Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po przeanalizowaniu informacji zawartych w poście z działu dla E36 zbadałem swój przypadek i okazało się, że nie tamtędy droga.

Dźwięk wyraźnie wydostaje się ze skrzyni biegów. Prześledziłem całą drogę od pedału sprzęgła do skrzyni. tylko z niej wydobywa się metaliczny jęk podczas końcowej fazy wciskania sprzęgła. ponad to, są poważne trudności z wrzucaniem biegów, zwłaszcza I i III, a także szarpnięcia tylnym mostem podczas ruszania po górę. Pytanie zasadnicze - sprzęgło i docisk z łożyskiem do wymiany, czy dwumasa też? przebieg 250k km, pewny. zadnych objawów uszkodzonej dwumasy, chyba że się mylę...

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

I cóż kolego jceel? Zmieniłeś tylko łożysko, czy całość?

Zdaję sobie sprawę, że najlepiej byłoby wszystko wymienić, ale to niestety wiąże się z dużymi kosztami... tuż przed urlopem.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
I cóż kolego jceel? Zmieniłeś tylko łożysko, czy całość?

Zdaję sobie sprawę, że najlepiej byłoby wszystko wymienić, ale to niestety wiąże się z dużymi kosztami... tuż przed urlopem.

 

zmieniłem wszystko, bo miałem też lekko przypaloną tarczę sprzęgła jak się okazało, poza tym ja mam xDrive, rozbieranie całego układu napędowego 4x4 jest bardziej pracochłonne. zrobiłem tak, by wszystko było w idealnym porządku i wystarczyło na długi czas.

 

ale tak, możesz kupić samo łożysko oporowe (koszt. ok. 250-300zł). tylko jak się okaże, że np. sprzęgło i tak się już niedługo będzie kończyć to może już lepiej dołożyć jeszcze 400 i mieć cały nowy komplet sprzęgła. koszt robocizny w obu przypadkach jest identyczny.

 

zazwyczaj nawet jeśli problem leży po stronie łożyska oporowego to i tak cały docisk dostaje po dupie... wszystko się okaże po zdjęciu skrzyni tak na prawdę. może umów się z mechanikiem, że np. zdejmuje skrzynie i robi oględziny i wtedy kupuje części. twoje auto postoi dzień dłużej na warsztacie, ale przynajmniej na pewno nie przepłacisz ;)

Opublikowano

Masz rację, nie ma co oszczędzać, jeśli tylko jest możliwość wymiany wszystkiego. Najbardziej zastanawiam się nad dwumasą. Nie daje żadnych sygnałów do wymiany, ale przy okazji zdejmowania skrzyni, rozsądnie by było...

Czy hydrauliczne sterowanie sprzęgłem wymaga jakiejś regulacji, czy skalda się wszystko do kupy i bangla?

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No tak, wziąłem wszystkie Wasze rady pod uwagę i tak też poczyniłem. Wymienione sprzęgło z dociskiem i łożyskiem oraz dwumasa :mad2: (dobrze, że komplety są nieco tańsze), oraz nieszczęsne sprężynki z kołkami do ustalania pozycji lewarka i powrotu z R i V biegu. Niestety, to ostatnie spaprali i teraz żeby wrzucić V bieg, to trzeba ostro jeb..ć :) Poza tym OGROMNA różnica w jeździe, nie trzęsie przy ruszaniu, zwłaszcza pod górę, płynnie biegi wchodzą i nie zgrzyta, ani skrzypienia sprzęgła. tylko 2.5k zł poszło...

dzięki za pomoc

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.