Skocz do zawartości

530d (e39) problem z automatyczna skrzynia


knabo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem nowym użytkownikiem tego forum, jednak często korzystałem już z jego porad dotyczących mojego BMW. Witam więc wszystkich.

 

Moje auto to e39 z 2000 roku przed liftem. Przebieg 300000 km. Auto było do 270000 tys serwisowane w ASB. Teraz najprawdopodobniej poszła mi skrzynia biegów. Podczas jazdy nagle auto zgubiło ciąg. Wcześniej jak ruszalem z pod domu wydawalo mi się jak by coś zaboksowało-jak koła podczas ruszania. Potem sytuacja się powtórzyła podczas ruszania na światłach. Silnik pracuje bez problemu, natomiast auto nie rusza na żadnym biegu. To samo na manualu. Na wyświetlaczu pokazuje, że zmienia biegi ale auto nie chce ruszyć. Dodatkowo jak mu dam na P to słychać takie brzęczenie. Pamiętam jesszcze, że kilka dni temu jadąc pod sporą górę auto nie miało takiej mocy jak normalnie i to mnie zastanawia.

Czy przy tych objawach to już tylko rozglądać się za nową skrzynią ? czy może jest szansa na jeszcze coś innego?

 

Dziękuje za info w sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam że rozsypał Ci się kosz forwardu, mi zginął wsteczny i też miałem ciche brzęczenie ze skrzyni, udało mi się ją samemu naprawić przy minimalnym wkładzie finansowym (1500zł) a Ty jeśli miałbyś komuś za to płacić to moja rada poszukaj drugiej skrzyni
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu od razu tak pesymistycznie...auto przestało jechać,czyli brak ciśnienia...brzęczenie.Biorąc pod uwagę,że stan oleju był ok...bo jeśli nie to uwalona pompa olejowa-spalone tarczki.To pesymistyczna wersja. Moim skromnym zdaniem skończył się konwerter.Jak auto zimne (zimny olej) też nie ruszy? -to by potwierdziło tę tezę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedys terz poleciala skrzynia automat . Do przodu szla wolniej niz slimak a do tylu (wsteczny) to jak pocisk z lufy ,niebo a ziemia.Wymiana oleju nic nie pomogla,polecialy tarcze biegu 1,2 ,3. Zachcialo sie schabow walic automatem :mad2:

Dodam iz zauwazylem ze w BMW czesto skrzynie automatyczne padaja w granicach 300000 tys.km - moja miala 280000

Chyba te tarcze wiezej nie wytrzymuja :cry2: ale zalezy to tez od ekspluatacji auta

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://picasaweb.google.com/agnieszkagrabias/Desktop?authkey=Gv1sRgCI-PlbmrrP-yygE#5763238817620376274

 

I jeszcze zauważułem jakiś wyciek w tym miejscu. To jakby koło skrzyni... Nie za bardzo wiem co to jest. Może to ma jakiś wpływ? Poradzi ktoś ?

Mam nadzieje, że odgadniecie o co chodzi bo strasznie ciężko zrobić dobre zdjęcie.

Powoli myśle o drugiej skrzyni. Koszt jakieś 2500PLN.

 

Co myślicie o takiej ?

 

http://moto.allegro.pl/skrzynia-automat-bmw-e39-530d-3-0d-184km-gm-i2468590445.html#tabsAnchor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd jesteś . mam kolesia co naprawia skrzynie za około 3 koła a tak 2.500 + olej + koszty wysiłki + robota wyjdzie ponad 3.500i bez gwarancji ale i tak decyzja należy do ciebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2500 za używkę która nie wiadomo jak długo pochodzi. Lepiej chyba dołożyć, zregenerować swoją i mieć znowu xxxkkm spokoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd jesteś . mam kolesia co naprawia skrzynie za około 3 koła a tak 2.500 + olej + koszty wysiłki + robota wyjdzie ponad 3.500i bez gwarancji ale i tak decyzja należy do ciebie.

Chyba sobie żarty robisz. Bez gwarancji to i ja naprawię, a nie mam o tym zielonego pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adalbert, martino281 pisał o tej używce z linka że jest bez gwarancji...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Pewnie bedzie wymiana wiec orientuje sie w temacie. Moja skrzynia to A5S 360R/5L40E. czy jest sens zaminic to na cos tanszego - chodzi o to , ze inne modele sa troche tansze niz ten. Czy lepiej trzymac sie swojego modelu? Ma ktos doswiadczenie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzisiaj w koncu mechanik sprawdzil skrzynie. Mowi, ze sprawdzil poziom oleju: tutaj jest OK, a podłaczony komputer nie zgłasza żadnych błędów...

