Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Trafiła mi się okazja kupienia pełnej tapicerki w skórze (fotele sport, kanapa, boczki, tunel z podłokietnikiem) z 2009 roku. Ja mam auto z 2005. Pytanko, czy ktoś już robił taką zamianę lub czy ktoś się orientuje czy wszystko podejdzie??

Wydaje mi się, że z fotelami nie powinno być problemu :>

Co do boczków to z tego co czytałem nie da się przełożyć listew... ale całe boczki do drzwi powinny podejść??

 

Jak myślicie, a może wiecie?

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Tak jeszcze przeglądam i:

Przykład, lewe drzwi: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=41517191011

Dokładnie ten sam numer części dla przed liftem i po lifcie, to chyba będzie OK - bez problemu zmienię obicie drzwi ;)

 

Pytanie co z tymi siedzeniami... na realoem jest trochę zamieszanie z tymi fotelami... nie wiem jakie to są numery części... ale chyba podejdzie?? :>

  • 3 tygodnie później...
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Więc tak... zamontowałem już fotek kierowcy. Wszystko ładnie podeszło. Tylko przestało działać mi podgrzewanie siedzenia. Tutaj zasadniczą różnicą jest to, że nowy fotel jaki zamontowałem to wersja sportowa z pompowanymi boczkami i lędźwiami - to też mi w tej chwili nie działa. Czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa w tym temacie? Trzeb coś zaprogramować jakaś adaptacja nowego sterownika? Jak podłączyłem do komputera niestety (nic dedykowanego do BMW, typu DIS - tylko Delphi) to pojawił się błąd podgrzewania fotela, a o pompowaniu fotela ani śladu.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

mam taką samą sytuację,

 

co zrobiłeś?

 

Podłaczyłem kostki. nawet zamieniłem moduły, mimo że są takie same.

 

Włączam ogrzewanie fotela - diody się świecą 5 sekund i się wyłączają.

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Przy wkładaniu drugiego fotela, byłem trochę mądrzejszy ;) I zamieniłem w fotelach moduły od podgrzewania (czyli zostawiłem stary). No i podgrzewanie fotela pasażera działa, a kierowcy nie i to nawet po zamianie modułów i skasowaniu błędu. Będę z tym jeszcze walczył, może któraś z mat w fotelu kierowcy jest uszkodzona. Piszesz, że też zamieniałeś moduły (czyli zostawiłeś stare), a czy najpierw podłączyłeś te nowe? Jeśli tak to może trzeba skasować błędy?

Jeśli chodzi o pompowanie to faktycznie w kostce jest więcej kabli... chyba je namierzyłem... ale zostawiłem to na później, jak uda mi się to rozwiązać to dam znać.

  • Zarejestrowani
Opublikowano

3tyś.... Tylko, że mam teraz same problemy ;) Grzanie fotela kierowcy nie działa, pompowanie nie działa, nie mam listew do boczków (bo po lifcie są inne), tylne boczki nie pasują, bo są pod elektryczne otwieranie szyb, a ja mam gałkę... ruszysz coś i potem się bawisz ;) Ale sama przyjemność przy grzebaniu i modyfikowaniu. No ale tak:

- pompowania wcześniej nie miałem, więc nie mam co narzekać a jak zacznie działać to będzie tylko na plus

- boczków na razie w ogóle nie zakładałem, komplet kupiłem tylko dla samej skóry na siedzeniach ;) No i teoretycznie może tak zostać. No ale, że te boczki w skórze są jednak ładne to ostatecznie może zmienię tylko z przodu (z tyłem może być problem z tym otwieranie okien, więc chyba już nie będę się bawił). Listwy natomiast... i tak myślałem o zmianie na coś nieplastikowego. No tylko teraz, żeby nie było takiej lipy, że z przodu mam inne listwy a z tyłu inne, sam nie wiem co z tym zrobić ;) Ale jak coś zmienię to też będzie na plus.

Więc tak naprawdę to jeden poważniejszy problem jest z tym grzaniem fotela, na czym mi aż tak bardzo nie zależy - no ale nie mogę na własną prośbę pogarszać sobie auta ;) więc problem jest w pierwszej kolejności do rozwiązania i myślę, że nie będzie z tym większego problemu.

  • 2 miesiące temu...
  • Zarejestrowani
Opublikowano

W końcu miałem chwilę, żeby się zająć podgrzewaniem fotela kierowcy no i problem rozwiązany.

Nie trzeba podmieniać modułów od podgrzewania foteli.

Przy okazji, korzystając z rady:

Do pompowania wystarczy podlaczyc plus w kostce i bedzie dzialac, bez kodowania itd.

też mam już rozwiązanie na pompowanie - muszę tylko przygotować przeróbkę wtyczek - ale sprawdziłem namierzone piny przez podłączenie (na krótko) akumulatora od wkrętarki i wszystko działa.

 

Ale po kolei:

Auto to przed lift z grzanymi fotelami bez pompowania. Fotele, które włożyłem są z modelu poliftowego i mają funkcję grzania i pompowania (lędźwi, oraz boczków).

