Skocz do zawartości

E39 problem z klima, szybami, PDC itp


wesley99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie mogę namierzyć przyczyny dziwnych zachowań elektryki ale po kolei - najpierw padła klima po prostu wyłączyła się podczas jazdy, potem zaczęły się problemy z szybami i wycieraczkami , po przekręceniu zapłonu szyby działają po odpaleniu silnika przestają potem po 2-3 minutach jazdy działają normalnie. Nie działa grzanie foteli i wczoraj przestało działać PDC. Z mniej ważnych rzeczy nie rygluje się centralny po ruszeniu a kierunki nie potwierdzają zamknięcia auta. INPA nie ma komunikacji z GM, klima, sensorem deszczu i przyciskami środkowej konsoli (wcześniej wszystko sie komunikowało) Sprężarka od klimy dostaje zasilanie po odpaleniu silnika zakręci się parę sekund i potem staje - zasilanie znika. Zaryzykowałem kupno drugiego GM na allegro bo wiele objawów wskazywało na niego ( znalazlem ten sam typ to samo HW i SW) podmiana nic nie dała a nawet gorzej bo przestał działać centralny z pilota. Miał ktoś może taki przypadek ? Ma ktoś jakiś pomysł ??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz wilgoci w kabinie w rejonie modulow...oblukaj wneki pod filtrami kabinowymi czy nie tam wody oraz szyberdach i boczki w drzwiach...

 

Wysłane z HTC SXE za pomocą TT2

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zasilanie jest zresztą moduł działa tylko dziwnie np. szyby się opuszczają po przekręceniu kluczyka po odpaleniu silnika już nie po 2 minutach jazdy wszystko działa normalnie. Problem znikł sam w sobotę rano działała klima , grzanie foteli ... przez pol godziny. Wychodzi na to ze jak postoi w chłodzie i wilgoci jest ok jak trochę słońce pogrzeje znowu kicha. W niedziele rozgrzebałem od strony pasażera i tunel środkowy wszystkie wiązki wyglądają ok - wszystko działało do poniedziałku rana potem znowu kicha..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychodzi mi do głowy tylko jedno.Trzeba posprawdzać szyny z masami i plusami. Jedne i drugie są pod fotelami,a dokładniej w połowie dł. między fotelami a ścianą grodziową przy progu. I tak; masy-kable brązowe i brązowe z czarnym paskiem oraz szyna p-bus są po stronie kierowcy,plusy po stronie pasażera. Najwygodniej dostaniesz się jak wywalisz fotele.Nic innego na odległość ci nie poradzę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W jeden weekend rozebrałem jedną stronę w drugi następną. Od strony pasażera napotkałem kilka obcych (nieoryginalnych) modułów po oględzinach okazało się że to jakaś zaawansowana instalacja alarmowa, duża centralka firmowana jako Dolphin made in italy, modem gsm siemensa, odbiornik gps , antena do gpsu , antena do gsm, wszystko bylo podłączone za pomocą wcinek w instalację auta. Centralka po odpięciu kostki uniemożliwiała odpalenie auta. Postanowiłem wywalić to wszystko i doprowadzić auto do stanu fabrycznego. Znalazłem gdzie było zrobione odcięcie zapłonu i powywalałem wszystko izolując miejsca po wcinkach. Wyszło z tego poł reklamówki kabli i modułów. Po tych zabiegach wszystko wróciło do normy , klima działa grzanie foteli też INPA komunikuje się z wszystkimi modułami oprócz GM3. Po wymianie GM na drugi komunikacja wróciła i z nim. GM oczywiście z innego auta więc nie do końca było jak dawniej ale miałem doczytać o kodowaniu i zabrać się za niego. Miał np wkodowane DWA którego u mnie nie ma i raz po zamknięciu auta zaczęły migać kierunki jak w alarmie - po kilkakrotnym zamknieciu otworzeniu auta przestały. Minął tydzień i dziś - masakra - znowu to samo , nie ma klimy nie ma grzania foteli , jedyna róznica szyby nie wariują zamykają i otwierają się jak należy . Acha po wymianie gm-a zacząłem też dostawac komunikat bootlid open mimo ze bagaznik byl zamkniety. Wymiękam niewiem już gdzie mam szukać ..

Oczywiście diagnozy gm-a i klimy tez juz nie ma . Jeszcze jedno : ta instalacja alarmowa którą wywaliłem podłączona była na wcinki głównie do gm-a właśnie bez ciecia oryginalnych kabli na zlączki-wcinki oprócz jednego przewodu który biegł do kostki licznika i tam był podłączony bez wcinki bezposrednio do kabla wychodzącego z czarnej kostki, wywaliłem go ale nie wykryłem żeby we wiązce był gdzieś drugi koniec tego kabla do którego szedł ten obcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wesley99 czy znalazles moze przyczyne problemow w swojej buni?mam identyczny problem u siebie do tego nie dziala mi jeszcze automatycznie otwierana tylnia klapa.Sprawdzilem u siebie wiazki z przodu auta i nic nie znalazlem,wciaz mam to samo,wszystko dziala kiedy chce i jak chce..Jesli Ci to cos pomoze to ja w swojej znalazlem na inpie blad nr 135 K-Bus short circuit to batt+.Gdzies na forum wyczytalem ze wina moga byc zegary,podobno maja jakis przekaznik ktory jak padnie robi balagan na lini k-bus,ale jeszcze tego nie sprawdzilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jesli ktos w zwas boryka sie,lub bedzie,z podobnym problemem w swoim aucie to przyczyna w moim byl wadliwy sterownik od webasto,nie szukajcie uszkodzonych wiazek elektrycznych.Koszt naprawy smieszne pieniadze a jaka przyjemnosc z jazdy :D byc moze komus w przyszlosci to pomoze. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.