Skocz do zawartości

problem z ogrzewaniem kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam problem jak w temacie...czyli ogrzewanie na pasażera jest-niestety dlamnie nie ma..wyjełem elektrozawór(bodajże tak to sie nazywa)zaślepiłem trójnikiem i nadal nic...takze nie wiem gdzie szukac tego problemu i prosze o jakieś rady(może pod deska są jakieś nagrzewnice,ale nie mam pojęcia jak sie do tego zabrac-być może ktoś wie co z tym fantem począc-aha, mam klimatronik dwustrefowy i na klime też nie grzeje na stronę kierowcy..
Opublikowano
To chyba będzie pompa wodna. Ostatnio bardzo popularny temat na forum. Mi teź chyba wysiadła i jaja z ogrzewaniem się dzieją. Na obrotach leci ciepławe, na niskich chłodnawe. Wczoraj zauważyłem, że jak mam ustawienia Lewa-max.ciepło, Prawa-zimno to z obu stron leci ciepławe. Natomiast gdy jest na odwrót to leci zimne. Podobno chodzi tu o padniętą pompe wodną w tym układzie.
http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
ja osobiście podejrzewałbym silniczki,lub sterowanie nimi,tzn chodzi mi o te silniczki sterujące klapkami do ogrzewania,oczywiście zakładam że w innych częsciach samochodu jest wystarczająco ciepło,rada:poprztykaj przełącznikami od kierunków nawiewu i słuchaj czy wszystkie klapki otwierają się i zamykają,możesz tez reką sprawdzić czy zmienia sie siła strumienia powietrza ,ja u siebie wyjąłem filtr przeciwpyłkowy i jest jak w bajce,nie był stary ale szyby mi zamarzały,oczywiście założe go z powrotem na wiosne pozdrowionka i powodzenia
Opublikowano
to znaczy sila nadmuchu i kierunki sie zmieniaja ja przyciskam przelaczniki,takze tutaj jest ok,ciekawi mnie ta pompa wody-bo gdyby nie dzilala to nie mialbym wcale ogrzewania,a tak mam(niestety na pasazera tylko-z tylu z srodkowych nawiewów tez leci zimne powietrze)chyba oddam na warsztat,bo sam nie dojde a z tego co mysle,to sa dwie nagrzewnice i ta od kierowcy ma jakis defekt.ale sie nie znam dlatego zapytalem na forum
Opublikowano
Z tunelu środkowego z założenia leci tylko zimne. To nie jest usterka tylko fabryczny wymysł.
http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tunelu środkowego z założenia leci tylko zimne. To nie jest usterka tylko fabryczny wymysł.

 

Już nie od nowszych E34 i E32.

 

Jeżeli przekręcisz na maxa lewą stronę (kierowcy), a prawą dasz na minimum, to będzie lecieć ciepłe z obu... Po pierwsze to tak ma być (taki click na końcu potencjometru), a po drugie minimum skali to chyba 18 czy 16 stopni... chyba się nie mylę?

 

Dodatkowo, gdyby był rypnięty elektrozaworek, to wiało by non-stop gorące, po pozycja spoczynkowa elektrozaworu, to pozycja otwarta.

 

Tak to wygląda według mnie.

Kai
Opublikowano
Z tunelu środkowego z założenia leci tylko zimne. To nie jest usterka tylko fabryczny wymysł.

 

Już nie od nowszych E34 i E32.

 

U mnie w E38 leci zimne z tunelu środkowego. Sugerujesz, że u mnie siadło coś czy były dwie wersje montowane?

 

Jeżeli przekręcisz na maxa lewą stronę (kierowcy), a prawą dasz na minimum, to będzie lecieć ciepłe z obu... Po pierwsze to tak ma być (taki click na końcu potencjometru)

 

A rozumiem... dzisiaj sprawdze :)

 

A czy według ciebie sytaucja odwrotna (pasażer max - kierowca min.) i brak ogrzewania może być spowodowana pompą? Z tego co ktoś napisał w innym wątku to jeśli pompa siadła i nie daje ciśnienia to nie da się odpowietrzyć nagrzewnicy w szczególności komory od strony pasażera.

 

W piątek/sobotę będzie wszystko wiadomo najprawdopodobniej, bo jadę rozwiązać ten problem.

 

Tak to wygląda według mnie.

 

Dzięki za cenne opinie Kai.

