Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W mojej poprzedniej beci z Motronic 1.3 zamontowałem brkaującą kontrolkę check engine i mogłem spokojnie wymigać sobie kody błędów.Świeciła się cały czas więc zakładałem tylko do badania.W obecnej z Motronic 3.3.1 niestety nic się nie dzieje po założeniu żarówki,mimo że w schemacie elektrycznym jest ujęta ta kontrolka.Wiem że ona ma działąć w samochodach na rynek amerykański,na europejski chyba nie.Ze schematu wynika że jest podpięta bezpośrednio pod DME,czyli całkiem niezależnie od elektroniki zegarów.

Czy ktoś może wie co jest grane - czy brak fizycznie przewodu,czy też może DME jest nieoprogramowane w wersji na Europę pod tą kontrolkę?

Czy może usterki ważnych czujników są sygnalizowane w jakiś inny,nieznany mi sposób?

Tak się zastanawiam,skomputeryzowane(prawie :wink: ),wypasione auto,sygnalizuje brak każdej pierdoły-żarówki,płynów itp,a nie sygnalizuje zdechłego czujnika np położenia wału? To byłby jakiś absurd.

Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem obwód check engine i mam takie uwagi:

przewód szary od DME do głównego złącza silnika X20 (to okrągłe koło elektrozaworów) jest doprowadzony do pinu nr 8 i tam kończy bieg,tzn nie ma wogóle pinu we wtyczce odbiorczej tylko silikonowa zaślepka.

Po podłączeniu pinu (idealny jest pin komputerowy męski od złącza zasilania np dysku-można kupić luzem po 10gr) przewodem do żaróweczki i zasileniu jej z + działa!

W momencie włączenia stacyjki żaróweczka się zaświeca,po odpaleniu gaśnie.

Po odpaleniu procedury (pięć razy gaz do dechy w ciągu 5 sekund po przekręceniu stacyjki w poz II) ładnie nadaje kod.

W ten sposób się dowiedziałem że mam błąd 1222 czyli zbyt bogatą lub ubogą mieszankę.Teraz będę testował podzespoły,ale przynajmniej wiem czego szukać.

W przyszłości niedalekiej doprowadzę przewód do zegarów i co jakiś czas sprawdzę co tam słychać w Motronicu :D

Dlaczego fabrycznie tego nie podłączyli,zaiste nie wiem,komuś mózg odjęło w BMW.

  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Która kontrolka nadawała u Ciebie ten kod ?? Na desce E30 teoretycznie jest kontrolka CheckEngine (po środku licznika), która tylko świeci jak cos jest nie tak (pin 15 z motronica). Ale nie widze w opisie Motronica wyjscia na tą drugą kontrolke do wyswietlania błędów. a ja chciałbym zamontować kontrolke CHECK ENGINE. Znalazłem sprzeczne opisy wyjsć z komputera i jak to rozumieć? (PIN 8 ma inne funkcje!)

1) https://docs.google.com/file/d/0B97_9QGD6ECGYTQ5YmVjZGQtYzI2MC00NzM3LWIwNzQtYjY4MzUwNGExYzg3/edit?hl=en&pli=1

2) http://realitypod.com/2012/06/bmw-complete-diagnostic-fault-code-list-e36-e46-e90-and-more/

I jak mam to rozumieć? Wszyscy pisza o 15pinie, tym czasem po 15-tką kodów wyświetlić sie nie da :[

Opublikowano

W starszej piątce m20b25 to była kontrolka z lewej strony zegarów ( w obecnej też), tak jak na tym filmiku. W/g tego schematu http://www.e34.de/tips_tricks/motronic/m1_3.pdf

to pin 15 odpowiada za tą kontrolkę. Z tego co pamiętam u mnie brakowało żarówki, jak ją włożyłem to mimo braku błędów kontrolka świeciła cały czas, ale można było wykonać "pedaltest", używałem jej więc tylko w czasie testu, po teście wyciągałem.

