Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przy okazji pięknej pogody wyskoczyła mi niespodzianka w postaci blokującego się kompresora klimatyzacji. Sytuacja wygląda następująco:

normalna jazda, klima chłodzi bez problemu, następnie pojawia się spadek mocy, pisk (opisywane w podobnym poście na forum). Maska w górę i co widać, otóż przy wyłączonej klimatyzacji wszystko śmiga bez problemu. Po włączeniu, sprzęgiełko uruchamia wirnik kompresora i jest OK. Już miałem zrezygnować, gdy nagle buch i koło pasowe staje dęba, a pasek ślizga się po nim... trwało to parę sekund i znów się kręci. Po jakimś czasie sytuacja powtarza się. Oczywiście nie prowokuję losu i nie używam klimy. Po konsultacji w serwisie zasugerowano mi że przyczyną może wcale nie być zacierający się kompresor, a jakiś zawór regulacji ciśnienia. Co to jest i gdzie to jest? Czy możliwa jest taka diagnoza? W tej sytuacja naprawa to koszt rzędu 600zł z ponownym napełnieniem. Jeśli jednak zatarty kompresor to już naprawa tego z płukaniem i wymianą czynnika może kosztować nawet 2k zł. trochę sporo, zwłaszcza po ostatnio dokonanych naprawach.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
nie regeneruj kompresora. Parę osób na forum to robiło i po kilku to kilkunastu miesięcy od nowa było to samo. Lepiej kupić używkę i może będzie działać dłużej niż po regeneracji.
Opublikowano

kup używkę - ceny od 80zł do max 150zł

dostaniesz gwarancje rozruchową

 

w serwisie klimatyzacji - ściągną ci twój czynnik

wymienią sprężarkę, sprawdzą ją i wpuszczą w nią twój czynnik + trochę pewnie będą musieli dobić

 

myślę że za taką usługę max 300 wezmą

 

przechodziłem prze to ostatnio

mnie za robotę znajomy policzył 150zł - w tym jeszcze wymienił mi paski wieloklinowe sztuk dwie

gg5553463
Opublikowano

No i powstał poważny dylemat. Jak się sprawa ma z bardzo dużym prawdopodobieństwem, że do kompresora wlezie ruda i syf oraz zatarcie to kwestia bardzo krótkiego czas? Ponoć to urządzenie jest bardzo wrażliwe na wilgoć z powietrza...

I o co chodzi z tym regulatorem ciśnienia? Możliwe jest takie zachowanie w przypadku jego uszkodzenia i gdzie on jest?

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.