Skocz do zawartości

Wymiana zaweiszenia e36 Compact na 40/40


mateuszek30061989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich...

Może ktoś też miał podobną sytuację i mi coś podpowie. Wczoraj obniżyłem zawieszenie w mojej BMW na -40 mm z przodu jak i z tyłu. Amortyzatory zostały oryginalne, zmieniłem tylko sprężyny. Po obniżeniu okazało się, że tył usiadł ładnie fajnie nisko, lecz przód nie do końca tak jak myślałem. Ładnie by było z przodem jak bym założył -60mm no ale już za późno. I tak teraz siedzę na Allegro i zastanawiam się na dwoma kwestiami. Czy nie kupić sportowych utwardzonych wzmocnionych amortyzatorów do przodu i obciąć w tej sprężynie jeden zwój. Czy jej to nie zaszkodzi? Czy nie pęknie ta sprężyna? A drugą rzeczą jaką znalazłem na Allegro są: "talerzyki obniżające pod amortyzatory"

Link: http://moto.allegro.pl/talerzyki-talerze-obnizajace-bmw-e36-fk-10-15mm-i2414750364.html

Opisane jest że jak się zakłada coś takiego to obniżają 10-15 mm więc było by już lepiej. Dodam jeszcze że auto stoi na feldze 15" z oponą 195/55.

Czekam na jakieś podpowiedzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe pokolenie gada, że cięcie sprężyn to zbrodnia, a z tego co ja pamiętam to kiedyś często było praktykowane, dawno, dawno temu również w sporcie (zapewne jeszcze PRL), oczywiście nie polecam, bo owszem samochód stoi niżej, sprężyna raczej nie pęknie, ale auto będzie Ci się zachowywać dziwnie, nie wiem jak to opisać, ale przynajmniej przy seryjnych amortyzatorach zawieszenie mimo że będzie wygodniejsze od sportowego to na dziurach stanie się od niego bardziej "nerwowe", zmień opony bo to zły rozmiar do E36 (bo na minus: wskazania licznika, hałas w trasie, jak dla mnie wygląd)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale co daje obięcie spręzyny?? Nie kumam. Fakt bedzie niżej stał, ale co z tego skoro bedzie dalej miekki i bedzie siębujał dalej tak samo. Po za tym obciazenie na zwój wzrasta wiec ryzyko jest pęknięcia. To żę sa komuny cieli spręzyny to nie dlatego że było to dobre, tylko dla tego że była to jedyna metoda na tuning w tym kraju...a milicja nie czepiała sie bardzo.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe pokolenie gada, że cięcie sprężyn to zbrodnia, a z tego co ja pamiętam to kiedyś często było praktykowane, dawno, dawno temu również w sporcie (zapewne jeszcze PRL), oczywiście nie polecam, bo owszem samochód stoi niżej, sprężyna raczej nie pęknie, ale auto będzie Ci się zachowywać dziwnie, nie wiem jak to opisać, ale przynajmniej przy seryjnych amortyzatorach zawieszenie mimo że będzie wygodniejsze od sportowego to na dziurach stanie się od niego bardziej "nerwowe", zmień opony bo to zły rozmiar do E36 (bo na minus: wskazania licznika, hałas w trasie, jak dla mnie wygląd)

 

"Złote" czasu PRL-u już dawno mineły!!!

 

 

Obniżanie auta na standardowym zawieszeniu nie ma kompletnego sensu (pomijając wygląd).

Pogarszają się właściwości tłumienia amortyzatora.

Zdecydowanie skróca się trwałośc amortyzatora jak i wzrasta ryzyko jego uszkodzenia.

Pogarszają się właściwości jezdne auta.

Obcinanie sprężyn które zapewne to liga budżetowa to już ... :duh:

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.