Skocz do zawartości

Kilka pytan co do kupna e36 coupe.


Garnizon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałbym zacząć moja przygodę z BMW. Będzie to moja pierwsza bawarka. W oko wpadła mi e36 coupe. Wyszukałem parę interesujących mnie aukcji w pobliżu miejsca zamieszkania. Nie mam zbyt dużego budżetu max 7000. Chciałbym aby auto miało silnik : R6 i bym z instalacja gazową (wiem ze większość mnie za to znienawidzi :wink: )

Oto jedna z aukcji : http://moto.allegro.pl/bmw-e36-320i-coupe-mpakiet-ac-schnitzer-17-i2458484253.html

 

Tylko mam parę pytań co do jej mankamentów..

1) ma walnięty sterownik gazu (niestety nie wiem dokładnie jaka to jest instalacja oprócz tego ze to sekwencja) orientujecie się może w jakich kosztach przyjdzie wymiana takiego sterownika??

2) progi - cholipcia jak progi są już zgnite to korozja pójdzie dalej ? ile wymiana przyjdzie?

3) i ostanie pytanie dotyczące tapicerki: (jak dla mnie za dużo tego czerwonego) Czy bardziej by się opłacało oddać to do tapicera i obić nowym materiałem czy kupić używane siedzenia typu sportsitze (te połskóry)?

 

Nie wiem czy umawiać się na jazdę próbną czy te koszta z naprawami nie okażą się za duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem lepiej kupić ładną serię bez mpakietów srakietów ale zadbaną, niż coś takiego. Moim zdaniem nie warta tej kasy, klima nie działa, gaz nie działa, progi zgnite, wnętrze ohyda.

Jak progi zgnite to korozja pójdzie dalej, a blacharka jest najdroższa w naprawie.

Wnętrze zdecydowanie taniej wyjdzie kupić używane, ale z drugiej strony jak oddasz do tapicera to będziesz miał jak nowe ;)

 

Lepiej znaleźć w tej cenie coś bez mpaków, wydechu z odrzutowca i uberfelg ale za to w dobrym stanie i nie zgnite - moim zdaniem. Tyle że z sekwencją to ciężko będzie w takiej cenie, koszt samej instalacji to około 3k...

Poza tym weź VIN i rozkoduj, zatytuuj wątek poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro korozja pójdzie dalej to faktycznie szkoda czasu jak i pieniędzy. Dzięki wielkie za zimny prysznic. Człowiek zawsze chciał mieć BMW i czasami nie patrzy na rzeczy bardziej istotne. Moim jedynym problemem jest budżet. Bo mam do wyboru albo klima ( i wtedy auto bez gazu) albo gaz ( ale bez klimy). Czytałem niedawno coś na temat wstawiania klimy do auta bez niej i ogólnie jest to możliwe tylko aż takim dobrym mechanikiem to nie jestem :cry: A nie chce dawac do serwisu bo wiem ile skasują. Wole coś samemu zrobić i w przyszłości mieć z tego satysfakcje.

 

Jak myślicie lepiej coś z gazem czy już lepiej kimę brać? Da się wstawić tak w miarę prosto klimatyzacje i przede wszystkim tanio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z klimą to spooro roboty jest, poszukaj na forum było kilka tematów o wstawianiu jej do E36. Za części pewnie wyjdzie koło 1k, zależy jak trafisz + za drugie tyle może ktoś sie podejmie włożenia tego, albo sam możesz ale to strasznie dużo roboty. A jak nie ma wtyczki pod klime (niektóre nie miały, niektóre miały) to jeszcze elektryk potrzebny żeby to wszystko ogarnął.

Gaz sekwencja do 6cyl to koszt koło 3k zł.

Brać to co się znajdzie w lepszym stanie, uwierz mi ciężko o dobre E36, szczególnie w takiej kasie, nie ma co wybrzydzać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie ten dział !

Ja bym szukał czegoś z klimą na chodzie dołóż trochę i wtedy ruszaj w Polskę

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brać to co się znajdzie w lepszym stanie, uwierz mi ciężko o dobre E36, szczególnie w takiej kasie, nie ma co wybrzydzać ;)

 

brac co sie znajdzie w jak najlepszym stanie, nie patrzec na wyposażenie... szukaj żeby auto miało jak najmniej (najlepiej wogole) objawów korozji, udokumentowany przebieg, udokumentowane wymiany i naprawy

 

czy to bedzie model 316i czy 318is, czy bedzie miało klime czy nie, to na prawde drugorzędne sprawy...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no jakby nie było macie racje. Później można pobawić się w "modyfikacje" auta. Najważniejsza dobra baza.