Mówi, że wygląda to na drugą skrzynie... Macie jakięś doświadczenie w tej materii ? Nie powinno czasem coś wyjsc na kompie? Zastanawiam sie na ile może to byc jeszcze kwestia sprzegła kinetycznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,jak w temacie ,,problem ze skrzynia automatyczną" e39 01r 3.0d a dokładnie: wczoraj wracam z żoną wieczorkiem do domku i staneliśmy na skrzyżowaniu,zielone i żonka dała pedał w podłogę i na momencie zaświeciła się żółta kontrolka od skrzyni biegów i auto straciło moc! i efekt jakby jechało tylko na jednym biegu i nie zmieniało na inny! pod domem zgasiliśmy auto,ale po chwili żona postanowiła zmienić miejsce parkingowe.uruchomiła silnik i wszystko w normie! czy to może być niski stan oleju w skrzyni?? dodam tylko że jestem umówiony z mechanikiem na oględziny auta ponieważ przedwczoraj robiłem tłumik i dojrzałem mokrą obudowę silnika.....tak więc jade w poniedziałek to skontrolować!! proszę o podpowiedzi. Skrzynia pracuje ogólnie ok,zmienia płynnie biegi tylko czasem przy redukcjach ma lekkie nawet bardzo lekkie szarpnięcie jakby jakiś luz się niwelował! nie wiem czy to ma coś wspólnego...... pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj w koncu mechanik sprawdzil skrzynie. Mowi, ze sprawdzil poziom oleju: tutaj jest OK, a podłaczony komputer nie zgłasza żadnych błędów...

Mówi, że wygląda to na drugą skrzynie... Macie jakięś doświadczenie w tej materii ? Nie powinno czasem coś wyjsc na kompie? Zastanawiam sie na ile może to byc jeszcze kwestia sprzegła kinetycznego?

 

 

komp nic Ci nie da skoro jest usterka mechaniczna. Naprawa skrzyni >3000 pln wiec tansza bedzie uzywka, najlepiej z jakiegos zaufanego zrodla

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

knabo zadzwoń do tego gościa:

 

Łukasz Pająk 693-305-418

Teodorówka 101

 

on Ci zrobi dobrze i w normalnej cenie :) robiliśmy skrzynie w moim i paru innych BMW :P z Zamościa masz jakieś 30km do niego także nie daleko i pewny serwis :cool2: :cool2:

Edytowane przez h4cker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remibmw prawdopodobnie kończą Ci się tarcze w skrzyni... jeżeli wywala Ci błąd skrzyni to od razu stawaj i gaś auto!!! Po wyświetleniu błędu skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i jedzie tylko na 3cim biegu... dając mu po dupie próbując ruszyć przyśpieszasz agonie... Komplet tarcz to 850zł + inne pierdoły :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
mam 39 z 98 roku i zauwqażyłem też że nie zmienia mi biegów powyżej 3...ale na "manualu" jedzie normalnie na każdym biegu nawet na piątym i jak przełączę na automat to dalej na 5 jedzie i nie redukuje... żadna kontrolka się nie zaświeca...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remibmw u mnie tez się zdarza taka akcja że auto dostaje muła 3 ty obrotów i nie jedzie jest poprostu zamulony ale wywala mi bład czujnika wałka rozrządu, bo zdarza się że tez czasami zgaśnie więć u mnie nie podejżewałem skrzyni pytanie czy powiązanie tego z czujnikiem nie jest mylne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłwm ostatnio u kolesi od skrzyń...fachowcy z Mysłowic bo miałem jakiś wyciek ale stwierdzili ze to z silnika na zimeringu przecieka bo to nie skrzyniowy olej...sprawdził olej w skrzyni i gadał że stan jest w normie a olej nie jest zmęczony czy przepalony...dodał również że mam jedną z najlepszych skrzyń pod względem bezawaryjności i w ogóle...

podłączałem potem jeszcze sterownik abs/asc bo był padnięty i wymontowany...może to coś ma wspólnego...zrobiłem przed chwilką reset kompa wg opisu z łączeniem klem i jeżdżeniu potem na różnych biegach żeby komp nazbierał dane i...NIC nowego...

w akcie umysłowej desperacji pomyślałem jeszcze o pewnym domniemanym systemie bezpieczeństwa polegającym na ograniczeniu ilości biegów z powodu nie działającego jednego światła mijania ...jeśli nie ma takiego czegoś to ja mogę opatentować... :P

zdarzyło się nawet chyba że na 2 biegu jechałem i nie chciało wskoczyć na wyższy...na koniec dodam iż wygląda na to że w sprawach motoryzacyjnych i innych technicznych jestem życiowym pechowcem...bo oczywiście zbyt łatwo byłoby wymienić żarnik w lampie i żeby świeciło, bo przecież musi być padnięta przetwornica... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.