Skocz do zawartości

3.0D falujące obroty - pompa, wtryski po regeneracji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

pokrótce opiszę "co i jak": od dość długiego czasu męczyłem się z problemem falujących obrotów oraz okazyjnego gaśnięcia samochodu (na gorącym silniku) oraz okazyjnego nieodpalania auta. W ramach zlikwidowania problemu wymieniłem kolejno:

- czujnik ciśnienia CR + wtyczka

- zawór/regulator ciśnienia na pompie

- regeneracja 6 wtryskiwaczy

- regeneracja pompy wysokiego ciśnienia

- filtr paliwa

 

(w międzyczasie również odmę i filtr powietrza)

 

Po regeneracji wtryskiwaczy samochód nadal falował i gasł więc została naprawiona również i pompa. Po naprawie pompy przestał gasnąć (z odapalniem też na razie nie miałem problemu) jednak nadal falują obroty - już niezależnie od temperatury i praktycznie cały czas. Objawia się to miedzyinnymi tym, że samochód nierówno jedzie podczas trzymania pedału gazu w miejscu i na tempomacie; podczas hamowania lubi sobie szarpnąć "do przodu". Występuje, według ekonomizera, zwiększone zużycie paliwa - zazwyczaj przy 80km/h ekonomizer wskazuje koło 6l, podczas "cyrków" spalanie jest na poziomie 9l-10l. Z ciekawych rzeczy dotyczących tej sprawy:

- braku mocy nie odczuwam, samochód na pełnym przyśpieszeniu idzie równo

- przed regeneracjami próbowałem jeździć z odpiętym egr i nie dawało to żadnej różnicy

- wtryski podobno mam starego typu (niekodowalne)

- korekty na wtryskiwaczach mam większe niż przed regeneracją wtryskiwaczy i pompy

- regeneracje były przeprowadzane na stołach boscha w bosch diesel service

- według serwisu: przed regeneracją samochód gasł na skutek tego, że najpierw ciśnienie mocno spadało a następnie mocno skakało i wtedy prawdopodobnie następowało odcięcie

 

Mi powoli kończą się pomysły co z tym zrobić - samochód wraca do serwisu na dalsze oględziny. Progówka daje ciśnienie rzędu 3.89 - 3.9 na rozruchu i tak samo na wolnych obrotach, problem "15l w baku" nie występuje. INPA nie pokazuje żadnych błędów.

Jakieś pomysły ? Może to już nie problem z zasilaniem paliwem ?

Opublikowano

podmień czujnik położenia wału i przygladnij się też dobrze kostce przy tym czujniku.

 

A co do 6l/100 przy 80kph, to masz już zapięty lockup? Wydaje mi sie, ze chyba jeszcze nie, obroty lekko podniesione, konwerter pracuje, spalanie podwyższone...

Opublikowano

Co do spalania - na płaskiej drodze, przy takich prędkościach, normalnie, na tempomacie ekonomizer pokazuje ~6l.

 

Ok, czyli olać wtryskiwacze i ich korekty ?

Czujnik wału -tak, żebym wiedział o co chodzi- ten wpinany w bok silnika, czujnik wału korbowego, tak ? On też by dopiero po przejechaniu 3km zaczynał świrować ?

Co z czujnikiem obrotów (tym wpinanym w skrzynię) ?

Opublikowano

roznie bywa, to ostatnia mozliwosc szarpania i falowania, zakładając, że zregenerowali uklad wtryskowy zgodnie ze sztuką nie partoląc roboty.

 

Oczywiscie zresetowałeś adaptacje wtryskow po ich regeneracji ?

Zajalbym sie tym czujnikiem wału korbowego, zeby mieć spokoj, potem zrobiłbym raz jezscze próbę przelewową wtrysków - to słaby test, ale daje jakiś pogląd, czy aby ktoremuś gdzieś coś nie ucieka tracac cisnienie destablilizując pracę.

 

Jeszcze przychodzi mi do glowy brak cisnienia na ktorymś cylindrze/cylindrach, ale to bys raczej też czuł w postaci niebieskiego dymu, czy ubywajacego oleju z silnika, albo nawet uzupełnianiem ropą michy olejowej

 

A to 6litrow mnie troche zmyliło, bo w mojej przy 80 ekonomizer pokazuje miedzy 4 a 5 litrów (mam manual), ale wg Ciebie jest OK? Stąd pytanie czy masz zapięty lockup w ASB przy tej prędkości, bo jesli nie, to bedzie bral wiecej paliwa..

Opublikowano

no pojeżdżę trochę, popatrzę i zobaczymy co się będzie działo.

Z typ lock-up'em to raczej na bank nie jest zapięty (mówię o 5 biegu oczywiście) a spalanie z tego co zauważyłem, jest w okolicach 6 litrów ale "pod" kreską - spalanie z testów obd pokazuje 5,5.

dzięki za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.