Skocz do zawartości

problemy ze światłami w tylnej klapie!! 320 kat E90


stawior

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z oświetleniem tylnej klapy tzn.

- na komputerze mam komukat o braku prawego światła cofania

- ale nie ma też i lewego,

- żarówki sprawne,

- nie zawsze mam pozycyjne w tylnej klapie,

- w prawej lampie z tyłu czasami robi się choinka, świecą się lekko dwie żarówki ale nie ta od światła pozycyjnego dopiero wyjęcie jej i włożenie w swoje miejsce powoduję żą tamte gasną a ta co powinna zaświeci!!

 

co to może być ktośmiał coś podobnego?? kable w peszlu na połączeniu klapy koło prawego zawiasu sprawdzałem wyglądają raczej OK!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujesz, wlasnie tam w tej wiazce co idzie do klapy kable sie lamia i albo nic nie ma albo czasem jest cos a czasem nie ma, w zaleznosci jak sie kabel ulozy.

Najczesciej jest to kabel masowy, wiec zacznij od podciagniecia sobie masy skads z nadwozia i posprawdzaj.

Nie wiem jak wyglada tez sprawa z modulem swiatel, bo wczesniej ktos pisal ze jak modul wykryje blad zarowki iles tam razy to na stale pozniej odcina zasilanie.

Poszukaj, bo bylo juz to omawiane na forum.

Usterka ta wystepuje najczesciej w E91, ale E90 nie jest od niej wolne niestety.

Zalezy w sumie jak czesto zagladasz bo bagaznika;)

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Teraz to koledzy proponuja podjechac na kompa, mogles kombinowac szybciej jak jeszcze cokolwiek sie pojawialo.

Wczesniej ktos tu juz na forum pisal, ze jak modul wykryje blad zarowki iles tam razy to na stale pozniej odcina zasilanie i to moglo sie teraz wlasnie stac u Ciebie.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już odcięło zasilanie to dzięki Koledze jceel możesz sobie odblokować:

 

hej,

 

mój FRM w 330xd 2005 złapał błąd zwarcia. ten słynny błąd którego nie da się skasować i przez niego nie świeciły mi ringi po stronie kierowcy. opinie tutaj na forum jak i na anglojęzycznych forach skłaniały się ku temu, że po 60 uruchomieniach silnika moduł FRM odłącza linię zasilającą zwartą lampę na stałę i nie da się tego naprawić w żaden sposób, można jedynie wymienić moduł. (znane było tylko rozwiązanie dla FRM2 i FRM3 czyli od 2007 roku w górę)

 

otóż jest to nieprawda, udało mi się naprawić odłączone przez zwarcie światło postojowe (ring). dotyczy to FRM1 czyli E90 z roczników 2005 oraz 2006.

 

instrukcja:

 

1) potrzebujemy najnowszej inpy obsługującej E90 (np. INPA_EA-90X od kolegi trandolfa)

2) potrzebujemy plików sp-daten do E89: https://rapidshare.com/files/2056839961/E89.rar

3) instrukcje instalacji plików sp-daten można znaleźć w wątku viewtopic.php?f=97&t=170508&start=30

4) odpalamy Ediabas Toolset 32 (tool32)

5) klikamy "Load SGBD, Group file" (pierwsza ikonka po lewej na pasku narzędzi)

6) wybieramy plik FRM_87.prg

7) w okienku "Select Job" na liście "Jobs" znajdujemy pozycję "_reset_kurzschluss_sperre"

8) w polu "Arguments" wpisujemy 0

9) pod "Results" zaznaczamy "job_status"

10) naciskamy F5

11) powinniśmy mieć komunikat zawierający ciąg "JOB_STATUS = OKAY" w okienku "Results"

12) powtarzamy kroki od 8) do 10) wpisując w "Arguments" kolejne liczby aż do 63

 

voila, lampy działają :mrgreen:

 

konieczne jest powtarzanie tej operacji dla wszytkich kolejnych liczb od 0 do 63 bo nie mam najmniejszego pojęcia który numer odpowiada za którą lampę... a nie mogę tego nigdzie znaleźć. nie ma to większego znaczenia, bo dla sprawnych lamp ta komenda nic nie robi, a dla zablokowanych usuwa blokadę zwarcia.

 

podsumowując, nie dajcie się nabierać na kupowanie i kodowanie nowych modułów.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dzieki!!

