Skocz do zawartości

M3 i trakcja na mokrym, zimą, w deszczu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Zalogowałem się aby skorzystać z opinii właścicieli eMek i mocniejszych odmian tylnego napędu w kwestii trakcji w niesprzyjających warunkach (deszcz, lód, śnieg, nierówny asfalt, itd).

 

Mój problem jest otóż taki że jeżdżę od blisko 5 lat Audi RS4 z 2001 roku (kupione w Belgii) i w autku jestem zakochany :) Kapitalne trzymanie zakrętów niczym glonojada do szyby w akwarium, jakikolwiek brak "mielenia kołami" zimą, szybsze pokonywanie zakrętów głownie na wyjściach z łuków w porównaniu do tylnonapędówek, przyjemne uczucie siły odśrodkowej, gdy wjeżdżamy w zakręt na pełnym gazie i jeszcze wciskamy mocniej prawy pedał na łuku. Od jakiegoś czasu jednak samochód chcę zostawić żonie, a przesiąść się na coś innego. Padło więc na M3 - myślę o ulokowaniu kwoty ok. 60 tys w E46 z okolic 2002-2004.

 

Pytanie mam następujące - czy tym autem da w ogóle się jeździć na mokrym przy ciągle włączającym się DSC? Jak zimą na śniegu i błocie pośniegowym? Jak wygląda jazda na polskich drogach - koleiny, dziury, zalegający piach? Czy odpowiednie ogumienie ma szanse cokolwiek poprawić? Przy napędzie quattro z takich kwestii w ogóle problemu nie ma, ale po kilku testach BMW użyczonym od kolegów nabieram przekonania że auta te mają o wiele bardziej ograniczony stopień użytkowania niż 4x4, a i czujność kierowcy musi być w wyższym stopniu w użytku podczas jazdy.

 

Dodam że nie jestem absolutnie "fanem" ruszania z piskiem spod świateł i ćwiczeniu poślizgów, więc ta niby to zaleta napędu a tył odpada. Przyznaję że BMW ma lepszy układ kierowniczy od Audi i lepsze zawieszenie głównie z przodu, stąd więc w tym rozpatruję kupno tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 M3 to auto całoroczne, nie ma problemów przy jeździe zimą - dobra zimówka i dajesz radę.

 

Oczywiście nalezy pamiętać że auto nie ma dużego prześwitu - jest niższe niż normalne E46 więc głęboki śnieg, tak często spotykany u nas, niestety będzie bardzo utrudniał życie.

 

Na mokrym jak to z autem RWD - nie wciskasz gazu do oporu :D, bo przy naszych polskich koleinach to wystarczy 150KM i napęd na tył żeby się rozbić :D przy ostrzejszej jeździe.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza sprawa OPONY!!!

Na zimę polecam NOKIAN WR G2

Na mokre drogi polecam Michelin Pilot Sport PS2, Continental Sport Contact 2 (3 jest gorsza, twardsza i ząbkuje w zakrętach)

Na suche te same co na mokre + ... (jak będziesz chciał to ci znajdę listę i wkleję listę przetestowanych i polecanych opon)

 

Uwierz mi, że na śniegu (!) moje E46 M3 na oponach Nokian WR G2 ruszało szybciej niż A6 quattro 2003r na jakichś tam zimówkach za kilka stówek za komplet.

Druga sprawa to umiejętność operowania gazem... Jak nie będziesz w kiepskich sytuacjach przesadzał to cie nie wywinie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

stary temat ale odgrzeje,bmw stalo się ostatnio modne jak widac może juz troche powymierało pokolenie bmw-fobów którym kojarzyło sie z dresami i mafią.

Czytajac twój opis zrozumiałem dlaczego tak duzo xdrive-ów sie obecnie sprzedaje.Ja nie kupie nigdy bmw z innym napedem niz na tył ,chyba ze dla zony.

Miałem m3 e46 i wspominam jazde tym autem i uzytkowanie jako najlepszy zakup w zyciu.Tobie jednak nie poleciłbym tego auta bo skoro nie interesuje cie jazda poslizgami to tak jakbys kupił najlepsze buty do biegania i stwierdził ze bieganie cie nie interesuje po prostu chcesz w nich chodzić,oczywiscie mozna ale troche marnuje sie potencjał produktu.Poza tym jezdąc mocna tylnonapedówka podstawy operowania gazem i kontrowania warto znać tak dla bezpieczeństwa.Ciebie jara troche inna filozofia ,ja specjalnie jeżdze po mieście i nie tylko z dsc off aby czerpac przyjemnosc z" pilnowania"auta i prwokować na skrzyzowaniach ,rondach itp do nadsterownosci.MNie z kolei za mocno nie bawi jazda na czas, na torze zawsze wole sie powygłupiac ,pobawić w drifting ,powkładac auto z masy i wrócic do domu zmeczony kontrowaniem ale usmiechniety.czyste pokonywanie łuków ,telemetria ,to nie dla mnie.

Jak masz ok 60 tys na m3 e46 to dołóz jeszcze ze 20 tys.zł i kup 335i e92 x-drive 2006-7r.na pewno spełni twoje oczekiwania z nawiazką.Sam mam teraz 335i tylko rwd i jestem bardzo zadowolony,do pełni szczęścia brakuje mi tylko szpery,auto jednak po deszczu czy w zimie jest mocno nadsterowne wiec dla ciebie zdecydowanie x-drive,to nalepsze co mozesz kupic za te pieniadze nie tylko z bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewasz kotleta z przed 1,5 roku! I jeszcze zaczynając pouczaniami filozoficznymi jakim to mam autem jeździć? A co powiesz na to, że obecnie jeżdże cayenne turbo S 550KM i objeżdżam twoje M3 czy 335i migiem? A na mokrym czy śliskim to już kompletnie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.