Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Posiadam E60 3.0D 218PS, skrzynia manualna. Podczas jazdy na każdym z biegów przy utrzymaniu stałej prędkości faluje mi wskazówka prędkościomierza. Czy ktoś wie co to może być ? Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

Nikt nie przypalił bo tylko ja nim jeżdżę, a wymiana nastąpiła, gdy samochód był już moją własnością.

Faluje dość delikatnie, ale jest to widoczne (tylko podczas utrzymywania stałej prędkości, niezależnie na jakim biegu, nawet na tempomacie). Nie czuć tego w żaden sposób, ale czasami mam wrażenie jakby samochód się dławił (przy stałej prędkości), tzn. coś go przymula i w momencie naciśnięcia pedału gazu normalnie przyśpiesza

Opublikowano
Pod inpe podpinałem i nie ma żadnego błędu. Rozmawiałem z mechanikiem zajmującym się tylko samochodami bmw i powiedział, że taki problem jest mu znany, ale tylko w wersji ze skrzynią automatyczną. Jest to wtedy związane właśnie ze skrzynią. U mnie natomiast jest manual i nie wiadomo o co chodzi :/
Opublikowano
jest jeszcze coś straszniejszego niż powód przypalonego sprzęgła...:) wskazówka może falować przez to iż w przeszłości samochodu było coś majstrowane a mianowicie rozbierany mógł być prędkościomierz np. gdy cofali licznik i po ponownym złożeniu już nie będzie działał jak powinien... nie wiem czy tak w Twoim przypadku jest ale taka opcja też istnieje..
Opublikowano
Falowania obrotów silnika nie zauważyłem tylko prędkościomierza. Można jeszcze gdzieś odczytać błędy w inpie oprocz tego - motor>dde 5.0 dla m57 ???
Opublikowano
Podłączyłem pod inpe tak jak pisałeś do modułu licznika i był jeden błąd - A557 Debuginfo Kombi. To coś poważnego ?
Opublikowano
witam. również podpinam sie pod temat. Ostatnio też to zauważyłem u siebie. czy na tempomacie czy na gazie czuc i widac na liczniku predkości wahania jeżeli autko nie ma dużego obciążenia ładunkiem jak i również oporem powietrza. moim zdaniem jest to konwerter czy jak to sie zwie sprzegło hydrokinetyczne . po prostu mam 200 tys przebiegu i ma prawo juz tak sie dziać . jest to grzieś opisane na forum .ps Capaz bede dzisiaj wieczorkiem na necie wiec możesz u mnie posprawdzać czy rzeczywiście w inpie cos pokarze komp.
Opublikowano
sorki nie zczaiłem że masz manuala. wiec to na pewno nie bedzie to o czym napisałem.wiec jeżeli wymieniałeś sprzegło to jestem bardzo ciekawy czym to jest spowodowane.
Opublikowano

Witam,

 

kiedys rozmawiałem z elektronikiem, i on stwierdzil, ze w tych licznikach bmw zamontowalo kiepskiej jakosci

kondensatory elektrolityczne, ktore z czasem "wysychaja". Po ich wymianie (oczywiscie w licznku) wskazowka

predkosciomierza przestaje falowac.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
bmw zamontowalo kiepskiej jakosci

kondensatory elektrolityczne, ktore z czasem "wysychaja".

 

Ja tez właśnie tutaj, czyli w liczniku, szukałbym problemów. W jednym z testów, nie pamiętam tylko gdzie(inpa,dis,tool32), jest możliwośc nastawienia dowolnej wartości wskazówki licznika. Powinno wykluczyć inne przekłamania i ułatwić diagnoze. Po ustawieniu wartości z programu wskazówka nie powinna drgnąć, jeśli będzie się coś działo to będzie wiadomo że to wewnetrzny problem licznika

  • 3 lata później...
Opublikowano
Panowie może ktoś się podzielić jak rozwiązaliście ten problem?? mam podobnie tylko w BMW E91 2.0d 177km od pewnego czasu prędkościomierz mi wariuje, zawsze na początku jazdy, później w trakcie już sporadycznie a czasami w ogóle. Co może być tego przyczyną? Czytałem coś o czujnikach ABS itd. Wy pisaliście o słabych kondensatorach... Zjawisko jest bardzo drażniące :/
Opublikowano
prędkościomierz mi wariuje, zawsze na początku jazdy, później w trakcie już sporadycznie a czasami w ogóle. Co może być tego przyczyną?

 

To potwierdzało by problem z zasilaniem spowodowany wyschniętymi kondensatorami. Jak kondensatory się już wreszcie naładują to trzymają napięcie i wszystko działa. Na zjawisko ma wpływ temperatura im niższa tym kondensator ma niższą pojemność, a taki wyschnięty traci ją prawie całkowicie.

Opublikowano
Akurat jeszcze nie miałem okazji wymiany kondensatorów w liczniku E60 więc nie wskaże tobie który to konkretnie, więc opcje są dwie. Albo analizujesz jak to działa, czyli co skąd jest zasilanie, namierzasz konkretny kondensator, wylutowujesz mierzysz i jak jest kiepski to wymieniasz. Albo poprostu na oko wymieniasz te największe, napewno nie zaszkodzi, wybór nalezy do ciebie :)
Opublikowano
Sam się napewno tego nie podejmę,ja to co najwyżej mogę jakiś kabelek zlutować ale nie kondensatory na jakiejś płytce żebym ścieżki popalił;) ale pogadam ze znajomym elektronikiem może, rzeczywiście próba nie strzelba wymienić większe i zobaczymy czy coś to pomoże. Mam jeszcze jeden dziwny problem, który objawił się dwa dni temu. Byłem na chipie w łodzi u chłopaków z TC. w drodze powrotnej wyskoczył mi błąd żarówki w lewym przednim kierunkowskazie. Dzisiaj miałem czas do tego zaglądnąć okazuje się, że żarówka jest sprawna, zresztą później jak jeździłem działo się tak że raz działał a raz wyskakiwał błąd. Zaznaczam że żarówka to ori nie jakiś led generujący błędy. Ponownie wymontowałem i w mocowaniu żarówki podgiąłem blaszki te wewnątrz i na zewnątrz ale niestety nic nie pomogło dalej sygnalizuje mi że kierunkowskaz nie działa, wyskakuje ikona żarówki i włączając kierunek w lewo strzalka zielona na liczniku miga dwa razy szybciej.
Opublikowano
Prawdopodobnie problem z instalacją, profilaktycznie mozesz wymienić zarówkę. Po odczytaniu błędów będziesz wiedział z jakiej dokladnie przyczyny nie działa(zwarcie, przerwa)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.