 

co do tylnej prawej lampy i choinki jaka się robiła w swiatłach pozycyjnych i stopie sprawa była bardzo śmieszna :oops:

żarówka sypała wszystko raz działając raz nie!!! a podobno w tych autach jest coś takiego że gdy komputer poczuje problem na jedej z żarówek to jego funkcję przejmują sąsiednie żarówki...i dlatego zamiast pozycyjnego świecił się w tej lampie cały czas STOP!!!!

 

suma sumarum wymiana żąrówki na tą przypadłoś w pełni pomogła!

 

co do świateł cofania jestem po zakupie interfejsu i instalowaniu INPA jak to ogarnę biorę się dalej zgodnie z poleceniem arcisza

dzięki póki co!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kolego "arcisz" jak bym Cię znał osobiście to bym Ci flaszkę postawił :D post odnośnie Ring'ów przydał się w 100%!!! DZIAŁA!!!

Miałem spalone 2 żarówki i ringi w 2 lampach się nie świeciły. Kupiłem LEDY na allegroszu i po wymianie w lewej lampie dalej się nie świecił. Naczytałem się w internecie, że czasami te LEDY na starcie się nie świecą, albo do wymiany moduł świateł. Na samą myśl o ponownym rozkręcaniu samochodu zacząłem szperać w necie aż natknąłem się na ten post. Po zamówieniu kabla, po instalowaniu wszystkiego i 10min w samochodzie wszystko świeci :) DZIĘKI!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam.

 

Od pewnego czasu zaswiecila mi sie kontrolka o przepalonej zarowce przeciwmgielnej z tyłu. Dostalem sie do zarowki i ku mojemu zdziwienu żarówka jest cała. Następnie po pewnym czasie zapaliła sie kontrolka ze przepalila sie żarówka od jazdy i obie zarowki sie nie swieca ale przepalone nie sa. Jak pukne w lampe to swiatlo do jazdy zaskoczy.

 

Wczoraj wyczyscilem stylki i zarowki byly troche przybrudzone.

 

Panowie pojawił się problem również z podświetleniem tablicy rejestracyjnej , jedna z żarówek przestała świecić ale jak przełożę ją do drugiej oprawy to działa.

 

Pokazuje na obu wtyczkach ponad 12V ale jedna z prawej nie działa...

 

Poniżej zdjęcia w trakcie pomiaru.

 

Dodam że próbowałem z wieloma żarówkami i to samo.. Zamieniałem też oprawy lewa - prawa i też nie świeci...ale napięcie jest :(

 

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bfb992596b2d.jpg

 

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/616b57e37020.jpg

 

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a7df4378ff77.jpg

 

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4d5b5bc2ef7a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Jeśli już odcięło zasilanie to dzięki Koledze jceel możesz sobie odblokować:

 

hej,

 

mój FRM w 330xd 2005 złapał błąd zwarcia. ten słynny błąd którego nie da się skasować i przez niego nie świeciły mi ringi po stronie kierowcy. opinie tutaj na forum jak i na anglojęzycznych forach skłaniały się ku temu, że po 60 uruchomieniach silnika moduł FRM odłącza linię zasilającą zwartą lampę na stałę i nie da się tego naprawić w żaden sposób, można jedynie wymienić moduł. (znane było tylko rozwiązanie dla FRM2 i FRM3 czyli od 2007 roku w górę)

 

otóż jest to nieprawda, udało mi się naprawić odłączone przez zwarcie światło postojowe (ring). dotyczy to FRM1 czyli E90 z roczników 2005 oraz 2006.

 

instrukcja:

 

1) potrzebujemy najnowszej inpy obsługującej E90 (np. INPA_EA-90X od kolegi trandolfa)

2) potrzebujemy plików sp-daten do E89: https://rapidshare.com/files/2056839961/E89.rar

3) instrukcje instalacji plików sp-daten można znaleźć w wątku viewtopic.php?f=97&t=170508&start=30

4) odpalamy Ediabas Toolset 32 (tool32)

5) klikamy "Load SGBD, Group file" (pierwsza ikonka po lewej na pasku narzędzi)

6) wybieramy plik FRM_87.prg

7) w okienku "Select Job" na liście "Jobs" znajdujemy pozycję "_reset_kurzschluss_sperre"

8) w polu "Arguments" wpisujemy 0

9) pod "Results" zaznaczamy "job_status"

