Skocz do zawartości

320Ci klimatyzacja przerywa


Damian1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam taki oto problem. Wlaczam klimatyzacje w korku i dmucha zimnym powietrzem przez jakis czas, pozniej klima na chwile sie wylacza(widac po obrotach), dmucha cieplym powietrzem i nastepnie znowu sie wlacza i dmucha eleganco zimnym. I tak caly czas wlacza sie i wylacza. Podczas jazdy na trasie chlodzi caly czas. Dodam tez, ze w korku z wlaczona klima wskazowka od temp plynu czasami wychodzi ponad norme. Z wylaczona klima temp caly czas w pionie. Wisko zdrowe, nowa popma wody, termostat i chlodnica odpowietrzona prawidlowo. Podejrzewam wiatrak przed chlodnica. Gdy dojechalem na parking, wlaczylem klime i wiatrak przed chlodnica nie krecil sie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlaczylem wentylator na krotko do aku i kreci sie. Sprawdzilem napiecie. Do kostki dochodzi ale wentylator nie kreci. Wywalilem kostke i spiolem na krotko i tez nie krecil. Dopiero jak zlaczylem kabelki na odwrot czyli brazowy z czerwono-niebieskim wentylator zaczol dzialac, ale nie dmucha w strone chlodnicy tylko cieplym powietrzem na zewnatrz przez nerki. O co chodzi? Zrobilem jazde probna i klima dalej przerywa, silnik delikatnie grzal sie. Aha auto mialo bity przod i skladal je jakis matol takze mozna spodziewac sie wszystkiego. Jakies pomysly??? Wentylator kreci sie jak szalony caly czas nawet po wyciagnieciu kluczykow, musialy odlaczyc aku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem teraz w aucie. Spiolem kabelki wentylatora prawidlowo i kreci sie caly czas jakby mial odleciec. Napiecie 13.90 a na tym cienkim kabelku, ktory daje sygnal 0,04. Kupilem czujnik temp zewnetrznej i podlaczylem bo brakowalo ale dalej pokazuje -40. Moze powinienem go jakos zaadoptopwac. Co z wentylatorem? Dlaczego kreci sie caly czas jak szalony? Gdzie moze tkwic przyczyna? Nie usmiecha mi sie kupowac nowego wentylatora za 180 euro w ciemno...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do wentylatora powinny iść trzy przewody, dwa zasilania trzeci sterujący. Wentylator oprócz silnika zawiera moduł sterujący i zapewne on jest uszkodzony i wentylator nie działa prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kompie bylem jakis miesiac temu i nic nie wykazalo zwiazanego z klima tylko czujnik abs. Napiecie na kablu od zasilania 13.90 a na sterujacym 0,04. Te 0,04 nie jest przypadkiem za niskie? Wiatrak kreci caly czas jak szalony na najwyzszym biegu. Zalozylem czujnik temp zewnetrzenej bo nie bylo ale dalej pokazuje -40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zobacz na ten wiatrak, jeżeli masz takie czarne pudełeczko do którego przychodzą trzy przewody, a wychodzą dwa do silnika to pewnie ono jest strzelone /częsta usterka/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak w końcu z tym wentylatorem na chłodnicy masz... ?? Nie działa czy działa ciągle sam ??

Wyłącz klimę ( śnieżynkę) i sprawdź czy wentylator dalej chodzi... jeśli tak to wina modułu na wentylatorze - wspomnianej czarnej skrzynki przy nim...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziala sam. Wylaczam klime, zaplon, zamykam auto a wentylator dalej chodzi jak szalony. Pomaga dopiero zdjecie klema z aku. Czyli czeka mnie wymiana wentylatora? Kolega ma e46, ale bez klimy czyli nie bedzie tego wentylatora. Wiem ze zamiast visko ma elektryczny. Da rade je podmienic, zeby miec pewnosc, ze to moj wentylator padl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bo ma zwarcie na module, tej czarnej skrzynce do ktorej dochodzą trzy, a wychodządwa przewody. :duh: Ile razy będzie jeszcze trzeba pisac to samo?!

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=73855&hilit=modu%C5%82+wentylatora - tu masz temat i fotki.

Edytowane przez BaX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy tutaj o wentylatorze na chłodnicach ... żeby nie mylić z nawiewem... i żeby nie zamieszać teraz zauważyłem że masz na końcu oznaczenia silnika ja mam [d] ale chyba wielkiej różnicy nie będzie. Wentylator posiada wspomniana wcześniej czarna skrzyneczkę w której jest układ załączający, nie sterujący.

Jak już ktoś wcześniej wspomniał przychodzą 3 kable ( +,- i sterowanie). Jeśli ta wspomniana puszka/skrzynka padnie to niezależnie od sygnału sterującego wentylator działa ciągle (bywają tez przypadki że nie działa wcale).

U mnie w dieslu najłatwiej sprawdzić to na jeszcze nie rozgrzanym silniku włączając i wyłączając klimatyzację tzw. "śnieżynką".

Pisze na nie rozgrzanym gdyż słyszałem, że (informacja do zweryfikowania przez kogoś mądrzejszego) wspomniany wentylator wspomaga chłodnicę przy wysokiej temperaturze płynu w połączeniu z otwarciem żaluzji ale to chyba już przy przegrzaniu silnika.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
O to mi chodzilo. Czyli musze wymienic caly wiatrak?

 

 

Jak umiesz posługiwać się lutownicą możesz samo moduł ale czasami taniej wychodzi zakup całego kompletnego wentylatora jak samego modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.