Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Chciał bym zapytać forumowiczów o zdanie.

Sprawa wygląda tak: mam BMW e90 318D N47 V11 143KM z lipca 2008 roku z przebiegiem 176 kkm. Po wizycie w ASO dostałem informację, że rozrząd hałasuje i trzeba go wymienić, a koszt tej operacji to około 12 kzł (co mnie delikatnie rzecz ujmując rozwaliło, co ciekawe w innym ASO powiedzieli 6 kzł) niemniej jednak to dużo za dużo i stwierdziłem, że albo znajdę dobry warsztat gdzie rozrząd wymienią taniej lub poczekam, aż się rozsypie i wymienie motor. Troszkę szperałem, ale ponoć nawet po wymianie rozrządu problem często wraca, więc może lepiej wymienić silnik i pojeździć do oporu (inna sprawa, że z dystansem podchodzę do informacji z ASO i mam w planach wizytę u kilku mechaników). Bardzo Was proszę o profesjonalne rady i pomoc w podjęciu decyzji. Najdziwniejsze jednak jest to, że ja żadnego szurania/stukotania łańcucha nie słyszę, jak chociażby na filmikach w tym poscie:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=160116

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Zignoruj sprawę, jak pęknie łańcuch to wymienisz silnik ( zdarza się dość rzadko ), tym bardziej jak nie słyszysz tego "szurania", to taka wada N47.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Dokładnie jak pisze kamiloo98 - zignoruj sprawę. Podobno hałasujący rozrząd w silniku n47 jest dość powszechną usterką, ja akurat u siebie nic nie słyszę. Dlatego nie ma co wymieniać rozrządu, jak się rozsypie to wstawisz nowy silnik, ale zakładam, że tak się nie stanie.

Swoją drogą ASO to niezłe naciągacze.

Opublikowano

1. za 12 koła to kupisz dwa silniki na wymianę, zastanawiam się czy ASO rzeczywiscie jest w stanie naciągnać kogokolwiek na taka naprawę?

2. podjedź do dobrego warsztatu specjalizującego się w BMW i poproś, żeby sprawdzili problem, możesz sie też zorientowac ile kosztowałaby u nich wymiana rozrzadu.

3. Osobiście jeśli w trzech różnych miejscach nie mówiliby mi, ze hałasuje dramatycznie i lada chwila wszystko się rozsypie to może bym rozważył taką wymianę, ale póki co szkoda kasy.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ja wymieniałem u siebie rozrząd, koszty przedstawiały się następująco rozrząd (łańcuchy zębatki, ślizgi) kosztowały w ASO około 1500 zł i robota (nie w ASO) 1500 zł. Do tego wiadomo doszly jakieś uszczelki, olej filtry przy okazji. Całość zamknęła się w 3500 zł. Po naprawie zdecydowanie cichsza praca rozrządu. Zrobiłem na razie około 13 tys km i wydaje mi sie ze pracuje już ciut głośniej niż zaraz po wymianie ale ogólnie jestem wyczulony na różne dźwięki i nie wiem czy nie szukam dziury w całym. Co do stanu wymienianego rozrządu mechanik który go wymienił stwierdził że generalnie rozrząd wyglądał ok, że wszystko mieściło się w normach i nic niepokojącego nie stwierdził. A raczej zna sie na rzeczy bo robi tylko BMW od wielu lat. Zrobiłem tą operację dla świętego spokoju bo lubię jak wszystko jest TIP TOP ale z perspektywy czasu zrobił bym jak radzą koledzy - olał bym sprawę i jeździł dalej bez wymieniania, gdyż koszty wymiany prawie zrównują się z zakupem nowego(używanego) silnika a prawdopodobieństwo że łańcuch strzeli jest minimalne. Wydaje mi się, że te silniki po postu tak pracują i trzeba się z tym oswoić i nie martwić na zapas.
Opublikowano

Dzięki za pomoc Panowie! Dziś umówiłem się z dwoma mechanikami na odsłuch, zobaczymy co powiedzą. Niemniej jednak sprawę wymiany rozrządu zostawię. Jeśli padnie, wymienię silnik razem z osprzętem (może na 177 PS, tak żeby coś z tego było ;)).

 

Co do ASO to różnie z nimi bywa. Z doświadczenia wiem, że najwięksi naciągacze są w Warszawie nie chce wszystkich pakować do jednego worka, ale różnica pomiędzy wyceną via e-mail , a rachunkiem do zapłaty dwukrotna to lekka przesada + informacja telefoniczna żenada). Ze swoim autem jeździłem do Krakowa na weekend, gdyż za wszystko wołają 2 razy mniej (dużo i tak, ta roznica w wymianie rozrzadu 12k zł do 6k zł to właśnie pomiędzy dwoma ASO w tych miastach). Teraz szukam jakiegoś dobrego i nie bardzo drogiego mechanika od BMW w Warszawie. Wiem, że to nieco off topic, ale może możecie kogoś polecić?

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc w podjęciu decyzji.

pozdrawiam

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.