10) naciskamy F5

11) powinniśmy mieć komunikat zawierający ciąg "JOB_STATUS = OKAY" w okienku "Results"

12) powtarzamy kroki od 8) do 10) wpisując w "Arguments" kolejne liczby aż do 63

 

voila, lampy działają :mrgreen:

 

konieczne jest powtarzanie tej operacji dla wszytkich kolejnych liczb od 0 do 63 bo nie mam najmniejszego pojęcia który numer odpowiada za którą lampę... a nie mogę tego nigdzie znaleźć. nie ma to większego znaczenia, bo dla sprawnych lamp ta komenda nic nie robi, a dla zablokowanych usuwa blokadę zwarcia.

 

podsumowując, nie dajcie się nabierać na kupowanie i kodowanie nowych modułów.

 

Bardzo konkretny i pomocny opis :-) u mnie były przerwane kable w klapie bagażnika ale wszystko się udało ogarnąć i odblokować wg wskazówek kolegi jceel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Witam Panowie

Mam dokładnie taki sam problem ze światłem wstecznym, czy ktoś z forumowiczów, konkretnie Trójmiasto lub wszystkie miasta po drodze Trójmiasto -Tomaszów Mazowiecki mógłby mi ogarnąć tą procedurę wykasowania tego błędu z modułu. Będę we wtorek wracał znad morza także gdzieś po drodze mogę podjechać, proszę o pomoc bo już ponad dwa miesiące się z tym męczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
hej,


mój FRM w 330xd 2005 złapał błąd zwarcia. ten słynny błąd którego nie da się skasować i przez niego nie świeciły mi ringi po stronie kierowcy. opinie tutaj na forum jak i na anglojęzycznych forach skłaniały się ku temu, że po 60 uruchomieniach silnika moduł FRM odłącza linię zasilającą zwartą lampę na stałę i nie da się tego naprawić w żaden sposób, można jedynie wymienić moduł. (znane było tylko rozwiązanie dla FRM2 i FRM3 czyli od 2007 roku w górę)


otóż jest to nieprawda, udało mi się naprawić odłączone przez zwarcie światło postojowe (ring). dotyczy to FRM1 czyli E90 z roczników 2005 oraz 2006.


instrukcja:


1) potrzebujemy najnowszej inpy obsługującej E90 (np. INPA_EA-90X od kolegi trandolfa)

2) potrzebujemy plików sp-daten do E89: https://rapidshare.com/files/2056839961/E89.rar

3) instrukcje instalacji plików sp-daten można znaleźć w wątku http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=170508&start=30

4) odpalamy Ediabas Toolset 32 (tool32)

5) klikamy "Load SGBD, Group file" (pierwsza ikonka po lewej na pasku narzędzi)

6) wybieramy plik FRM_87.prg

7) w okienku "Select Job" na liście "Jobs" znajdujemy pozycję "_reset_kurzschluss_sperre"

8) w polu "Arguments" wpisujemy 0

9) pod "Results" zaznaczamy "job_status"

10) naciskamy F5

11) powinniśmy mieć komunikat zawierający ciąg "JOB_STATUS = OKAY" w okienku "Results"

12) powtarzamy kroki od 8) do 10) wpisując w "Arguments" kolejne liczby aż do 63


voila, lampy działają :mrgreen:


konieczne jest powtarzanie tej operacji dla wszytkich kolejnych liczb od 0 do 63 bo nie mam najmniejszego pojęcia który numer odpowiada za którą lampę... a nie mogę tego nigdzie znaleźć. nie ma to większego znaczenia, bo dla sprawnych lamp ta komenda nic nie robi, a dla zablokowanych usuwa blokadę zwarcia.


podsumowując, nie dajcie się nabierać na kupowanie i kodowanie nowych modułów.

 

Dołącze sie do tematu, opisywane wyżej rozwiązanie przeznaczone jest dla FRM, natomiast ja posiadam e90 z końca 2007r. więc pewnie siedzi tam FRM2?? Skoro dla tego modułu rozwiązanie problemu odciętego zasilania przy spalonej żarówce jest juz znane to czy ktoś mógłby je tutaj podać?? grzebie od rana w internetach i nie mogę znaleźć... :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckiej stronie znalazłem rozwiązanie z podziałem na FRM i FRM2/FRM3. to ta strona http://diagnose-blog.blogspot.com/p/reset-des-lampen-counters.html Wg niej aby zresetować lampę w FRM2 trzeba wybrać plik FRM_70.prg i dalsze instrukcje jak na stronie. Niestety próbowałem już na różne sposoby i nie udało mi sie tego zresetować, albo w Results mam błąd JOB STATUS = ERROR LIGHT NUMBER albo JOB STATUS = ERROR SELECTED LIGHT.

