Skocz do zawartości

e36 compact błąd w inpa


ought

Rekomendowane odpowiedzi

otóż tak mam owy problem...

diagnozowałem w inpa i wychodzą owe błędy

 

41 air flow measuring signal

error frequency:51

enige speed:1080 1/min

collant temp. 44,25

 

short circuit to ground

open circuit

exhaust gas relevant fault

fault stored after re-bouncing delay

error not present

sporadic error

 

 

do tego w general analog valuses są parametry:4

enige speed 850

air intake temp 41,9

ignition angle: 11.25 (gdzie norma jest od -10 do 10)

throttle valve angle: 1.01

cooland temp: 87.75

load: 1,70

throttle valve voltage: 0.57

 

w analog value exhaust control

 

total air consumption LMM: 11,20

lambdasensor chodzi od 0 do 1 (miesci sie w skali) skacze nierównomiernie

adaptionvalue addittiv 29

adaptionvalue multiplicativ -3,00

adaptionvalue TEV: norma od -10 do 10 a ja mam 127!

needed air idle speed controler: norma 0-10 ja mam 10.40 do 11.50 tak mniej wiecej skacze

lambdaintergrator -1

 

Pomóżcie co to może być, poprostu przepływka, faluje przy odpalaniu na ciepłym i gorącym silniku, czasami nawet gaśnie, ale jak odpali to jest już git na postojach nic? czemu te spaliny takie ogromne... już sie z tym mecze z rok... wymieniłem sonde i było lepiej ale cały czas ten problem zostaje. No i przewde wszystkim spalanie kręci się koło 14l/100km w miescie.. co wiem że nie przekraczał wcześniej 12l/100km.

 

doradźcie za co się wziąść?

pozdrawiam :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy pomoże ktoś? :shock:

czy to normalne że na każdych obrotach przepustnica jest otwarta tylko pod kątem 1,01? to chyba troche za mało w skali do 100?

czy czujnik przepustnicy nawalił czy może sama przepustnica?

ratujcie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem akutat inną przepływkę, wymieniłem i skasowałem błąd, narazie się nie pojawia ponownie. wg inpy sonda pracuje w odpowiednim zakresie.. dokładnie nie pamiętam jak. ale martwi mnie ten kąt zapłonu... no i coś z tym powietrzem dalej jest źle. a przy wymianie przepływki spaliny spadły z +127 do -120 :shock: i o co tu gra?

i znalazłem bład 255-general reset... i co to jest? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon masz ok inpa nie jest precyzyjna w niektórych zakresach. Tu lepszy jest DIS. Błędem 255 się nie przejmuj widziałem go setki razy zwłaszcza w autach dawno nie czyszczonych z błędów i nigdy nie widziałem żeby powodował jakąś niesprawność.
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okey, ale co jest grane z tym błędem 41 (dałem inną dobrą przepływkę i dalej ten bład wyskakuje) ... i o co chodzi z tym powietrzem...

przepustnica się normalnie otwiera, ale na inpie pokazuje 1,01 :shock: wychodzi na to że czujnik przepustnicy nie działa, ale napięcie pokazuje okey? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podmienić ze sprawnego auta bo używane przepławki to tak można kupować i 10 razy i nie widzę powodu czemu nie mogą być akurat z tą samą usterką :). Ewentualnie nowa bo objawy pasują do padniętej przepławki. Sprawdź jeszcze jak auto zachowuje się na odpiętej przepławce. Jeśli to ona jest niesprawna to po odpięciu obroty powinny wejść na ok 1100 a silnik pracować w miarę stabilnie.
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie wskakują obroty na okolo 1200, nie mam od kogo podmienić ale mam gościa który sprzedaje czesci i posprawdzam sobie przepływki.

tz. jeżli przepływka bedzie dobra, to obroty po odłączeniu nie będą się zmieniać? dobrze rozumuje?

