Skocz do zawartości

E60 530 D KOPCI PO WYCIECIU KATALIZATORA


kholdziue60

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich wielbicieli BMW :)

Przedstawię mój problem a wiec mianowicie :

wyskoczył mi-rozłączył się tłumnik i był mega hałas jak jechałem czy ruszałem można było pomyśleć ze zaraz coś odpadnie...pojechałem do mechanika i ten znalazł problem i przykrecił skręcił tłumnik ale co się okazało Emka nie miała mocy jak jej wstawiłem i tu się zaczeły problemy....mechanik podejrzewał turbine....:( ale że akurat za dnia moja Emka miała jechać do BMW Olszowiec Poznań na malowanie z AC to wykorzystałem ten fakt żeby zdiagnozowali co jest...powiedzieli że DPF jest do wymiany....zabrałem autko do mechanika mojego żeby wymontował DPF-a i żeby go wyczyścił bo też pan w BMW mi powiedział że tak można ale oni mi tego nie zrobią ( bo nie zarobią na wymianie na nowego )mechanik zaczoł od wymontowania katalizatora ...i co się okazało....Emka chodzi jak '' pojebana " :)ale problem posta jest inny od tego momentu jak mam wymontowanego 'kata ' dymi mi na czarno i to mega czarno jak jej wdusze i na zimnym i na ciepłym...co może być problemem pomoże ktoś ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy właśnie dlatego skierowałem to pytanie do was co podejrzewacie ? A naprawdę w BMW stwierdzili że PDF jest zatkany i trzeba go wymienić więc zaprowadziłem auto do mechanika który się zajmuje tylko Mercami i Bmw i sprawdził PDF i nie był zapchany po czym zdemontował kata i sprawdził auto i od razu różnica...okazało się za kat jest zapchany i się go nie czyści jedyną opcją jest przewiercenie ale wtedy pojawia dziwny odgłos z tłumika...więc kazałem mu nie zakładać go bo tez nie chciałem inwestować w kata a dzięki temu też turbina lepiej kręci...ale do tematu nadal nie wiem co jest powodem kopcenia po wciśnięciu pedału gazu do dechy ???? czy to może przez chipa ????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tak, kopcić może przez chipa...albo inne usterki, ale problemem jest DPF, a właściwie będzie, bo kat jest niezbędnym elementem w pracy filtra, tam wstępnie przygotowana jest "mieszanka" do dopalania w DPF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niema jasnej odpowiedzi, auto wymaga dokładniejszej diagnozy, sprawdzenie parametrów pracy silnika pod obciążeniem, dawki paliwa, boost itd. tuner powinien to bez problemów ogarnąć, poprawić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
...tuner, to ten który robił Ci chipa, po prostu trzeba go poprawić...to częsty przypadek, po wywaleniu DPF widać jak mocno "kopcący" był chip...mam takie przypadki właściwie co dziennie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich ja jestem tez tego przykladem mialem robiony DPF i chip wielu fachowcow w polscce i francji bo tam mieszkam zmienialo i ulepszalo a bunia dymila jak stary ursus az do momentu jak zrobilem sobie wycieczke do gcs tuning i tam po kilku godzinnych precyzyjnych wzmaganiach i ustawiania parametrow na profesionalnym sprzecie i wiedzy tunera (tunerow bylo wielu ale zaden...)

naprawde polecam auto chodzi lux nie dymi i jestem bardzo zadowolony

pozdrowienia od obcego ale juz nie zadymy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.