Numery lamp próbowałem wpisywać w rózny sposób: 1/0x01/0x1. Próbowałem także brak numer danej lampy z tabeli LAMPNRTEXTE.


Przy próbie zresetowania przy użyciu pliku FRM_87.prg w Results wyskaje JOB STATUS = ERROR_ECU_SUBFUNCTION_NOT_SUPPORTED__INVALID_FORMAT


Być może coś robię źle, może coś nie tak wpisuje, jeżeli byłby ktoś tak pomocny i napisać krok po kroku jak zresetować tylną lewą postojówkę(ta w błotniku, nie w klapie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.


Polepszyłem sobie:

chciałem dodać rzeczywistą prędkość pod BC i wszystko przechodziło poprawnie aż do momentu gdy odłączyłem kompa i wyłączyłem zapłon.


Po ponownym włączeniu dostałem komunikat o braku świateł i rzeczywiście brak awaryjnych, kierunkowskazów, oświetlenia kabiny, lusterka jak zostały złożone tak pozostały(pstryczek elektryczek milczy) etc, czyżby odłączył się moduł FLA?


Kodowanie robiłem NCS EXPER zgodnie ze sztuką wielu poprzedników, przed jakimkolwiek działaniem sprawdzałem błędy przy pomocy INPA i było czysto.

Teraz ponownie sprawdziłem i mam kilka pozycji z błędem:


12 DME/DDE OKAY 5 Error stored

4DFB 21

4A6F 61

4A4F 61

4A3F 61

4A1F 61


5F FLA OKAY 2 Error stored

E0D5 64

E0D8 24


60 KOMBI OKAY 2 Error stored

A3C1 60

A3B4 60


Teraz pytanie, jak to przywrócić? Zapytam jak dziecko i co teraz dalej?!

Czy jest w ogóle możliwe aby moduł się odłączył? - pytanie retoryczne.


Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wygląda że uwaliłeś swój moduł świateł. Poszukaj na google uszkodzony moduł FRM3 i zobacz czy objawy pasują. Jak dla mnie to jest przyczyna. Trzeba znaleść kogoś kto ci go uratuje. Nie mapisałeś jaki to rok produkcji. FRM3 wkładali chyba od 2009.05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda że uwaliłeś swój moduł świateł. Poszukaj na google uszkodzony moduł FRM3 i zobacz czy objawy pasują. Jak dla mnie to jest przyczyna. Trzeba znaleść kogoś kto ci go uratuje. Nie mapisałeś jaki to rok produkcji. FRM3 wkładali chyba od 2009.05

 

Rocznik 2010. Jak patrzyłem czy były jakieś aktualizacje to wszędzie był rocznik 2010 i kilka modułów 2009, wnioskuję że wszędzie wsady były fabryczne.

Słusznie zauważyłeś, że należy uratować :) , tylko właśnie jak? Jedyne coś sensownego wyczytałem, że moduł świateł lubi się odmeldować nawet przy odłączeniu aku :mad2: lub przy sczytaniu błędów... Reszta poszukiwań doprowadza do rozpaczy - wymiana jednym słowem.

Gdybym uwalił na amen moduł, to świateł by nie było zupełnie, system nie widzi modułu - nie ma kierunkowskazów, awaryjnych, szyby martwe, centralny zamek, oświetlenie kabiny ale nie całe. Działają światła przednie i tylne oraz stop. Światła nie reagują na przełącznik oraz na sterowanie mijania-drogowe / są cały czas :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Andrzej to co piszesz to dokładnie uwalony moduł FRM. Pogadaj z temsky740 lub poszukaj na dziale Diagnoza kogoś kto potrafi i ma sprzęt aby zczytać dane z FRM, naprawić i wgrać ponownie. Jak dasz do kogoś kto się zna to tylko zamontujesz moduł ponownie i wszystko będzie działać. Myśle że to najtańsza i najlepsza opcja naprawy FRM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.