Skocz do zawartości

530dAT zbiornik wyrównawczy paliwa, co to i do czego służy?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pytanie jak w temacie, co to takiego ten zbiornik wyrównawczy połączony z bakiem?

Znajduje się nad lewym tylnym nadkolem, jest połączony z bakiem 2 wężykami, po jednym na każda komorę.

Jakie jest jego zadanie?

Szczerze mówiąc nie miałem pojęcia że mam coś takiego w samochodzie dopóki nie wyjąłem baku :roll:

Chodzi mi dokładnie o element nr.1 na schemacie:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/b/19.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie sądzę, odpowietrznik to druga cieńsza rurka idąca zaraz pod tą od wlewu do samej góry.

Nr. 20:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/b/c/131.png

 

A mnie zastanawia co to ten zbiornik wyrównawczy.

Mam u siebie taki problemik, że jak zaleje więcej niż 50 do baku, to mi wywala wlewem, do tego zatankować auto od połowy do tych 50 to koszmar, nie chce paliwa przełykać.

Bak mam na wierzchu, będe czyścił jeszcze raz i sprawdzał, może pozatykało cos, ale zaskoczył mnie widok tej drugiej puchy, i może to ona jest winna za ten cały bajzel?

Tylko nie wiem do czego ona służy.

Wybieram się dzisiaj do aso po nowe obejmy baku i przewody paliwowe, to może coś mi powiedzą ciekawego na ten temat, ale nie łudzę się zbytnio.

Opublikowano

trudności z zatankowaniem "na raz" do pełna to już chyba legendarna cecha "wyposażenia" e39 w dyzlu, choć i na to są sposoby :wink:

W sumie wrzuciłem do w gogle i różne rzeczy różni ludzie piszą. Jedni, że ten zbiornik opary z tankowania zbiera, inni że jest odpowietrzeniem (czyli poniekąd też by opary zbierał) a jeszcze inni (moja ulubiona teoria), że w razie dachowania jest to taki zawór bezpieczeństwa (nie mam pojęcia na jakiej zasadzie by to działało)

W aso coś powiedzieli ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W aso są tacy ogarnięci, że ja im o zbiorniku wyrównawczym paliwa, a ci na to "to ten co przy chłodnicy jest?"

Więc nic ciekawego się nie dowiedziałem, ale wiem mniej więcej jak to działa.

Do tego zbiornika idą 2 rurki, po jednej z każdej komory, i wychodzi z niego dodatkowa trzecia, coś jakby odpowietrzenie.

Tymi dwoma lecą opary, które są skraplane i wracają do baku, ewentualnie upuszczane przez jakiś zawór w środku (zawór nie wypuści paliwa, tylko powietrze/opar).

Więc reasumując to zwykły separator.

Aaa, w końcu rozgryzłem jak działa nasz bak w dieslach, w sensie pompki, przelewy itp, mam wszystko rozebrane na części pierwsze, na czasie przed montażem porobie zdjęcia opiszę co i jak działa, co z czym jest połączone, mam nadzieję że to trochę wyjaśni. :wink:

Opublikowano

Witam

Jeśli masz kłopoty z tankowaniem to ja robię to tak, że nalewak wkładam tylko do pierwszego ząbka i tak nalewam. Jak wkładałem do końca to szło oszaleć aby nalać do pełna tak gdzieś od połowy to jak krew z nosa. Ktoś pisał kiedys na forum, że to przez jakieś sitko w rurce nalewowej ale dokładnie nie wiem gdzie.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.