Skocz do zawartości

BMW e36 swap z M52B20 na M52B28 kilka pytań


bolo159

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Nie zamierzam pytać się co jest potrzebne bo swapa już zrobiłem :-)

 

Wymieniłem:

-silnik słupek

-puszkę filtra powietrza

-przepływomierz

-gumę od przepustnicy do przepływomierza

-wtryskiwacze od 2.8 ( różowe)

- sterownik silnika + ews + pestka

 

Dodam że kupiłem silnik bez sond lambda ( ponoć fabrycznie był bez sond) komp nie wywala błędu sondy podczas diagnostyki która robiona była po przekładce.

Trochę mnie to zdziwiło. Spotkał się ktoś kiedyś z m52 bez sond lambda?

 

Komputer wyrzuca mi błąd zaworu wydechowego ( w 328 jest on chyba zamontowany w końcowym tłumiku) Da się to jakoś obejść ?

 

Po swapie i paru przejazdach auto zrobiło na mnie duże wrażenie ( skrzynia i dyferencjał zostały od 2.0)

Ciągnie z dołu jak głupie i gniecie w fotel. Na kołach 17 cali 225/45 kręci i zamiata dupą na 2 biegu bezproblemowo.

Przewoziłem kilka osób które wcześniej jeździły mocnymi wolnossakami i mówiły mi że auto na pewno trzyma serię.

Postanowiłem jechać na hamownię. Ku mojemu zdziwieniu auto wyhamowano tylko na 176 KM przy 5634 obr./ min i 245 Nm przy 4000 obr./ min

Moment spada już od 4500 a moc od 5700 obr./min.

Dodam że nawiew zimnego powietrza na hamowni za ciekawy nie był ale nie spowodował tak słabego wyniku.

 

Jak myślicie co może być przyczyną? A może to lipna hamownia.

Wydech mam z 2.0 ale bez katalizatora i za środkowym tłumikiem grubsza rura niż seria i sportowy tłumik końcowy. Może to wina wydechu ale aż taki spadek?

 

Proszę o jakieś sensowne wypowiedzi w tym temacie.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie Ci nie odpowiem, ale na jeszcze jedno chciałem zwrócić Twoją uwagę - osoby, z którymi jechałeś, miały wrażenie, że auto ciągnie jak powinno, bo masz dyfer od 320i. Załóż dyfer od 328i (jest dłuższy, ma przełożenie 2.93, o ile dobrze pamiętam) i stań z jakąś seryjną 328 - podejrzewam, że nie będziesz zadowolony z rezultatu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym się najpierw dowiedzieć czemu mam taki spadek mocy po 5500 obrotów.

Czym to może być spowodowane, bo raczej skrzynią czy dyfer nie spowodują takiego spadku.

A tak na marginesie to na prędkości i zbiciu obrotów na poszczególnych biegach zyskam bardzie zakładając najpierw skrzynie od 328 czy dyfer?

 

Chciał bym najpierw odzyskać moc fabryczna bo jak już jeździ super mając 175 km i 245 nm to mając 190 km i 280 niutów powinna śmigać extra extra extra :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągi jak na 2,8 bardzo słabe.Mój m52b25 ma 194KM i 250 Nm.

Napewno masz za kiepski wydech do tego silnika a pozatym przyjżał bym się sterownikowi.Dziwne że nie ma sond i błędów.Te sterowniki są czułe na sondy i mają dobrą adaptację pod warunkiem że właśnie sondy są zamontowane.Nawet jeśli masz sterownik jakoś zmodyfikowany to i tak jest lipa bo takie rzeczy robi się pod konkretne auto i setup.Sam silnik z którym to było ewentualnie robione to nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwne bo w instalacji od tego silnika wyjścia na sondy są ale zamiast sond są wpięte jakieś fabryczne zaślepki bmw.

A wiesz może jak obejść ten zawór wydechowy?

W sumie mogę kupić inny sterownik od 2.8 i zobaczyć co będzie się działo.

Same sondy zamontowałem ze swojego silnika ale nie podłączyłem tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepić podciśnienie od klapki i po krzyku :)

A co miałby niby zaślepiać jak nic nie ma po m52b20?

 

Wywala błąd zaworu elektrycznego którego też nie ma jak jest napisane powyżej.

A skąd jest brane podciśnienie do sterowania klapą? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepić podciśnienie od klapki i po krzyku :)

A co miałby niby zaślepiać jak nic nie ma po m52b20?

 

Wywala błąd zaworu elektrycznego którego też nie ma jak jest napisane powyżej.

A skąd jest brane podciśnienie do sterowania klapą? ;)

 

Jeśli uważnie przeczytałbyś temat to zauważyłbyś że tego podciśnienia do sterowania klapą także nie ma :lol: .

Zarówno zawór jak i podciśnienie występuje seryjnie tylko w 2,8.W iinych modelach tego nie ma.Wczoraj akurat zakładałem wszystko do swojego auta.

 

bolo159 sygnał do sterowania zaworu jest brany z pinu 52 ze sterownika.Jest to sygnał masowy.Do zaworu na drugi pin trzeba dać jeszcze plus po stacyjce.Jeśli nie masz zaworu to podejrzewam że zamiast niego wystarczy dać zwykły przekaźnik i nie bedzie błędem sypać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zapytajmy wprost autora wątku - czy kolektor ssący został z m50b20? Jeśli tak, to faktycznie - moje niedopatrzenie, ale jakoś nie chce mi sie wierzyć, że ktoś rzeźbił po to, aby założyć dość restrykcyjny kolektor (chociaż i tak mniej restrykcyjny, niż fabryczny od m52 :D). Edytowane przez maaad13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor ssący został od m52b20 bo jest taki sam od m52b28 mam też kolektor od m50b20 ale jest z nim za dużo dłubania uszczelniania klejenia itp. a ja nie chce żeby jakiś silikon mi na zawory wciągnęło. Podłączyłem sondy pod sterownik który mam. Efekt : auto słabiej zbiera się z dołu w górnym zakresie trudno mi powiedzieć. Musiał bym na hamownie podjechać a to koszt 150 zł i 70 kilometrów w jedną stronę więc na razie odpuszczam. Co Ciekawsze po odłączeniu sond auto zaczęło wywalać ich błędy :(

Zawalczę z tym zaworem jak tylko będę miał chwilę czasu żeby sterownik nie widział jego braku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.