 

dziś podłączyłem inna przepływke, odłączam kabel i auto odpalając faluje od 1000-100 obrotów, zafaluje tak z 10 razy i gaśnie. i też wywala błąd przepływki. i co ta przepływka jest dobra czy zła? :shock: bo już całkiem nie czaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jak założysz dobrą przepławkę to po odłączeniu też wzrosną obroty. Ten zabieg ma za zadanie wyeliminowanie jednej z przyczyn gdybyś odłączył go a silnik nadal by kulał to winny jest inny element. U ciebie wszystko wskazuje na przepływomierz, ale słyszałem już gdzieś na forum że takie rzeczy mogą się dziać jeśli w sterowniku komputera coś się dzieje tzn nieprawidłowo czyta dane z przepływomierza. Robiłeś reset adaptacji? Pomaga chociaż na chwilę?
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak wyżej napisałem, to obroty nie wzrastają tylko strasznie faluje i gaśnie, czyli objawy 100razy gorsze niż z przepływką... to jak dobra ta przepływka? bo już zgłupiałem ... :shock:

ten reset spróbuje wyszukac ten reset, ale ostatnio mialem bład 255 general reset.. to o ten reset chodzi? jak tak to skasowany błąd po 1h pojawil sie na nowo :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okey, narazie błędu nie ma, lekko bardzo faluje przy nagrzanym silniku ale nie ma wiekszych wachań jak 150 obrotów. Więc chyba jest okey? czy powinno lepiej wchodzić na obroty (spalania narazie nie jestem dokładnie sprawdzić), ale wytłumacz mi dlaczego jest zbyt duże zapotrzebowanie powietrza na wolnych obrotach? co może być przyczyną... dać sobie z tym spokój czy szukać gdzie jest źródło? :D

 

i jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem czesciowo diagnostyke w disie i wyszły mi owe bledy:

 

Przepływomierz zgodnie z disem ma właściwe parametry 12,4 ale jak gazuje to juz ma 22.... itd to chyba jest okey bo nie ma błędu.

 

Park Distanse Control: błąd nr.5,6,7,8 transducer i 9 acustic generator, rear (problem: nie słychać dzwieku czujników.. sprawdzałem czujniki są dobre (tykają i mrowieją) głośnik pod kierownicą jest okey, sterownik tez okey ale niektóre luty mają lekki nalot szary? i od sterownika idzie kabel do DZIWNEJ kostki w której znajduje sie jakiś płyn :shock: (beżowe pudełko BMW zalane plastikiem i pluska tam płynem) powiedźcie co to jest?

AirBag

błąd nr1 internal control unit faulty (ale na oknie diagnostycznym błąd pojawia się i znika) Status: Passenger seat occupied - NO, no i oczywiście paląca się kontrolka AirBag

Body electronic

błąd nr 57 Led for Dwa or wire is short-circuited to ground or open circuited

Note: The alarm counter can be read out with Function 5, Special Functions.

No i wchodzę tam a tam:

DWA alarm counter - no alarm trigger stored

Aconstic acknoweldgement -NOt actived

passenger compartment sensor- not fitted

optical alarm actived

pitch sensor installed

windows monitoring actived

Problem u mnie znajduje sie w braku gongu alarmu tylko samymi awaryjnymi.

 

DME electronic

błąd nr 81 electronic anti-theft vehicle disable EWS II

 

No i przedewszystkim auto mi jakby sie zalewalo paliwem (za dużo pali i dławi sie na cieplym silniku przy odpalaniu)

i sprawdzalem

output value, temp. sensor

enige temp:33 st C

computing value

Dme control unit:

enige temp. -48 st C

 

i to jest ten drugi czujnik temp silnika .... to co wychodzi na to ze pierwszy czujnik pokazuje 33 a drugi aż minus 48 stopni ? :shock:

 

Weźcie doradźcie a bede wdzieczny. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ciężki ten twój przypadek przepływomierz ma prawidłowe parametry. Jedyne co to można się przyczepić do tego czujnika temperatury silnika. Są dwa jeden odpowiada za pokazywanie na zegarach drugi wspomaga sterowanie silnika i to on ci chyba nawala.
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to z przodu jest niebieski 2pinowy, który wymieniałem z 1,5roku temu, bo myślałem że nawalił... a ten drugi jest chyba dalej i jak dobrze pamiętam to jest żółty. Ale powiedz mi który jest od zegarów a który współpracuje z komputerem? I ten żółty jest u mnie do wymiany, dobrze rozumiem? :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

po jakims czasie znowu sie zabieram do tego problemu...

powiedzcie mi który czujnik u mnie jest do wymiany (który jest do ecu a ktory do zegarów)???

doradzcie ?! :shock:

rozbieralem auto i widze ze ten czujnik ktory jest głębiej jest zielony :shock:

a ten bliżej jest niebieski (który już wymieniałem)...

wiec który jest ktory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.