Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich ujezdzajacych baske. Jestem tu od dzis , przekonalem sie do E 39 ale malo wiem na ten temat. Powiedzcie mi kilka waznych zeczy ,naco mosze uwazac i czego pilnowac w tym modelu. Moj pierwszy problem to skrzynia , jak daje R to OK rewelacyjnie sie toczy ale jak D to musze minimalnie dawac gaz bo silnik goni a skrzynia stoi , powoli sie buja auto ale jak ma kolo 30,40 km/h to rewelacyjnie skrzynia pracuje ,i przyspiesza i biegi przelaczaja sie ze prawie ich nieczuc, tylko by ruszyc to jest problem, CO TO MOZE BYC? i jeszcze z elektryka cos samochod ma wszystko powylanczane , kluczyki wyjete , drzwi zamkniete a kropka na P-ostoju sie swieci i cos byrczy z okolicyczyjnikow temperatury. Moze to ma cos wspolnego. I jak zresetowac poducze bo sie swieci. Dzieki i sory za ortografie ale tak jest. Edytowane przez wojt750118
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej nowy kolego, pewnie wielu kolegów Ci tu pomoże, tak jak i mnie na początku pomogło, dzięki czemu zaoszczędziłem wiele złotówek na mechanikach :cool2:

Co do skrzyni, hmmmm... ciężki temat, jak działa, to rewelacja, jak pada to trzymać się za portfel, mam automata, ale nie miałem takich problemów, u mnie jak włączam "D", to autko już rusza, automaty mają to też do siebie, że ruszając obroty silnika są wyższe niż prędkość, może tak masz i niepotrzebnie się denerwujesz.. Jeśli masz wątpliwości, to proponuję przejechać się do jakiegoś specjalisty od automatów, tu na forum znajdziesz temat o polecanych warsztatach, może znajdziesz mechanika w swojej okolicy..

Co do lampki przy "P", to norma, tak ma być, po chwili ta lampka zgaśnie, a co do buczenia, to standardowo masz uszkodzonego "JEŻA", to taki sterownik nadmuchów, często robią się na nim zimne luty i szwankuje. Naprawa jest prosta, zajmuje godzinę jeśli umiesz posługiwać się lutownicą, wpisz w wyszukiwarkę "naprawa jeża" i powinny wyskoczyć Ci tematy ze zdjęciami jak to zrobić, miałem taki problem i bez problemu to naprawiłem w garażu popijając żuberka :D

Świecąca się kontrolka poduszki, to kolejna bolączka e39, jeśli masz pewność, że masz poduszki i czujniki, że autko nie było klepane w przód, a jeśli było, to jest dobrze zrobione, to masz walniętą matę w siedzeniu pasażera, ta mata mówi komputerowi przy wypadku, czy ktoś siedzi na siedzeniu czy nie i od tego zależy, czy poduszka zadziała przy wypadku czy nie. Taką matę możesz kupić bez problemu na allegro, nie jest droga, ale będziesz musiał i tak przejechac się na komputer skasować błąd tej maty. Możesz, a nawet polecałbym przejechać się i tak do dobrego specjalisty, żeby podłączył sie do komputera w Twoim samochodzie, komputer pokaże czemu dokładnie świeci Ci się ta kontrolka i inne błędy, może pokaże coś o skrzyni biegów..

Co do innych rzeczy jest długa lista na co trzeba zwracać uwagę w e39, to piękne samochody, ale mają swoje wady, poczytaj na spokojnie te forum, a dowiesz się wszystkiego, ważne żeby dbać o autko, zmieniać płyny i filtry, a zanim poznasz dobrze swoją "BAŚKĘ", to przyglądaj się dobrze jak się wszystko zachowuje, o całą resztę pytaj, każdy Ci pomoże.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Dzieki Krzysiek BMW za rewelacyjne rady. Jest to cyba pierwsze forum gdzie na poczatek niedostalem bomby tak ja farym JEEP`A - chryslera i forda. Panowie tamtych for twierdza ze to nie encyklopedia i trzeba szukac, albo ze potrzebna mi szkola niwelujaca bledy ortograficzne. Dodam ze mieszkam w Norwdgii i samochod na pewno jest nie bity. Co do skrzyni to jak ruszam pod gorke to autem szarpie i tak jakby sie slizgalo na sprzegle w manualu, a jak ma jKIES 40KM,h to jak rakieta cisnie do przidu. dzisiaj kupilem wszystkie oleje i plyny , powymieniam i dopisze czy sie cos zmienilo. jeszcze raz dzieki za wszystkie podpowiedzi. :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Norwegia piekny kraj, mieszkałem pare lat w Oslo i chętnie bym tam wrócił....głupi byłem, że wyjechałem :mad2:

