Skocz do zawartości

318i N42B20 problem z ciśnieniem oleju/dziwny dźwięk silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

kilka dni temu zaczęła zapalać się czerwona kontrolka oleju w moim aucie. Dzieje się to po nagrzaniu silnika po przejechaniu kilku kilometrów (wskazówka od temperatury jest wtedy w pionie) ale tylko na wolnych obrotach. Na zimnym silniku problem nie występuje. Poniżej link do nagranego przeze mnie filmiku obrazującego ten problem:

Poziom oleju aktualnie jest prawidłowy. Niedawno zapaliła mi się żółta kontrolka od oleju po zgaszeniu auta ale uzupełniłem stan bo było minimum na bagnecie.

Dodam, że 3 tygodnie temu mechanik wymieniał mi łańcuch rozrządu, napinacz, ślizgi, pasek klinowy z napinaczem i rolką.

W ogóle to postawiłem auto do sprawdzenia z powodu nasilającego się "terkotania" po uruchomieniu zimnego silnika a okazało się, że łańcuch jest rozciągnięty a napinacz był jeszcze ten wadliwy. Po tych zabiegach jest lepiej. Głównym podejrzanym niepokojącego dźwięku był zawór w module olejowym ale po nocnym postoju olej nie wyciekł z podstawy filtra więc według mechanika teoretycznie powinien być dobry.

 

Wcześniej w grudniu wymieniona była odma z kompletem przewodów, świece, olej (5w30 valvoline), filtry: oleju, powietrza i paliwa.

Poza tym jakieś półtora roku temu miałem podobny problem z zapalającą się kontrolką oleju. Wtedy okazało się, że zapchane były kanały przy module olejowym. Po wyczyszczeniu i wymianie filtra oleju (który też był zasyfiony) problem nie pojawiał się do chwili obecnej. Z tym, że teraz to jest w większym zakresie.

 

Kolejna rzecz, która mnie niepokoi to dziwny dźwięk słyszalny od spodu auta (częściowo też w kabinie ale pod maską już nie). Pojawił się po ostatniej wizycie u mechanika i nasila się od 2000obr. ale słychać to także podczas schodzenia z obrotów. Tutaj nie ma już znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Poniżej kolejne nagranie:

Jestem umówiony do mechanika na sprawdzenie ciśnienia oleju ale dopiero na 3.09. Może macie jakieś sugestie?

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Dźwięk z drugiego filmiku brzmi jak łańcuch roz. Ale jak sam napisałeś wszystko miałeś robione ostatnio więc jest to mało prawdopodobne.
Opublikowano
Dźwięk z drugiego filmiku brzmi jak łańcuch roz. Ale jak sam napisałeś wszystko miałeś robione ostatnio więc jest to mało prawdopodobne.

 

Chodzi o to, że spod maski praktycznie tego nie słychać (wcześniej gdy był jeszcze stary luźny łańcuch słychać było charakterystyczny metaliczny dźwięk na wyższych obrotach) a najbardziej od spodu auta i trochę w kabinie jak w tym filmiku. Poza tym wydaje mi się, że ostatnio auto stało się trochę przymulone. Czasem jedzie ładnie a czasem jakby miało mniej mocy.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Może po prostu zle ustawiony rozrząd , na forum jest wiele takich tematów ze mechanicy mają z tym problem. Wystarczy że źle zablokował koło zam.itp
Opublikowano
Może po prostu zle ustawiony rozrząd , na forum jest wiele takich tematów ze mechanicy mają z tym problem. Wystarczy że źle zablokował koło zam.itp

 

Mechanik u którego byłem specjalizuje się w BMW i robił już wcześniej takie silniki ale wszystko jest możliwe.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Daj znać jak wymienisz pompę, czy terkotanie przy uruchamianiu minęło.

pozdr

 

Terkotanie ustąpiło mi już praktycznie całkowicie jakiś czas temu po wymianie łańcucha rozrządu, napinacza i szyn. Być może częściowo był to dźwięk luźnego łańcucha na starcie. Mechanik powiedział, że ten zawór w pompie jest do sterowania ciśnieniem oleju (w zasadzie ograniczania ciśnienia), a za to terkotanie mogą odpowiadać zawory w podstawie filtra oleju (było nawet taki temat na forum tylko o 320d)...

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Niecałe 3 tygodnie temu odebrałem auto od mechanika. Pompa oleju została wymieniona na nową kompletną. W między czasie kupiłem używaną pompę ale okazało się, że jest gorszym stanie niż moja, a niestety poza tym nie trafiłem na nic nowszego np. od E90.

Co do samej pompy - od czasy wymiany nie zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju ani razu. Mechanik nawet zdławiał auto w czasie jazdy do bardzo niskich obrotów ale ciśnienie oleju nie spadało do minimalnego poziomu. Zniknął też ten dziwny dźwięk, który słychać było od spodu auta.

Poza tym od czasu do czasu np. po nocy słychać krótkie terkotanie po uruchomieniu silnika także to nie zniknęło.

Mam też wrażenie, że czasem auta dziwnie drży na wolnych obrotach a po zgaszeniu silnika silnik nie zatrzymuje się łagodnie. Po kolejny uruchomienu silnika nie ma drgania a auta gaśnie już łagodnie. Chyba trzeba będzie sprawdzić błędy.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.