Skocz do zawartości

318i e46 Jaki olej do N42, skrzyni i mostu; odma i rozrząd


Medick

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna jestem posiadam BMW z silnikiem N42 2002r z przebiegiem 120000 km. Wiem, że było kilka postów na ten temat ale myślę, że do każdego auta w tej kwestii trzeba podejść indywidualnie zważywszy bynajmniej na przebieg danego auta. Mianowicie nie wiem jaki olej był wcześniej lany do tego silnika i nie wiem czym go teraz zalać. Chciałbym zalać czymś naprawdę dobrym i nie wiem czy coś z rodzaju 0w nie zaszkodzi. Z przekonania wiem, że np. w moim byłym M47N po zalaniu 0w40 Mobila była rewelacja przy przebiegu 375000 km. Nie chcę skaleczyć silnika dlatego proszę was o rady; dobry olej to dla mnie podstawa. Słyszałem wiele pozytywnych opinii na temat marek tj. Motul, Valvoline i Liqui Moly. Proszę Was o radę co polecacie w moim przypadku.

Chciałbym się zapytać też o olej do skrzyni i mostu, na skrzyni jest naklejka MTF nie pamiętam co dokładniej ale mogę podać jeśli to istotne, oczywiście mowa o 5 biegowym manualu.

Chciałbym jeszcze rozwikłać temat przypadłości tych silników ze względu na rozrząd czy trzeba/ warto coś przy nim zrobić oby ustrzec się przed poważnymi usterkami oraz dla świętego spokoju wymienić separator oleju/ odmę jeżeli jest wymienna to proszę o jakiś nr OE oraz proszę o inne sugestie profilaktyczne związane z tym silnikiem ponieważ nigdy dotąd nie miałem do czynienia z silnikami benzynowymi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do silników N42/N46 zalecany jest olej o mniejszej lepkości tzn. 0W30 lub 5W30 i dopuszczalny 0W40, co do skrzyni to sprawdź na naklejce czy jest MTF-LT-1 czy MTF-LT-2, do mostu MOTUL GEAR 300 75W90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

WITAM.

Mam BMW E 46 318 i z 2003 roku, silnik N42. Też przymierzam się do profilaktycznej wymiany oleju w tylnym moscie. zajrzałem pod samochód aby odczytać ewentalną tabliczke z mostu jaki to jest- jakichkolwiek tabliczek znamionowych brak. Nie wiem czy u mnie jest szpera czy nie ma (silnik ma 143 konie wiec pewnie nie ma).

Jest w moście korek -mniej wiecej troche poniżej połowy wysokości mostu, na dole jest tylko miejsce gdzie zdaje się powinien byc korek spustowy, ale go nie ma, odlana w całosci i nie ma żadnego korka spustowego.

W takim razie jak wymienić olej w moście jak nie ma jak go spuścić? Spotkał sie ktos z czyms takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
jest to logiczne, ale skoro coś dobrze chodzi, jest szczelne to sptkalem sie z opiniami ze sie tego nie wymienia :) ale szkoly rozne sa.

 

W automatach tez sie ponoc nie wymienia, do momentu gdy cos zlego sie dzieje. Ale wtedy czesto jest juz za pozno na jedynie wymiane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co wymieniac ten olej ? Z tego co wiem od mechaników nie ma takiej koniecznosci jesli nie bylo ubytku.

Wymiana kosztuje ile 100zł?

Zakładam, że to żaden pieniądź a pewnie do końca twojego posiadania już nie będziesz musiał tego robić a tylko pomoże taka wymiana skrzynii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.