Skocz do zawartości

3.0D - rough idle speed controller - po wymianie czujnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

w związku z falującymi obrotami posłuchałem podpowiedzi z forum i wymieniłem czujnik położenia wału korbowego (ten w okolicach rozrusznika). Samochód jeździ dużo lepiej (dużo lepsza reakcja na gaz) ale nadal falują obroty po mocnym nagrzaniu silnika. Samochód jest świeżo po remoncie pompy cr i wtryskiwaczy.

W Inpie zaczął mi wyskakiwać właśnie rough idle speed controller z dopiskiem correction amount too big.

Po lekturze paru wpisów nadal nie wiem co zrobić z problem, bo bardzo różne przyczyny ludzie podają. Czujnik wału (zrobione), wałka rozrządu (jeździłem z odpiętym i nie robiło różnicy), brak kompresji na którymś cylindrze, dziura w pokrywie pompy vacuum.

Czy macie może jeszcze jakieś sugestie albo proponowaną kolejność działań ?

Dodam jeszcze, że moje podejrzenia mimo wszystko padają na progówkę bo przy remoncie pompy cr i wtryskiwaczy szpec mówił, że gdzieś na chwilę ucieka ciśnienie a potem ładowane jest max (wtedy by to correction amount too big miało sens) i kaput. Pytanie tylko czy progówka potrafi się zaciąć/przytkać na chwilę. Ciśnienie w inpie pokazuje akceptowalne (3,9).

Z jeszcze innych ciekawych rzeczy (może związanych) - przy bardzo gorącym silniku, pod obciążeniem dość mocno czuć spaliny i spalony plastik spod okolic siedzenia kierowcy (muszę obejrzeć wydech)

Opublikowano
heh sorry, zapomniałem dopisać - zawór był kupiony w zeszłe wakacje w aso, tak samo jak ten na pompie cr (tegoroczny zimowy nabytek). Z tym, że słyszałem, że źle zrobiłem zakładając nowy zawór/regulator na padającą pompę.
Opublikowano

Jeżeli pojawiły się jakieś problemy, to mógł go szlak trafić.

Ja miałem problem z utratą ciśnienia na listwie oraz utrzymaniem go przy rozruchu.

 

Druga rzecz, która może mieć miejsce, to wtryski jednak. Walą na powrót i zaburzają ciśnienie w listwie.

 

Sprawdź ciśnienie CR i pompy progowej INPĄ.

Zarówno przy rozruchu, jak i w momencie falowania.

 

3.9 może i jest stabilne na wolnych, ale sprawdź tak czy inaczej. Sądzę, że dwie minuty przy regularnym falowaniu wystarczy.

Opublikowano

Właśnie problem w tym, że falowanie nie jest regularne. Pojawia się i znika, dosłownie. Wtryski szczerze mówiąc odstawiłem na półkę "sprawne" bo już dwa razy byłem w bosch-serwisie, w którym je regenerowałem, na dokalibrowanie całego zestawu. Inpa pokazuje mi te ciśnienia normalne, w normie. Na listwie z tego co pamiętam mam 348, na progówce właśnie 3.9 (na wolnych obrotach)

Jest szansa uszkodzić progówkę poprzez przytarcie "brzuchem" o asfalt ?

Jakie problemy masz na myśli ? (odośnie uszkodzenia czujnika na listwie)

Opublikowano

U nie problem wywołało paliwo.

 

Zrób tak - wsadź kogoś na pasażera i przyciśnij pedał. Niech ktoś ogląda, jak się zachowuje wstępna, CR i wtryski. Po kilka prób. Jeżeli wtryski wyjdą Ci na zero, to zwracają prawidłowo nadmiar (powrót). Wtedy za ciśnienie odpowiada zawór. Jednak jeżeli pod ostrym pedałem spada ciśnienie na progówce poniżej około 3.3-3.0, to ona może być winna.

 

Tak czy inaczej zrób ruch samochodem z osobą z laptopem i zobacz, co wyjdzie. Jest to najlepsze bez wstępnych kosztów, a także szybkie do ustalenia.

Opublikowano

szczerze mówiąc to nie wiem jeszcze bo niestety nie jeżdżę biemem na co dzień a aktualnie mam mało wolnego czasu. Ogólnie stwierdziłem, że przy bardzo gorącym silniku ciśnienie paliwa lubi się machnąć więc zamówiłem pierburga w próg, przy okazji czujnik wałka rozrządu i wszystko za jednym zamachem zrobię :wink:

Jak to nie pomoże, to zgłębiam się w strefę science fiction i szukam mikro pęknięć w kapslu pompy vacuum i na bloku.

Opublikowano

Progówka to nie jest 100% diagnoza - po prostu jest to przedostatnia rzecz na przewodzie paliwowym, której nie wymieniłem/naprawiłem a w tym momencie nadal się opieram na wypowiedziach pana z serwisu.

Czujnik to "przy okazji" bo i tak już prawie cały osprzęt wymieniłem a po wymianie czujnika wałka korbowego wiem, że warto zmienić takie rzeczy na nowe i na pewno nie przeszkadzają.

Jeżeli to wszystko nie pomoże to zacznę szukać dziury w całym. Dosłownie.

Opublikowano

Zawór ciśnienia pompy CR. I sprawdź na wszelki wypadek również wtryski.

 

I nie wiem, co vacuum może mieć wspólnego z ciśnieniem paliwa.....

Opublikowano

Nic nie ma do ciśnienia paliwa ale do falowania obrotów już może coś mieć i to też nie sama pompa ale dziura w jej obudowie.

 

Wtryskiwacze mam świeżo po regeneracji i w ramach "gwarancji" były dokalibrowywane. Czujnik ciśnienia Cr też mam nowy. Z tych właśnie powodów szukam chwilowo dalej, jeśli nie pomoże, to wrócę do pktu wyjścia czyli właśnie czujnik Cr.

Opublikowano

dziś w końcu usiadłem na spokojnie z komputerem do samochodu i niespodzianka - kręci i nie odpala. Wyskakuje rail pressure sensor tylko, że przy ciśnieniu 3,39 na progówce. Samochód udało się odpalić (poprzez wyciągnięcie właśnie RPSa). Przy następnym odpaleniu znowu wszystko w porządku - progówka daje 3,9, pali na dotyk.

Ciekawe czy to zacinająca się progówka czy rzeczywiście czujnik mam znowu trafiony (tylko, że wtedy nie wiem dlaczego takie małe ciśnienie na nieudanym rozruchu by było)

Opublikowano

podmień przekaźnik pompy progowej i sprawdz dobrze kostkę połączeniową do tej pompy.

Niewielki opór na stykach zarówno na przekazniku jak i na kostce spowoduje mniejsze średnie napiecie na pompie a co za tym idzie....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.