Skocz do zawartości

530d M57N - falująca wskazówka prędkościomierza


matik86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam E60 3.0D 218PS, skrzynia manualna. Podczas jazdy na każdym z biegów przy utrzymaniu stałej prędkości faluje mi wskazówka prędkościomierza. Czy ktoś wie co to może być ? Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie przypalił bo tylko ja nim jeżdżę, a wymiana nastąpiła, gdy samochód był już moją własnością.

Faluje dość delikatnie, ale jest to widoczne (tylko podczas utrzymywania stałej prędkości, niezależnie na jakim biegu, nawet na tempomacie). Nie czuć tego w żaden sposób, ale czasami mam wrażenie jakby samochód się dławił (przy stałej prędkości), tzn. coś go przymula i w momencie naciśnięcia pedału gazu normalnie przyśpiesza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod inpe podpinałem i nie ma żadnego błędu. Rozmawiałem z mechanikiem zajmującym się tylko samochodami bmw i powiedział, że taki problem jest mu znany, ale tylko w wersji ze skrzynią automatyczną. Jest to wtedy związane właśnie ze skrzynią. U mnie natomiast jest manual i nie wiadomo o co chodzi :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze coś straszniejszego niż powód przypalonego sprzęgła...:) wskazówka może falować przez to iż w przeszłości samochodu było coś majstrowane a mianowicie rozbierany mógł być prędkościomierz np. gdy cofali licznik i po ponownym złożeniu już nie będzie działał jak powinien... nie wiem czy tak w Twoim przypadku jest ale taka opcja też istnieje..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. również podpinam sie pod temat. Ostatnio też to zauważyłem u siebie. czy na tempomacie czy na gazie czuc i widac na liczniku predkości wahania jeżeli autko nie ma dużego obciążenia ładunkiem jak i również oporem powietrza. moim zdaniem jest to konwerter czy jak to sie zwie sprzegło hydrokinetyczne . po prostu mam 200 tys przebiegu i ma prawo juz tak sie dziać . jest to grzieś opisane na forum .ps Capaz bede dzisiaj wieczorkiem na necie wiec możesz u mnie posprawdzać czy rzeczywiście w inpie cos pokarze komp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

kiedys rozmawiałem z elektronikiem, i on stwierdzil, ze w tych licznikach bmw zamontowalo kiepskiej jakosci

kondensatory elektrolityczne, ktore z czasem "wysychaja". Po ich wymianie (oczywiscie w licznku) wskazowka

predkosciomierza przestaje falowac.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bmw zamontowalo kiepskiej jakosci

kondensatory elektrolityczne, ktore z czasem "wysychaja".

 

Ja tez właśnie tutaj, czyli w liczniku, szukałbym problemów. W jednym z testów, nie pamiętam tylko gdzie(inpa,dis,tool32), jest możliwośc nastawienia dowolnej wartości wskazówki licznika. Powinno wykluczyć inne przekłamania i ułatwić diagnoze. Po ustawieniu wartości z programu wskazówka nie powinna drgnąć, jeśli będzie się coś działo to będzie wiadomo że to wewnetrzny problem licznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Panowie może ktoś się podzielić jak rozwiązaliście ten problem?? mam podobnie tylko w BMW E91 2.0d 177km od pewnego czasu prędkościomierz mi wariuje, zawsze na początku jazdy, później w trakcie już sporadycznie a czasami w ogóle. Co może być tego przyczyną? Czytałem coś o czujnikach ABS itd. Wy pisaliście o słabych kondensatorach... Zjawisko jest bardzo drażniące :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prędkościomierz mi wariuje, zawsze na początku jazdy, później w trakcie już sporadycznie a czasami w ogóle. Co może być tego przyczyną?

 

To potwierdzało by problem z zasilaniem spowodowany wyschniętymi kondensatorami. Jak kondensatory się już wreszcie naładują to trzymają napięcie i wszystko działa. Na zjawisko ma wpływ temperatura im niższa tym kondensator ma niższą pojemność, a taki wyschnięty traci ją prawie całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jeszcze nie miałem okazji wymiany kondensatorów w liczniku E60 więc nie wskaże tobie który to konkretnie, więc opcje są dwie. Albo analizujesz jak to działa, czyli co skąd jest zasilanie, namierzasz konkretny kondensator, wylutowujesz mierzysz i jak jest kiepski to wymieniasz. Albo poprostu na oko wymieniasz te największe, napewno nie zaszkodzi, wybór nalezy do ciebie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się napewno tego nie podejmę,ja to co najwyżej mogę jakiś kabelek zlutować ale nie kondensatory na jakiejś płytce żebym ścieżki popalił;) ale pogadam ze znajomym elektronikiem może, rzeczywiście próba nie strzelba wymienić większe i zobaczymy czy coś to pomoże. Mam jeszcze jeden dziwny problem, który objawił się dwa dni temu. Byłem na chipie w łodzi u chłopaków z TC. w drodze powrotnej wyskoczył mi błąd żarówki w lewym przednim kierunkowskazie. Dzisiaj miałem czas do tego zaglądnąć okazuje się, że żarówka jest sprawna, zresztą później jak jeździłem działo się tak że raz działał a raz wyskakiwał błąd. Zaznaczam że żarówka to ori nie jakiś led generujący błędy. Ponownie wymontowałem i w mocowaniu żarówki podgiąłem blaszki te wewnątrz i na zewnątrz ale niestety nic nie pomogło dalej sygnalizuje mi że kierunkowskaz nie działa, wyskakuje ikona żarówki i włączając kierunek w lewo strzalka zielona na liczniku miga dwa razy szybciej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.