Nie wiem co u Ciebie nie tak, ale jest jeden myk - masz tylko 5 sekund od przekręcenia kluczyka w poz. 2 na pięciokrotne wciśnięcie "gazu", jak się spóźnisz nie zadziała.

Opublikowano

Dzieki! a czy pamiętasz jak ta kontrolka zachowywała się zaraz przed startem silnika? Mówisz, ze świeciła cały czas. Czy w pozycji stacyjki OFF na postoju też się świeciła (podpięta z drugiej strony pod + Akumulatora)? Być może mam ten sam ECU co w "piątkach". Z pięciokrotnym wciśnięciem pedała na pewno mieścilem sie w 5 sekundach. Próbowalem dla pewności poruszać ręcznie ramieniem przepustnicy, żeby na pewno załapały krańcówki.

Mam jeszcze podejrzenia czy krańcówki w przepustnicy nie przerywają i pokazują kilka krótkich, zamiast pojedynczego zwarcia obwodu. W ten sposób trudno zachować sekwencje "testu pedałowego". Dziwi mnie rezystancja krańcówek, multimetr niby wskazuje obwód zamknięty, ale mam dosyć precyzyjny miernik i wskazuje 9-10 omów i nie od razu zaczyna piszczeć. Spróbuję dostać sie pod kolektor do czarnej skrzynki :)

Opublikowano

Zaświecała się po przekręceniu kluczyka (po odpaleniu zegarów) i świeciła się cały czas.

ECU chyba masz ten sam, ale nie jestem pewny.

Opublikowano

czyli odwrotnie niZ u mnie ;P Świeci na postoju gaśnie po przekręceniu kluczyka.

Wyjałem kolektor przetestowalem czujnik położenia przepustnicy. Wszystko dziala ok, krańcówki zaskakują i jest ciagłe przejście o niewielkiej rezystancji. Również jest przejście bezpośrednio z krańcówek do ECU, wiec komputer powinien widzieć sygnały. Zaczynam sie obawiać, ze ECU po prostu ma taki a nie inny soft i kodów wyświetlić sie nie da. Musiałbym wsadzić na próbę inny komputer.

Opublikowano

Sięgnąłem po dokumentację e34 z 1988r z Motronikiem 1.3 i tak:

- pin 15 w ECU to ten właściwy Check Engine, powinien zapodawać masę

- kontrolka Check Engine ma wspólny + z innymi kontrolkami (olej, aku, hamulec, ABS) zasilana z terminala 15, czyli pod napięciem dopiero jak kluczyk w poz I, II lub III

- Motronic 1.3 ma z terminala 30, czyli cały czas pod napięciem, zasilanie na pinie 18

Wynika z tego że na kontrolkę CE ECU podaje napięcie cały czas, ale nie zwiera do masy jak włączony kluczyk. Miernik w łapę i pomierz dziadostwo ;)

Opublikowano

Ty masz silnik M40, ale na schematach silnik M42 ma Motronic 1.7, w nim za CE odpowiada pin 8 (str 1210.9-07)

http://wedophones.com/Manuals/BMW/1992%20BMW%20318is%20-%20325i%20%20Electrical%20Troubleshooting%20Manual.pdf

Tutaj jeszcze inny schemat,nie wiem jaki Motronik, i też pin 8 (str 1360-2)

http://wedophones.com/Manuals/BMW/1992%20BMW%20318ic%20Electrical%20Troubleshooting%20Manual.pdf

Opublikowano

Przeglądnę zaraz te schematy. Motronic mam bankowo 1.3, potwierdzone z wielu źródeł. Nieie znalazłem konkretnie do niego schematu bo i na logike każdy motronic 1.3 powinien mieć taki sam, ale nie wiadomo czy nie ma tam jakiegoś "żartu programisty" i porty na procku sa pozamieniane lub jakaś odwrotna polaryzacja.