 

Mówicie ze model nie ma znaczenia czy to będzie 316i czy 318is.. ale myślicie ze taki silniczek 1.6 w dość średniej budzie będzie dawał rade? Dodam ze lupie przycisnąć :wink: Czytałem tutaj na forum o ewentualnej późniejszej zmianie silnika na większy no i .. dałoby się to zrobić. Tylko nie doczytałem ( nie znalazłem) jednego czy mocowania silnika pasują (łapy, poduchy itp)?

 

Ale to zostaje na ewentualne późniejsze rozważania . Na chwile obecną pozostaje pytanie czy ten silniczek 1.6 będzie dawał rade jakoś żwawo jeździć ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ten silnik spokojnie daje rade. Ale ilu ludzi - tyle opinii. jak ktos na codzien jedzi M3 lub M5, to dla niego 330i albo 328i są słabe - i nie ma co się dziwić.

Pamietaj ze forum BMW jest takim specyficznym miejscem, które gromadzi fanatyków samochodów - wielu z nich ma auta mocne, albo bardzo mocne. I ta moc jest dla nich całym wyznacznikiem wartości auta. Na to bierz poprawkę. Dla mnie (i chyba dla kazdego rozsadnego człowieka) wyznacznikiem bedzie stan techniczny, możliwosc bezpiecznej i bezusterkowej jazdy, jazda bez koniecznosci ponoszenia poważnych nakładów finansowych.

 

Wielu tu jest takich, którzy zafascynowani mocą kupowali 540i, 330d, albo i m3 i cwaniakowali jakie mają mocne auta, ale najczęściej ich radosc szybko sie kończyła gdy wychodziło ile muszą do auta dołozyc, jaki mająnawał awarii albo jaką przeszłosc ma ich auto.

 

316i zawalidrogą na pewno nie jest.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) progi - cholipcia jak progi są już zgnite to korozja pójdzie dalej ? ile wymiana przyjdzie?

 

Jeśli są zgnite progi, to trzeba też dokładnie obejzec podlogę. Moze byc juz mocno skordowana. Także zbadac miejsca mocowania zawieszenia, korozja w tych miejscach powoduje ze auto staje sie niebezpieczne.

W warunkach auta popularnego i o takiej cenie remont blacharski całej podłogi, progów i reszty jest nieopłacalny. Chyba że jestes blacharzem i zrobisz to sobie powoli sam po godzinach.

 

Zaawansowana korozja jest bardzo często przyczyną niskich cen e36, tych aut nie warto już po prostu kompleksowo łatać, jesli podłoga jest skordoowana. Niestety ich czas powoli mija.

 

Jesli ktoś dbał o auto i robił zabezpieczenie antykorozyjne, to nawet e36 ma szansę długo posłużyć. Dużo zależy też skąd auto pochodzi... czy np. z Danii lub Holandii czy z południowych Włoch... np. widziałem e36 przywiezione z Włoch, całe poobijane i porysowane masakrycznie, ale podłoga, progi, tłumiki - zdrowe jak dzwon!!!

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki za wszystkie wypowiedzi. Widzę ze trzeba będzie czekać na jakaś "okazje" i dołożyć parę groszy do budżetu :wink:

Daliście mi dużo do myślenia na temat tego 1.6 silnika. Aktualnie jeżdżę citroenem xantia (1.8i 101km) i w tym samochodzie brakuje mi tego "depnięcia". Myślę ze osiągi byłyby porównywalne. Ale zobaczymy. Czeka mnie jeszcze małe dozbieranie funduszy i poszukiwania , poszukiwania i poszukiwania ideału :)

 

Jeszcze raz dzięki wszystkim. Myślę ze nie ma co dalej tego ciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej przejedz sie takim 316i, 318i i sam oceń jak Ci pasuje. Warto szukac ewentualnie wersji 318is - ona ma 140 koni mechanicznych i jest na prawdę dynamiczna. Wiadomo ze na szczycie stoją silniki R6, ale to już trochę wieksza kasa.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli w planach masz juz myśl wstawienia większego silnika to baza powinna być R6 - dzieki temu unikniesz wielu dodatkowych kosztów przy swapie na większy, a idealną jednostka będzie np 2,0 m52 - wtedy włożenie 2,5 czy 2,8 to w większości p&p - przy R4 bedziesz wymieniał prawie wszystko co pod karoserią a i schody będą z elektryką
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego moge ci sprzedac 316i w touringu z sekwencja na gwarancji jeszcze piekne czarne z czarnymi szybami z 98roku z climatroniciem wszystko sprawne i z czystym sumieniem sprzdałbym ale za 10tysi oczywiscie dodaje komplet koł zimowych w super stanie. jak cos pisz na pw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.