Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM Mam takie szybkie pytanie zauwarzylem ubytek plynu chodzenia okazalo sie ze puszczal gruby gumowy waz ktory laczy silnik z chlodnica (od przodu znajduje sie po prawej stronie na gorze) Mialem caly bok chlodnicy zarzygany wyciekajacym plynem wiec stwierdzilem ze odepne go na zimnym silniku kiedy nie ma cisnienia i tak tez zrobilem. Troche sie z niego polalo (ok. pol szklanki) przeczyscilem bo byl troche "zaropialy" sprawdzilem czy moze nie zrobila sie szczelina pod opaska, w poprzednim aucie mialem taka sytuacje ze metalowa opaska przeciela weza i ubywalo mi plynu. Ale jednak wszystko ok i najprawdopodobniej popuscila opaska - dokrecilem. Przy okazji zajalem sie tez "gwizdkiem" (znajduje sie nad gumowym wezem, mala dluga plastikowa rurka polaczona gumowym przewodem) poniewaz tez miala osad do okola i wyrobiony od opaski odcisk na gumie wiec obcialem koncowke i na nowo zalozylem.

Pytanie moje brzmi z pozoru logiczne ale wole dopytac poniewaz na mechanice nie znam sie za dobrze, czy jezeli odpialem te dwa weze i na nowo zapialem do chodnicy czy nie musze odpowietrzac lub wykonac innych czynnosci zwiazanych z ukladem chlodzenia przed odpaleniem silnika? Czy wsiadac i jechac a ubytek sobie sam zaabsorbuje.

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze primo - jaki silnik?

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W V-ce jest o tyle prostsza sprawa (wg mnie oczywiście), że układ z założenia sam powinien się odpowietrzyć.

Tak czy inaczej, skoro trochę płynu wyciekło, musisz dolać.

Później standard, przy odkręconym korku zbiornika płynu chłodzenia uruchom silnik, w ten sposób układ powinien sam pozbyć się powietrza.

Jeżeli spojrzysz w otwór wlewowy płynu chłodzącego zobaczysz wewnątrz dwa otwory na ściance. Przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia powinien sączyć się z nich płyn chłodzący.

pzdr

yaz

Opublikowano
OK dzieki za info. Zaraz po zalozeniu wezy odpalilem auto bez otwierania korka i pojechalem. ale profilaktycznie zastosowalem sie do twoich sugestii i pozniej odkrecilem korek wlaczylem silnik i troche pochodzil przy otwartym zbiorniku. z otworka na szyjce saczyl sie plyn wiec pewnie wszystko jest ok. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.