Skocz do zawartości

[e91] 318i n46b20b problem


radaz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu zapala mi sie kontrolka "check engine" jednak gasnie niekiedy po chwili , po czym po jakims czasie zapala sie ponownie (na drugi dzien, po godzinie - nie ma reguly) Co ciekawe jednoczenie z "check.." zapala sie błąd tempomatu (zawsze zapalaja sie i gasna razem).

Po podpieciu pod soft diagnostyczny zczytalo błąd p110d (przeczytalem ,ze to cos z przepustnica). Poza tym podczas gdy swieci "check" slychac niekiedy jakby stukanie pukanie - ale nie wystepuje to zawsze i nie w sposob ciagly. Ponadto zauwazylem wyciek oleju silnikowego spod uszczelki pokrywy zaworow (byla 2 miesiace temu wymieniana. Leje sie dosc mocno ) Warsztat ,w ktorym do tej pory naprawialem samochod najpierw wymienil uszczelke miski olejowej, a teraz gwarancyjnie chce wymeinic jeszcze raz ta od pokrywy zaworow.

Czy owe błedy moga miec z tym jakis zwiazek - mam na mysli wycieki ? czy raczej sa to zupelnie inne usterki ?

Samochod po zakupie zostal zalany mobilem 0w-40 (nie mam niestety zadnej dokumentacji serwisowej co bylo wczesniej)

20120719_002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podjedź do kogoś kto ma Inpę lub DIS'a tam będziesz miał opis błędów a nie sam kod. Wycieki o których wspominałeś nie mają wpływu na zapalający się check silnika. Jaki przebieg auta ?? Świce zapłonowe kiedy wymieniane ? Przepustnica w tym modelu nie jest wykorzystywana tylko do celu diagnostycznych jak to ładnie napisali w TIS'ie. P110D - Potencjometr przepustnicy A/B - usterka zakresu / działania
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w n46 olej leje się z uszczelki pokrywy zaworów, vacum- pompy, uszczelki czujnika wałka ekscentrycznego na pokrywie zaworów oraz uszczelek pod podstawą filtra oleju - uszczelkę kapy zaworowej nie jest super łatwo wymienić, mogli to zawalić.. :) ale obejrzałbym resztę owych miejsc. klapa gazu psuje się rzadko ale się zdarza i wszystko wskazuje że masz nawaloną - wymień i po kłopocie, używka przejdzie, powodzenia!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z przepustnicą (jest elektroniczna, nie na linkę jak w starszych silnikach), powoduje przejście w tryb serwisowy i pojawienie się dwóch pierwszych informacji na I-drive. W trybie serwisowym tempomat jest z automatu dezaktywowany, podobnie kiedy zawiedzie jeszcze np. układ DSC. Wycieki to druga oddzielna usterka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w n46 olej leje się z uszczelki pokrywy zaworów, vacum- pompy, uszczelki czujnika wałka ekscentrycznego na pokrywie zaworów oraz uszczelek pod podstawą filtra oleju - uszczelkę kapy zaworowej nie jest super łatwo wymienić, mogli to zawalić.. :) ale obejrzałbym resztę owych miejsc. klapa gazu psuje się rzadko ale się zdarza i wszystko wskazuje że masz nawaloną - wymień i po kłopocie, używka przejdzie, powodzenia!

 

 

Olej poszedl spod uszczelki czujnika wałka ekscentrycznego na pokrywie zaworów (wczoraj było uszczelniane- dzisiaj podjechałem na kontrole i wyciek zostal zahamowany, ale leci jeszcze gdzies w okolicach bagnetu...w piatek mam sie zjawic aby dokonczyc naprawe - wymiane uszczelek w tym miejscu).

Bardzo ciekawi mnie dlaczego nagle sie tak rozciekl silnik ?

 

Mam 2 pomysly ...

 

1) wczesniej byl olej mineralny i po zalaniu 0w-40 uszczelki puscily ?

2) zbyt wysoki stan oleju po wymianie ? (jest jakas kontrolka ostrzegawacza o zbyt wysokim stanie oleju ?)

 

Co do przepustnicy jest czysta, kod bledu zostal skasowany i jak na razie przez ostatnie 50 km nic sie nie zapalilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem ostatnio z kolegą, który jak się okazuje też miał ten komunikat na wyświetlaczu i potem błąd klapy gazu. po dogłębnym zdiagnozowaniu auta okazało się, że wartości podawane przez sonde lambda są niewłaściwie skorygowane, adaptacja tych wartości poprzez funkcję serwisową z isty załatwiła sprawę jak na razie od 3 miech. na dobre. wyciek oleju dołem miarki to też raczej w miarę normalne, oring w tamtym miejscu często puszcza, jako że olej sie tam o niego opiera - dlatego do wymiany tego oringu lepiej spuścić olej - nie jest to więc jakieś niezwykłe ale jak tak silnik wszędzie się poci to może ma problem z właściwym odpowietrzeniem dołu silnika? obsadę czujnika, co ważne trzeba odpowiednio założyć, tam bardzo łatwo leci i trzeba to dobrze podejść :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciek oleju dołem miarki to też raczej w miarę normalne, oring w tamtym miejscu często puszcza, jako że olej sie tam o niego opiera

Jezdze juz 4 dzien po uszczelnieniu tego oringa i jak narazie z wyciekami spokój zobaczymy co bedzie dalej...

Dzisiaj uzupelnilem stan oleju, ktory wczesniej uciekł - w sumie jakies 0,7 l !!! :shock: ciekawe czy sie teraz cos rozszczelni przy wiekszym stanie oleju...

Jelsi chodzi o bledy - nic sie narazie nie zapaliło.

 

Sprawdz jeszcze separator oleju moze masz zasyfiony i wywala po kolei uszczelki i uszczelniacze.

hmm, właśnie to miałem na myśli...