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano

Są trzy wersje nawiewu z tyłu w E38 :

- z nawiewem tylko zimnego powietrza,

- z nawiewem regulowanym (ciepłe/zimne) - tak jest np. u mnie

- z panelem klimatyzacyjnym (niezależne ustawianie nawiewu oraz klimatyzacji na tylne fotele)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Są trzy wersje nawiewu z tyłu w E38 :

- z nawiewem tylko zimnego powietrza,

- z nawiewem regulowanym (ciepłe/zimne) - tak jest np. u mnie

- z panelem klimatyzacyjnym (niezależne ustawianie nawiewu oraz klimatyzacji na tylne fotele)

 

Zaliczam się do pierwszej opcji ;) Rozumiem ze regulacja ciepłe/zimne jest koło kratki nawiewu na końcu tunelu środkowego? U mnie jest tylko włącz/wyłącz czyli suwak 1/0 ;)

 

Jeżeli przekręcisz na maxa lewą stronę (kierowcy), a prawą dasz na minimum, to będzie lecieć ciepłe z obu... Po pierwsze to tak ma być (taki click na końcu potencjometru)

Z tym kliknięciem na końcu skali pokrętła ogrzewania to chyba bajka Kai ;) po obu stronach jest taka pozycja w pokrętle (występuje kliknięcie jak się ustawi na max.). ;)

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Są trzy wersje nawiewu z tyłu w E38 :

- z nawiewem tylko zimnego powietrza,

- z nawiewem regulowanym (ciepłe/zimne) - tak jest np. u mnie

- z panelem klimatyzacyjnym (niezależne ustawianie nawiewu oraz klimatyzacji na tylne fotele)

 

Zaliczam się do pierwszej opcji ;) Rozumiem ze regulacja ciepłe/zimne jest koło kratki nawiewu na końcu tunelu środkowego? U mnie jest tylko włącz/wyłącz czyli suwak 1/0 ;)

 

No to zapomnij o ciepłym powietrzu na środku z tyłu.

 

Jeżeli przekręcisz na maxa lewą stronę (kierowcy), a prawą dasz na minimum, to będzie lecieć ciepłe z obu... Po pierwsze to tak ma być (taki click na końcu potencjometru)

Z tym kliknięciem na końcu skali pokrętła ogrzewania to chyba bajka Kai ;) po obu stronach jest taka pozycja w pokrętle (występuje kliknięcie jak się ustawi na max.). ;)

 

Układy w BMW są podobne - jeżeli masz klimę manualkę.

U mnie na potencjometrze kierowcy są pozycje min z click i max z click (maksymalne chłodzenie lub grzanie) - wtedy pozycja potencjometru pasażera nie ma znaczenia - jest zimno lub gorąco. Dopiero jak ustawisz na kierowcy konkretną temperaturę, to pasażer może zrobić to samo.

Kai
Opublikowano
No to zapomnij o ciepłym powietrzu na środku z tyłu.

 

Ale to nie ja chciałem ciepłe z tyłu ;) Byłem świadomy tego, że nawiew z tyłu mam tylko zimny :wink:

 

Układy w BMW są podobne - jeżeli masz klimę manualkę.

U mnie na potencjometrze kierowcy są pozycje min z click i max z click (maksymalne chłodzenie lub grzanie) - wtedy pozycja potencjometru pasażera nie ma znaczenia - jest zimno lub gorąco. Dopiero jak ustawisz na kierowcy konkretną temperaturę, to pasażer może zrobić to samo.

 

Być może, ale w takim razie czemu mam zarówno u kierowcy jak i pasażera tzw. pozycje "click"? ;) Nie dyskutuje bo nie wiem...

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to zapomnij o ciepłym powietrzu na środku z tyłu.

 

Ale to nie ja chciałem ciepłe z tyłu ;) Byłem świadomy tego, że nawiew z tyłu mam tylko zimny :wink:

 

Heh, sorry, pogubiłem się w takim razie :)

 

Układy w BMW są podobne - jeżeli masz klimę manualkę.

U mnie na potencjometrze kierowcy są pozycje min z click i max z click (maksymalne chłodzenie lub grzanie) - wtedy pozycja potencjometru pasażera nie ma znaczenia - jest zimno lub gorąco. Dopiero jak ustawisz na kierowcy konkretną temperaturę, to pasażer może zrobić to samo.

 

Być może, ale w takim razie czemu mam zarówno u kierowcy jak i pasażera tzw. pozycje "click"? ;) Nie dyskutuje bo nie wiem...

 

A całkiem możliwe, w takim razie też nie wiem :mrgreen:

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to ładnym syfem musiał być zalany, że takie gluty się osadziły :/
Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.