Skocz do zawartości

[E39] Przegub wału przy skrzyni


orzel_man

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam,

Mam straszny luz na przegubie wału przy skrzyni biegów,

Może banalne pytanie,

ale może mi ktoś wskazać która z tych części dotyczy strony skrzyni biegów a która strony tylnego mostu?

Z góry dzięki za pomoc.

Mam nadzieję że skrzynia nie dostała za mocno...

trochę już z tym jeżdżę...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=26_0188&hg=26&fg=10

 

Z góry dzięki za pomoc.

pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zgadza Się,

sprawdziłem,

przy skrzyni jest przegub na 6 śrub.

tam raczej nie powinno być żadnego luzu?

czy powinien...bo jak patrzę na zdjęcia nowych przegubów to odnoszę wrażenie, że otwory są większe niż śruby...

ale to chyba tylko wrażenie,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja uz wymienialem ten przegub elastyczny. 300 zl Lemforder. po podniesieniu auta luz byl widoczny golem okiem(otwory na sruby byly bardzo wyrobione). Obiawem bylo dosyc mocne uderzenie od spodu auta po karzdej gwaltowenej zmianie biegu a najbardziej przy ruszaniu na jedynce lub wstecznym. po wymiane wszystko ustalo i teraz smiga az milo :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam,

Zaglądałem pod auto wczoraj,

ale się nie przyjrzałem,

dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz, luz jest taki że cała guma lata jak szalona a otwory na śruby powybijane jak szlag...

Z pewnością tak nie powinno być.

Poza tym jest jeszcze juz na wielowypuście który słychać przy przekręceniu np kołami tylnej osi lub samego wału.

 

Objawy, tak jak pisał kolega wyżej, nie za każdym razem ale często szarpanie przy ruszaniu z jedynki oraz przy cofaniu.

Mam nadzieję że to będzie tylko to bo strach myśleć o dwumasie...

 

Dziwna sprawa, szarpanie/ drgania przy ruszaniu nie pojawiają się za każdym razem...wg moich spostrzeżeń to jak przejadę większy dystans i później mam ruszyć spod świateł,

to jest tragedia.

Zobaczymy po wymianie.

Mam nadzieję że sprawa ustanie,

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem

 

Jeszcze jedno, wiecie jakie przeguby szły na pierwszy montaż, ponieważ ceny wahają się od 300 do 520 PLN.

 

Kolego, a te słyszalne stuki przy odpuszczaniu gazu i ponownym dodawaniu u mnie też występują,

prawdopodobnie jest to luz na wielowypuście wału,

niedawno na forum nawet filmik był w tym temacie,

towarzystwo poleca nasmarować smarem grafitowym, ale to raczej tymczasowe rozwiązanie,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
mam bardzo podobny problem tylko mam automat...przy ruszaniu słychać głuche uderzenie nie wiem co to może być całe zawieszenie przód nowe łącznik elastyczny wału wygląda na dobry czy to mogą być tuleje na wózku przedniego zawieszenia choć tez nie widzę tam nic niepokojącego z góry dzięki za jakieś pomysły aha dodam ze dyfer też wymieniany...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dziwna sprawa, szarpanie/ drgania przy ruszaniu nie pojawiają się za każdym razem...wg moich spostrzeżeń to jak przejadę większy dystans i później mam ruszyć spod świateł,

 

Mam podobne objawy od ponad dwóch lat gdy kupiłem samochód. Szarpać zaczyna przy ruszaniu jak przejadę dłuższy dystans.Większe prędkości,ostrzejsza jazda, częsta zmiana biegów i częste przyspieszanie,wyprzedzanie.Po takim butowaniu zatrzymuję się np.na światłach i przy ruszeniu zaczyna szarpać.Natomiast mogę tydzień jeździć spokojnie na krótkich dystansach i żadnych szarpnięć nie ma.

Myślę że te objawy świadczą o niedomagającym sprzęgle,może tarczy albo kole dwumasowym które jest już zmęczone i przy takim stylu jazdy zaczyna szarpać.

 

Co innego jak stuka i szarpie przy zmianie biegów i przyspieszaniu lub odpuszczaniu gazu.W takim przypadku sprawdziłbym w pierwszej kolejności-łącznik elastyczny wału przy skrzyni,przy moście,następnie luz na wieloklinie wału,luzy na podporze wału ,półosie,tuleje pływające..Jest tego trochę i dla kogoś kto nigdy tego nie robił to nie jest takie proste.Najłatwiej zobaczyć luz na łączniku elastycznym przy skrzyni,kręcąc walem widać gołym okiem jak śruby z tulejami latają w owalnych otworach.I mocne skręcenie nic tu nie pomoże jak ktoś sugerował.

 

 

Ja wymieniłem ten łącznik dwa lata temu, i na razie 60tkm. zrobione i jest ok.Zapłaciłem okolo200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zgadza się,

Wymieniłem łącznik na lemfordera, też coś ok 240 zl chyba... nie pamiętam bo dawno było.

i było ok.

 

Tak jak pisał wcześniej kolega, często przyczyną takich stuków jest luż na wieloklinie....

ale to już inna historia.

najlepiej było zacząć pod łącznika,.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.