 

Czy sprawdzenia tego separatora mozna dokonac w przydomowym garazu ? czy raczej wybrac sie do serwisu ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=04lVm0gnYow prawda to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale filmik jest z 6 cyl a ty masz inny silnik, i troche inny system - najważniejszy jest mały kanalik w miarce, miałeś okazję go przeczyścić przy wymianie o ringu, poza tym musiałbyś zdemontować kolektor dolotowy i sprawdzić zawór oraz resztę wężyków systemu, wszystko generalnie musi być wolne od brązowo - żółtych nalotów, czasem w dużych ilościach, oraz 100% drożne. jak dla mnie to bezproblemowo nawet pod tzw blokiem do zrobienia, nie ma potrzeby wchodzenia pod auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale filmik jest z 6 cyl a ty masz inny silnik, i troche inny system - najważniejszy jest mały kanalik w miarce, miałeś okazję go przeczyścić przy wymianie o ringu, poza tym musiałbyś zdemontować kolektor dolotowy i sprawdzić zawór oraz resztę wężyków systemu, wszystko generalnie musi być wolne od brązowo - żółtych nalotów, czasem w dużych ilościach, oraz 100% drożne. jak dla mnie to bezproblemowo nawet pod tzw blokiem do zrobienia, nie ma potrzeby wchodzenia pod auto.

 

Niestety, nie robilem tego osobiscie wiec, nie wiem nawet jak to wyglada :/

Oddam to do jakiegos speca od BMW bo powoli zaczynam sie denerwowac... Serwis ktory to robił rozkrecał juz to juz 3 razy i na to nie wpadl. Wracajac do do separatora i samego oleju.. jaki olej najlepiej zalac w tym silniku ? Dzisiaj kupiłem 0w-40 na dolewke, ktory rzekomo zalal serwis przy ostatniej wymianie. W hurtowni w katalogu odczytali mi ,ze Castrol 5w-30... Czy moze byc te 0w-40 ?? czy jest cos lepszego do tego silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem troszke zaniepokojony... po opisanych wczesniej wyciekach , komp pokazal mi wartosc "min" stanu oleju oraz info "-1L"

Zakupilem litrowe opakowanie mobila i wlalem odrazu 0,75 l odczekalem jakies 15 min i sprawdzilem odczyt - pokazalo max.

pojezdzielm tak caly dzien i wieczorem bylo juz 3/4. Ale zadnych wyciekow (oczywiscie auto tez nie kopci na niebiesko :) )

Na drugi dzien dolalem pozostałe 0,3 L jednak wskaznik nie podskoczył w góre. Dokupilem jeszcze jedna litrowa butelke i dolewalem porcjami po 0,1l .. Niestety poszlo tak 0,6 litra i nadal wskaznik nie drgnal w gore... Czyzbym mial zepsuty czujnik ? Obawiam sie ,ze w silniku w chwili obecnej jest za duzo oleju chociaz wwskaznik pokazuje 3/4 ;/ Jak uwazacie spuszczac i zmierzyc objetosc ? czy zostawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie da się sprawdzić poziom oleju "klasycznie", czyli po przez bagnet oleju?

 

Gdybym tylko wiedział gdzie jest ten "klasyczny" bagnet... chyba go nie ma w tym modelu ???

 

Dzisiaj , zlalem caly olej i nalalem poprawna wartosc tj ok. 3,8 litra (0,2 zostawilem na to co jest w filtrze, i 0,2 na reszte czesci silnika) , niestety bylo okolo 1,5 litra ponad stan ;/ wskaznik dalej pokazuje 3/4...... czyli jest raczej do wymiany- chyba ,ze serwis ktory uszczelnial wczesniej cieknacy oring cos spartaczyl, o ile jest taka mozliwosc...? :evil:

Edytowane przez radaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nawet nie szukaj bagnetu bo w tych silnikach go nie ma, najlepiej odessij to co dolałeś i ponownie sprawdź wskaźnik, jesli sie nie zmieni nic to może byc czujnik zepsuty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wyciek oleju dołem miarki to też raczej w miarę normalne, oring w tamtym miejscu często puszcza, jako że olej sie tam o niego opiera

Jezdze juz 4 dzien po uszczelnieniu tego oringa i jak narazie z wyciekami spokój zobaczymy co bedzie dalej...

Dzisiaj uzupelnilem stan oleju, ktory wczesniej uciekł - w sumie jakies 0,7 l !!! :shock: ciekawe czy sie teraz cos rozszczelni przy wiekszym stanie oleju...

Jelsi chodzi o bledy - nic sie narazie nie zapaliło.

 

Sprawdz jeszcze separator oleju moze masz zasyfiony i wywala po kolei uszczelki i uszczelniacze.

hmm, właśnie to miałem na myśli...

 

Czy sprawdzenia tego separatora mozna dokonac w przydomowym garazu ? czy raczej wybrac sie do serwisu ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=04lVm0gnYow prawda to ?

 

Sprawdzić to go raczej bez wymontowania się nie da. W ASO BMW ściągają kolektor ssący i takie tam. Ja z kumplem wymieniałem u siebie bez zdjęcia kolektora. Nie bawiłem się w czyszczenie tylko wymieniłem na ori wraz z rurkami. U mnie zamarzł w zimę i musiałem go wymienić.

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie szukaj bagnetu bo w tych silnikach go nie ma, najlepiej odessij to co dolałeś i ponownie sprawdź wskaźnik, jesli sie nie zmieni nic to może byc czujnik zepsuty.

 

Niestety po zlaniu nadmiaru oleju, nic sie nie zmienilo we wskazaniach poziomu. ;/

 

odnośnie czujnika warto pójść w ori czy zamiennik? nowy czy uzywka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.