Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, świece wymienione w ubiegłym roku, pompa wtryskiwaczy zrobiona, z pod głowicy nie leje. Prąd podaje na świece, wykonałem test przykładając obwód z żaróweczka 12V, do świecy i do masy, kiedy przekręcam kluczyk i pali się kontrolka od grzania świec, pali się również żaróweczka. Jakieś 2 lata nie wymieniany filtr paliwa, aczkolwiek nie sądzę żeby to było przyczyną. Jak kilkukrotnie zagrzeje świece to ewidentnie trochę lepiej pali, ale zastanawiam się czy to nie pompka w baku która być może jest uszkodzona w końcu zaciąga paliwo. Gdy odpali to trochę faluje na obrotach i za autem chmura spalin, a później wszystko działa dobrze. Na ciepłym silniku kiedy świece się już nie grzeją, pali ale kreci tez troszkę za długo. Bardzo proszę o pomoc i serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Tomek
Opublikowano
Wstaw zawór zwrotny paliwa (koszt nie duży a odpala lepiej) , i jak masz możliwość to pojedź na ustawienie dawki paliwa. Co do pompki to odepnij przewód paliwa od filtra paliwa , przekręć klucz w pozycję zapłonu i zobacz czy leci paliwo.
Opublikowano

Rozumiem że zawór zwrotny paliwa to coś takiego jak na tej aukcji tak ?

http://allegro.pl/zawor-zwrotny-paliwa-6-8-10-12mm-wyslka-gratis-i2356885471.html

Odepnę wężyk i sprawdzę jak powiedziałeś ale czy to jednoznacznie stwierdzi sprawność pompy paliwa w baku ? Czy możliwe jest żeby pompowała za małe ciśnienie paliwa, czy to raczej mało prawdopodobna przyczyna ciężkiego palenia.

 

Tak na marginesie, czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie znajduję się pompa paliwa w baku i jak do niej dotrzeć :)

 

Dzięki za wcześniejszą odpowiedz Tomek

Opublikowano

Dokładnie o taki zawór chodzi , jeżeli nie będzie leciało paliwo to pompa nie pompuje.

Aby dobrać się do pompy to musisz podnieść kanapę pod nią masz wykładzinę czarną wygłuszającą. Jak zdejmiesz wykładzinę to odkręć zaślepkę dalej już będziesz wiedział co robić. Ale lepiej najpierw sprawdź kompem czy masz dawkę paliwa w porządku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jak

Opublikowano
Dzięki serdeczne , zakupię taki zaworek, sprawdzę pompę i jak nie pomoże wybiorę się na sprawdzanie dawki paliwa kompem tak jak mówisz :) Dzięki i pozdrawiam Tomek
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
witam mam podobny problem z 318 tds 97r jak ostygnie i przy temp ok od 5C w dół trzeba ja długo meczyć. cofanie paliwa wykluczone zaworek, przelewy nigdzie nie pojawia sie powietrze ani przed pompą ani za, jak tylko raz ja odpale i pochodzi dosłownie 10 sekund to potem pali, rozrusznik po regeneracji, nowe aku, błąd na kts wywala (136 nastawnik pompy)błąd jest nie zawsze, kąt ok, kąprecha najmniej 24, i chmura przy odpaleniu,pomocy!!!!!!!!!!!
Opublikowano

Jeżeli faktycznie masz dobrze poustawiane dawkę i kąt wtrysku a wywala błąd nastawnika to w nastawniku pod dekielkiem masz czujnik temperatury paliwa jeżeli padnie to też zaczynają się cyrki z odpaleniem , z dwojga złego lepiej nastawnik niż pompa . Jak w pompie zużyje się sekcja wysokiego ciśnienia to też na ciepłym jest problem.

Najlepiej wymień przewody przlewowe i koreczek gumowy na ostatnim wtrysku , co do błędu nastawnika , to tak jak pisałem jak dawka ustawiona dobrze to na 80% posypał się czujnik temp wymiana nie jest trudna ale musisz zdjąć kolektor , potem tylko odkręcasz dekielek nastawnika ( po wymianie czujnika nie musisz ustawiać dawki o ile przed wymianą była w porządku ) i masz element około 1,5 cm długości wyglądający jak lornetka .

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-pompy-paliwa-bmw-525tds-725tds-i3081557962.html

Opublikowano

Tomek199007-nie napisałeś nic o świecach-mam nadzieje że są w porządku.

Reszta-tak,jak powyżej kajman napisał.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
przekładałem ten czujnik co kajjman mówił ale to nie pomogło, błąd 136 nastawnik pompy wracał, więc przełożyłem cały nastawnik z 2 rozbitej tylko teraz mam problem z ustawieniem dawki, kts nie pokazywał żadnych zmian obojętnie jak bym ustawił nastawnik, jaki waszym zdaniem interfejs odczyta mi to bo nie chce kupować w ciemno bo w opisach piszą że ze wszystkim się łączy i wszystko robi a mija to się z prawdą :evil: albo wiecie może jak podłączyc pinami LAUNCH X-431 DIAGUN bo przez wtyczkę wszystko poza silnikiem mi chodzi:(
Opublikowano

Czyli jednak nastawnik..

Do dawki najlepszy jest DIS i interfejs ADS (przez port COM). KTS-em nic nie zdziałasz z dawką.

PS.Nie pisz posta pod postem-edytuj.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Pierwszy i czwarty to ten sam.

Każdym z tych popracujesz w DIS-ie,potrzebujesz do tego jeszcze starego lapka z portem COM i oczywiście oprogramowania.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

dzieki jutro ma mi przyjść to napisze co i jak udało mi się zrobic.

miejmy nadzieję że dam rade:P

moglibyście podesłać linki do disa i wzystkich niezbędnych programów z góry dzięki

Opublikowano
Poszukaj na forach,powinny być,zajrzyj również na bmw-diesel.pl .
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.