Skocz do zawartości

e46 318i silnik N42 - cieknie olej (nie z silnika)


piotrek1985

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Zauważyłem że kapie mi olej, po rozkręceniu panelu pod samochodem z przodu zauwarzylem że kropelki zbierają się na metalowym czubku kabla skręconego ze sztywnych nici (nie wiem jak on się nazywa) zaraz nad tym panelem z przodu samochodu, nie wiem w czym dokładnie jest problem, może ktoś miał podobną sytuację, i tak ide z tym do mechanika ale chciałbym znać Waszą opinię/doświadczenie w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Często w silniku N42 cieknie olej z elektrozaworów (przód silnika) lub z pompy vacum (tył silnika), tu masz opisany problem wycieku z elektrozaworów: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=68941

 

PS. Sprawdz czy odme masz drożną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, cieknie mi własnie z elektrozaworów ,ten przewód pod silnikiem na którym zbierają się krople to przewód ciśnieniowy, więc może to pompa ciśnieniowa (taka była wstępna diagnoza).

 

Oby to było tylko to, dosyć mam tych napraw... ludzi którzy sprzedają samochody w takim stanie poinno się %&$#@ :mad2: razem z #$@!!#$ handlarzami... szkoda gadać, ciągle się zastanawiam jak to przeszło w Niemczech kontrolę, pewnie po znajomości.

 

Słowo daję, jak będę swój sprzedawał to najpierw go zrobię :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, to teraz z innej beczki, jaki olej wchodzi do N42? Ale nie do silnika tylko tam niżej

 

Czy jak będę dolewał oleju to wytrzymam do listopada? :? (olej schodzi mi powoli, ale przez ten czas co jeżdżę silnik jest praktycznie cały mokry)

 

Przemyslałem i lepiej będzie jak odłorzę kasę i zrobię za swoje, nie chcę się zapożyczać.

 

 

zdjęcie silnika i zaznaczone skąd ubywa :silnik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co chcesz kasę odkładać?? Komplet uszczelnień do elektrozaworów + oringi do czujników wałka to raptem 31 zł w serwisie BMW. Jeśli chcesz taniej to trzeba się pogimnastykować i kupić gdzie indziej za 1/10 ceny serwisu, ale moze być problem bo to dość mało używane rozmiary. !0 minut pracy i wszystko będzie Ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to masz brudny ten zbiorniczek nawet u góry. W korku jest dziurka która wypuszcza nadmiar płynu i cieknie po zbiorniku i przewodach. Może kręcisz kierownicą na zgaszonym silniku ? Kręcąc tak może połowa tego zbiornika wypłynąć. Proponuje umyć to wszystko a płynu trochę wyciągnąć by nie było na maxa ani poniżej minimum i obserwować czy się dalej wylewa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik mam cały zawalony. Najlepiej byłoby umyć go karcherem ale boje się, zwłaszcza że mam jakiś wyciek... Ręcznie chyba odpada bo nie dotrę do wszystkich zakamarków a o to mi chodzi, wtedy dokładnie byłoby widać gdzie cieknie.

 

 

Sprawdziłem stan oleju i jest bez zmiany, czyli bardzo mało cieknie... jak to jest przy takim wycieku z przewodu ciśnieniowego? może się okazać że pewnego razu mimo że będę uzupełniał olej coś mi się stanie poważniejszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie obraź się ale to chyba nie jest twoja mocna strona, naprawa jest banalnie prosta i faktycznie 10 minutowa, o zbiorniczek wspomagania się nie martw, tak on mniej więcej wygląda w aucie jak twoje jak nigdy nie był specjalnie czyszczony, a te grubo obłożone olejowym syfem węże ciśnieniowe częściowo wyglądają tak z powodu owego odpowietrzenia, częściowo same z siebie lubią się z wiekiem tak rozszczelnić na połączeniach z elementami metalowymi - również zupełnie normalne i jak cie to gnębi to wymień albo umyj, zobaczysz już tak prędko się nie spocą. silnik możesz umyć karcherem ale lepiej zdejmij najpierw osłonę z dołu i wymyj ją oddzielnie plus silnik z wyczuciem, beż obfitego lania po alternatorze czy kapie zaworów, możesz to także zrobić rozpuszczalnikiem do odtłuszczania hamulców w sprayu i pędzelkiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytałem w innym wątku,ale ..

Czy ktoś zna rozmiar oringa na pompie podciśnieniowej bo tam też lubi się pocić i jak już sie zdemontuje podszybie to warto było by go wymienić.

 

Kup w ASO kosztuje kilka zł, z pompy vacum lubi cieknąć również z pod dekla który jest przykręcony kilkoma torxami i tam najlepiej zastosować silikon do wysokich temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego że np. oring który normalnie kosztuje 25 groszy, a w serwisie kosztuje 8 zł zdążyłem się przyzwyczaić :D , ale trzeba dzwonić , zamawiać, czekać i na końcu muszę specjalnie jechać 30 km. Dlatego pytam bo znając wymiar jest to znacznie prostsze.

Tak na marginesie - czy jest wystarczająco miejsca za silnikiem żeby odkręcić pompę próżniową czy trzeba stosować jakieś sztuczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz zamówić tu http://www.czescidobmw.pl/ i przyślą Ci do domu, żeby odkręcić pompę demontujesz obudowę filtra kabinowego, plastikową obudowę osłaniającą cewki zapłonowe, potem odkręcasz ściankę z tworzywa żeby mieć więcej miejsca i odkręcasz pompe na czuja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
kolego nie obraź się ale to chyba nie jest twoja mocna strona, naprawa jest banalnie prosta i faktycznie 10 minutowa, o zbiorniczek wspomagania się nie martw, tak on mniej więcej wygląda w aucie jak twoje jak nigdy nie był specjalnie czyszczony, a te grubo obłożone olejowym syfem węże ciśnieniowe częściowo wyglądają tak z powodu owego odpowietrzenia, częściowo same z siebie lubią się z wiekiem tak rozszczelnić na połączeniach z elementami metalowymi - również zupełnie normalne i jak cie to gnębi to wymień albo umyj, zobaczysz już tak prędko się nie spocą. silnik możesz umyć karcherem ale lepiej zdejmij najpierw osłonę z dołu i wymyj ją oddzielnie plus silnik z wyczuciem, beż obfitego lania po alternatorze czy kapie zaworów, możesz to także zrobić rozpuszczalnikiem do odtłuszczania hamulców w sprayu i pędzelkiem

 

 

Praktycznie codziennie mi cieknie, zaznaczyłem na zielono gdzie po dotknięciu jest mokro od oleju, i na niebiesko gdzie zbierały sie krople jak patrzyłem z panem mechanikiem od spodu.

Wiem że mogę tak spokojnie jeździć, ze zbiorniczka praktycznie nic nie ubywa, ale po sprzedaniu nie chce wysłuchiwać pretensji że cieknie olej z pod silnika... na przewód na razie nie mam (około 1000zł).

 

Dzięki za info odnośnie mycia, wypucuję go w weekend pędzelkiem.

 

 

silnik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.