Piny wtyczki w aucie (na przykładzie fotela kierowcy - u pasażera jest analogicznie, tylko różnią się kolory niektórych kabelków):

1 - biało-niebieski

2,3 - brak

4 - czerwono-brązowy

5 - zielono-brązowy

6,7 - brak

8 - brązowy

9 - brak

10 - fioletowo-niebieski

11 - biało-czerwony

12 - brązowo-czarny

13 - brak

reszta to poduszki i napinacze

 

W nowym fotelu:

1 - biało-niebieski

2,3,4 - brak

5 - zielono-brązowy

6 - brak

7 - czerwono-czarny

8 - brązowy

9 - czerwono-fioletowy

10 - fioletowo-czerwony

11 - biało-czerwony

12 - brązowo-czarny

13 - brązowy

 

Jeśli chodzi o grzanie to wystarczy połączyć ze sobą piny 4 i 9 (jest to biegun + do zasilenia mat). W moim aucie ten + szedł na 4 pinie (9 pin był pusty), a w dawcy na 9 pinie (4 pin był pusty). Nie wiem czy to jest różnica w związku z przed i po lift. Ja postanowiłem w aucie nic nie zmieniać i jedynie we wtyczce nowego fotela przełożyłem kabelek z pina 9 na 4.

Czyli zmieniamy we wtyczce fotela kabel czerwono-brązowy: pin 9 -> pin 4.

 

 

 

Jeśli chodzi o dołożenie pompowania to sprawa jest ciut gorsza, bo już nie mam skąd wziąć wolnego zasilania i trzeba je podsztukować. Należy je doprowadzić do pinów:

12 - brązowo-czarny

13 - brązowy

(które w aucie są puste)

 

Zasilanie dla pompowania zamierzam wziąć z zasilania dla grzania czyli połączyć piny:

12 <-> 4

13 <-> 8

Jest oczywiście ryzyko, że np. wystrzeli bezpiecznik od grzania (jeśli zaczniemy pompować fotel przy włączonym podgrzewaniu). Ale wydaje mi się, że pompowanie nie powinno brać znacząco więcej prądu w stosunku do grzania, które pewnie sporo go bierze. Jeszcze to przemyślę, ale chyba pójdę w tą stronę.

Aha wyprzedzając pytania:

Zasilanie na pinach 4 i 8 jest zawsze 12V (także przy wyłączonym grzaniu fotela). Do moduły idą jeszcze 2 dodatkowe kabelki, które sterują (pewnie przekaźnikiem), czy ma iść to napięcie na maty, czy nie. Więc tutaj nie ma problemu z tym, że raz będzie działało pompowanie, a raz nie.

 

 

Mam nadzieję, że komuś opis się przyda. Myślę, że grzanie i pompwanie należy traktować oddzielnie. Ktoś może mieć podobny problem z grzaniem przy fotelach bez pompowania, albo przy fotelach z pompowanie, gdzie wcześniej też miał pompowanie i teraz nadal wszystko działa poza grzaniem. A ktoś inny może mieć problem tylko z pompowaniem już bez grzania :) Piotr... daj znać jak to u Ciebie wygląda. Jeśli masz tylko problem z grzaniem to jak widzisz można go łatwo rozwiązać i nie trzeba kasować błędu, od razu powinno zacząć działać.

 

 

W sumie sumarum jestem zadowolony z zakupu. Mam fotele o których od początku marzyłem (jak szukałem jedynki to przejechałem się egzemplarzem z takimi fotelami i wtedy wiedziałem, że muszę to auto mieć, ale kupiłem inny egzemplarz niestety ze zwykłymi fotelami no i od początku mi tego brakowało ;)). Boczków postanowiłem już nie ruszać. Więc teraz jeszcze mam do sprzedania:

- komplet boczków od wersji poliftowej (zrezygnowałem z zakładania, bo mam je bez listew a z przed lifta nie pasują i pozatym co gorsza boczki te z tyłu mają elektryczne otwieranie drzwi a u mnie w aucie jest korbka)

- tunel środkowy z podłokietnikiem (taki sam miałem już na wyposażeniu)

- komplet siedzeń wyjęty z mojego auta :D Aha i jeszcze poduszki boczne (to się chyba prawie zawsze sprzedaje osobno)

 

Więc mogę jeszcze trochę kasy z tego zakupu odzyskać :D

  • 6 miesięcy temu...
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Wkońcu nastała wiosna to i przy aucie trochę bardziej che się dłubać. Zacząłem przymierzać się do zrobienia w końcu tego pompwania w swoich fotelach. Przeglądałem części na realoem w celu namierzenia konektorków jakie będę potrzebował a tu się natknąłem na części:

61126942559 - Przewód adapt. podp. lędź./LBV lewy

61126942560 - Przewód adapt. podp. lędź./LBV prawy

 

Może to jest to czego potrzebuję? :D

Muszę zgłębić temat ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.