Co do tego jak to opisujesz, to wydaje mi się normalną pracą automata, tak właśnie jest, że jak ruszasz, to jakby ślizgało sie sprzęgło, nie jest jak w manualu, że jak dodajesz gazu, to skrzynia ciągnie równo z obrotami silnika, chyba masz wszystko ok, możesz zmienić olej w skrzyni, nie zaszkodzi, a nawet pomoże jeśli masz już "słuszny" przebieg..

 

Co do forum, to bardzo się cieszę, że Ci sie podoba, pewnie inni też sa zadowoleni, choć pamiętaj, że wiele tematów, było już poruszanych i warto czasem nie czekać, aż ktoś Ci odpisze, ale samemu poszukać, wystarczy w wyszukiwarkę wpisać co Cię interesuje i powinieneś temat odnaleźć, tak też mówi regulamin, bodajrze punkt 3 w zasadach ogólnych, wiem, bo wczoraj czytałem regulamin, w koncu :D Za łamanie regulaminu możesz być "usunięty"...

 

Faktycznie z Twoją ortografią jest tragicznie, ale jak nie będziesz cwaniakował, to inni przymknął na to oko :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

I jeszcze raz V dla ciebie. :cool2:

 

 

A z moja skrzynia to jest cos nie tak bo podczas ruszania trzesie autem , ale mysle ze spowodowane jest to malym stanem oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

viewtopic.php?f=72&t=191745

 

Tu masz podobny temat i chyba podobny problem.

Chyba będzie Cię to troszkę kosztowało, tym bardziej w Norwegii..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Ohhh. wymienilem olej w silniku rewelacja , w skrzyni olej i filtry nowe i dalej problem - chyba mi sie za duzo wtloczylo oleju i wczoraj dalem basce po gaciach az dym puscila , szybko na kanal a tam wszystko w oleju , podejzewam ze przez odpowiecznik u gory , czy jest to problem dla skrzyni ? ze ma za duzo oleju ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odkręć tą śrubę, którą nalewałeś olej do skrzyni, niech ścieknie nadmiar i będzie ok. Nie będzie Ci żygała, będzies miał spokojny sen :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Kurcze , chyba bede musial skrzynie wymienic albo naprawic jak mi ktos doradzi czy to jest naprawialne. moze trzeba wymienic tylko jakies tarczki lub cos innego. Po zciagnieciu miski olej byl ciemny ale bylo czysto niebylo zadnego mułu ani opiłek tylko natych magnesach delikatny meszek sie utwozył o grubosci 2 mm to chyba norma przez tyle lat. A skutki z jazdy są takie że jak ruszam i daje gazu to ewidentnie sie slizga az coś zaskoczy i czuć jakby udezenie przy 5,5 tyś obrotów a jak spokojnie prubuje ruszyć to powolutk sie rozpędza potem wskoczy dwujka i jakby troche lepiej , mam juz 35km do 40km i jest normalnie zaczyna odchodzic normalnie. dla poruwnania rowezysta jest lepszy na starcie az przekrocze 35km h . A pod górke wogule nie podjade no chyba ze jakas mala. MOZE TO WINA OLEJU , BYLEM W SALONIE I SPRZEDALI MI Valvoline MAX LIFE ATF VE14920 FL-D , jak sprawdzic jaką mam skrzynie ?
Opublikowano
Podjedź do kogoś kto naprawia skrzynie i niech oszacuje koszt. Ja swoją regenerowałem i jestem bardzo zadowolony. Wiem co mam. A kupisz używkę i skąd wiesz jak była traktowana i ile na niej pojeździsz.
Opublikowano
wszystko ok , tylko mieszkam w norwegii a koszty sa tutaj dla prowadzacych bank a nie dla roboli. patrzylem na allegro i taniej jest zamowic niz reperowac . no chyba ze ktos sie zna i poradzi co robic z tym fantem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.