Najlepiej byłoby pomierzyć piny ECU na działającym silniku tylko jakimś cudem(lub nie cudem) muszę zdjąć obudowę z konektora - wydaje sie być pancerny i jednolity. Mogę wpiąć oscyloskop i z obu stron zasilania zobaczyć czy dodatkowo nie ma jakichś stanów przejściowych. Jutro się za to zabiorę

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i jest mała rewolucja. Sprawdzilem wszystkie połączenia od krańcówek do ECU, zmieniłem w aucie wtryski, złożyłem wszystko. Auto duzo lepiej odpaliło i przestał wibrować silnik! W Świeta czekalem na parkingu na rodzine i tak sobie od niechcenia zrobilem stomp test i... kontrola zaskoczyła!!:D:D wyszedł mi na dzień dobry kod 1262 (Idle speed actuator) i teraz kilka pytań:

- samochód po zmianie wtrysków pracuje dużo przyjemniej, przestał wibrować silnik i chętniej reguje na pedał gazu, ale podczas rozpędzania jakby na moment (gdzieś 1/4 sek) silnik przerywał i szarpał. Praktycznie zawsze podczas rozpedzania taksie dzieje. Średnio raz na każdym biegu. Czy to wina silnika krokowego, czy Motronic uczy sie nowej mapy wtrysków?

- Inny objaw: raz nie chcial dobrze zapalić, jakby nie bylo iskry wogole i zgasł 2 razy,musiałem go podratować pedałem gazu, kaszlnął kilka razy i zaskoczył. Każde odpalenie musi potrwać chwile bo nawet male obciążenie (skrzynia na luzie,swiatła) powoduje przyduszenie silnika i spadek obrotów (do 0,5-0,6 tys/min). Wystarczy ze pochodzi minute,lekko go przygazuję i juz trzyma sam obroty pod obciażeniem. Dla odmiany ciepły silnik trzyma jałowe w granicach 0,9tys/min. Czy to znowu wina krokowca czy Motronica, który poznaje nowe warunki pracy?

Opublikowano

problem krokowego rozwiązany. Byl po prostu nie podłączony :o

Ale dziwi mnie jedna rzecz: Chcialem zrobić reset i usunac wpisy o bledach. Zrzucilem klemy na noc. jeszcze dla pewnosci przekrecilem stacyjke na kilka minut. Kontrolka nadal się świeci, ale nie mogę znowu wejsć w tryb wyswietlania kodów. Wygląda mi to tak, ze gdy nie ma błędów na silniku to "stomp test" nie działa. Zostaje mi coś odłączyć i sprawdzić. Zastanawia mnie dlaczego kontrolka nadal świeci caly czas podczas jazdy. Dla pewnosci wpiałem drugą kontrolke bezpośrednio pod aku i zachowuje się identycznie. Normalnie powinien być wyświetlony kod 1444 a u mnie takiego nie ma. Kontrolka świeci cały czas tak: _._._._._. ("kropka"oznacza przygaśnięcie na chwile).

Opublikowano
chyba zaczynam sam sobie odpowiadać na pytania i stawiam kolejne. No ale może kiedyś ktoś znajdzie te posty i skorzysta. Otóż okazało się ze mój kolega ma dokładnie ten sam komputer w swoim E30 i zachowuje sie podobnie domojej podczas jazdy (mruga). Podłączyliśmy kontrolke CHECK i na dzień dobry zaśpiewała jeden kod 1263 (powtarzany w nieskończoność) . Po znalezieniu i naprawie usterki (brak zasilaniazaworu) i po zrobieniu resetu i ponownym uruchomieniu silnika komputer pokazał inny kod 1222 (znowu powtarzany w nieskończoność). Specjalnie odłączyliśmy zawór zwrotny oparów paliwa i potem jeszcze silnik krokowy, żeby komputer porejestrował nowe błędy i co sie okazuje?..Komp nadal wyświetla tylko błąd lambdy, A GDZIE RESZTA KODÓW? Czy jest jakaś procedura przechodzenia do kolejnego kodu błędu w Motronicu ? Powinien wedlug opisów wyświetlać je po kolei,ale chyba samoczynnie? Nie doszedłem nigdy do kodu 1444(brak bledów), ani 1000 (wiecej bledow nie ma).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.