Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robiłem diagnozę mojego BMW E46 320D m47 1999r i mam takie oto błędy. Pomóżcie w diagnozie gdyż jestem nowy i nie mam pojęcia co to może być.

 

http://img145.imageshack.us/img145/5852/57147900.jpg

http://img507.imageshack.us/img507/8766/bld1cd.jpg

http://img140.imageshack.us/img140/9862/bd2ui.jpg

http://img4.imageshack.us/img4/1699/bd3n.jpg

http://img23.imageshack.us/img23/2482/blad3cd.jpg

http://img809.imageshack.us/img809/5282/blad4.jpg

http://img831.imageshack.us/img831/5913/blad4cd.jpg

http://img341.imageshack.us/img341/8017/wykaz1.jpg

http://img266.imageshack.us/img266/4272/wykaz2.jpg

 

Bardzo będę wdzięczny jeśli ktoś pomoże. Pozdrawiam.

Opublikowano

Pierwsza sprawa do wgraj sobie spolszczenie skryptów dla DD3.0 . Kolejna to wypluło tyle błędów jak w przypadku awarii pompy VP44. Czy znasz historię wcześniejszych napraw auta?? Miałem taki przypadek, że lista błędów ciągnęła się w nieskończoność, ale to właśnie spowodowane awarią pompy (elektronika + mechanika). Możesz wykasować pamięć i zrobić ostrą rundę... dzięki temu sterownik powinien wyłapać aktualne błędy, bo te mogą mieć daleką historię. Ciekawe kiedy ostatnio była wykonywana diagnostyka. Jaki masz soft?? Sprawdzisz to w zakładce ENGINE pod klawiszem F2.

 

Odnośnie LIVE DATA to wszystkie wartości są prawidłowe.

Opublikowano

A więc tak historii wcześniejszych napraw nie znam samochód kupiłem trochę ponad dwa lata temu i w sumie nie miałem z nim żadnych problemów ale od pewnego czasu spadek mocy i trochę dymi :x A chodzi o takie zwykłe usunięcie błędów tak?? Przejechanie się i sprawdzenie jeszcze raz?? :?

A jeszcze ciekawi mnie to małe dawkowanie paliwa przy wysokich obrotach.

http://img850.imageshack.us/img850/125/nowe2i.jpg

http://img269.imageshack.us/img269/3829/nowe3i.jpg

Opublikowano
Tak właśnie zrób, tj wykasuj błędy, zrób test z max obciążeniem, sprawdź ponownie rejestr. Max dawkę sprawdzasz przy pełnym obciążeniu w czasie jazdy. Na biegu jałowym nigdy dawka nie pójdzie na max wartość (52mg). Masz najnowsze oprogramowanie D5 :cool2:
Opublikowano

A więc zrobiłem tak jak mówiłeś skasowałem wszystkie błędy jakie były i przystąpiłem do testów.

Pomiary robiłem na 3 biegu i ponad 4tys obrotów. Później sprawdziłem rejestr i mam błędy takie jak na screenach.

 

http://img208.imageshack.us/img208/4373/testbmv.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/2804/test2ow.jpg

http://img542.imageshack.us/img542/960/blad1q.jpg

http://img23.imageshack.us/img23/159/blad2x.jpg

http://img339.imageshack.us/img339/1757/blad3.jpg

 

Masz jakieś pomysły co to może być i czy duże koszta?? Bo ja nie mam pojęcia o co chodzi. :mad2:

Opublikowano

Pomiar wykonujemy na 3cim biegu z butem w podłodze. Wtedy musisz zaobserwować czy dawka paliwa dojdzie do 52mg, doładowanie 2,3 bara i przepływka 90-100kg. Prędkość auta nas nie obchodzi.

 

Błąd AUC dotyczy czujnika smrodu i można go przeczyścić... być może pomoże.

 

Ten 101 to chyba o ciśnieniu doładowania, tj elektrozawór turbiny lub czujnik ciśnienia w kolektorze.

 

Błąd 8 dotyczy układu podgrzewania świec.

 

82 to usterka wentylatora chłodnicy.

Opublikowano

A więc zrobiłem na 3 i na 4 biegu gaz do podłogi.

Zdjęcia wrzucam na 4 biegu gaz do podłogi i takie oto wyniki.

 

http://img528.imageshack.us/img528/3829/nowe3i.jpg

http://img844.imageshack.us/img844/3010/nowe4u.jpg

 

Błędy po jeździe takie same jak przedtem. Czy teraz te parametry są dobre czy jest jednak z nimi coś nie tak?? :(

Opublikowano
Wszystko wykonałeś jak najbardziej OK. Widać, że pompa wtryskowa daje max dawkę, masa powietrza też jest w miarę OK. najgorzej wygląda doładowanie, bo wygląda to tak, jakby nie było w ogóle sterowania turbiną. Przy tym obciążeniu doładowanie w piku ma ok 2,3 bara. Błąd dotyczy awaryjnego działania sterowania turbiną. Spróbuj wymienić wężyki podciśnienia i przeczyścić filterek elektrozaworu turbiny... sprawdź także rezystancje cewki (14-19 Ohm), oraz przeczyść czujnik ciśnienia doładowania na końcu kolektora ssącego. Odepnij zawór EGR i sprawdź czy auto będzie jechać lepiej. Nie ma za Tobą CZARNEJ chmury jak dajesz ostro w kocioł??
Opublikowano

A więc dym jest i to spory jak wcisnę gaz do końca. :)

Dzięki za rady jak wszystko zrobię to opiszę czy lepiej czy nie. Mam nadzieje że pomoże. :wink:

Opublikowano

Mam problem który to jest filterek elektrozaworu turbiny i czujnik ciśnienia doładowania na końcu kolektora ssącego?? Jak to czyścić żeby nie uszkodzić bo szukałem w google ale tam za bardzo o tym nie ma. Zaślepiłem już wężyk idący do EGR i to miejsce po wężyku w EGR. Moim zdaniem czuć różnice ale nie wiem czy jestem obiektywny. A zrobiłem jeszcze dwa testy pierwszy przyśpieszenie od 0 - 100 trwa trochę ponad 20s a drugi to na czwartym biegu od 80 - 120 (seryjnie powinno być gdzieś 7,5s) a u mnie 15,5s więc sporo za dużo.

Czy to wszystko może być przez to małe podciśnienie?? Te wężyki wymienię jak będę miał trochę czasu. :)

Jeśli mógłbyś coś jeszcze pomóc i miałbyś jakieś pomysły to byłbym wdzięczny. :D

Opublikowano
Wymieniłem przewody podciśnienia na nowe wyczyściłem elektrozaworki nawet sprawdzałem odmę ale i tak wszystko jest tak jak było żadnej poprawy. Już nie wiem co to może być chyba nie ma szans na poprawę :mad2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem przewody podciśnienia na nowe wyczyściłem elektrozaworki nawet sprawdzałem odmę ale i tak wszystko jest tak jak było żadnej poprawy. Już nie wiem co to może być chyba nie ma szans na poprawę :mad2:

 

pompa wtryskow ze sterownikiem 99 procent

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.