraz wrzucę filmik i Wam pokażę.

 

Dodam jeszcze, że samochód jak jest zimny i się nim jedzie to przerywa w mniejszym zakresie obrotów, że można jechać max 50km/h jak się rozgrzeje to ze 100km/h da radę i przerywa no już w większym zakresie obrotó.

 

Ludzie pomocy, mechanicy są bezradni :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału? Mechanik mówił, że jakby czujnik wału padł to by samochód nie odpalał :(

 

Jesteś pewny, że czujnik wału może powodować słabe odpalanie na zimnym silniku szarpanie, a im silnik cieplejszy tym przechodzi to na większą fazę obrotów ok. 3k rpm na 3-4-5 biegu.

 

Na 1-2 idzie bardzo dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W bmw obrotomierz jest podłączony do sterownika silnika a sterownik pokazuje obroty na podstawie impulsów z czujnika wału.Brak impulsu z czujnika położenia wału to efekt opadania wskazówki obrotomierza.Gdyby czujnik wału czy wałka zawsze padał na amen to nie było by problemu z diagnozą.Pisze o przewodach miedzy wtyczką czujnika wału a złączem sterownika silnika(Pin 78,79,82)badamy multimetrem ciągłość przewodów.Oczywiście akumulator musi być odłączony i wyjęty wtyk ze sterownika.Możesz jeszcze sprawdzić napięcie na pinie 79.Kluczyk w stacyjce przekręcony w pozycje ON(palące się kontrolki),napięcie między pinem 79 a masą auta ma wynosić 5V.Jeżeli napięcie będzie sporo niższe to sterownik uszkodzony.Myśle że wymiana czujnika wału załatwi sprawe.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.