Skocz do zawartości

318 tds wysokie spalanie


arcio2008

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim e36 a mianowicie pali mi on 10l na 100 km i to przy spokojnej jeździe . Wiem że ten samochód powinien palić mniej . Do tego że dużo pali dochodzi to że nie rozwija odpowiedniej prędkości , jest tak że na trójce rozpędza sie do 120 na czwórce zaledwie do 140 albo i to nie zawsze a piątka to już tylko trzyma prędkość . Do tej pory sprawdziłem szczelność intercoolera i tych rur zmieniłem wszystkie filtry , wyczyściłem EGR i kolektor dolotowy (w którym były opiłki metalu , nie wiem z kąt bo intercooler by ich nie przepuścił z turbiny , a poza nią tam nic niema po drodze , chyba że w drugą stronę <<< z cylindrów ale to chyba nie możliwe ),Sprawdziłem też łopatki turbiny i samą turbine . Nie mam pojęcia co może jeszcze być przyczyną ,może wy coś poradzicie bo u mnie mechanicy wymiękają . Dodam jeszcze że turbo jest wyraźnie odczuwane do 3 biegu , z pod samochodu nic nie cieknie i wszystkie przewody podciśnienia są założone .Z wydechy kopci ale bez przesady jak to dizel , a z odpalaniem nie ma problemów

Zastanawia mnie jeszcze czy on nie jest zatarty i dlatego tyle pali bo z kąt te stalowe nie aluminiowe opiłki w kolektorze ?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień mapsensor (czujnik siedzący w kolektorze dolotowym ) jak jest walnięty to spalanie szaleje.Warto też sprawdzić wtrysk sterujący. A potem ewentualnie regulacja dawki paliwa , ale najlepiej podpiąć się pod kompa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
tak temperature trzyma dobrze szybko sie nagrzewa.a ten czujnik o ktorym pisal kolega wyzej to gdzie on sie znajduje dokladnie??? jak mozna go sprawdzic??? moze jakies zdjecia pomocnicze ktos posiada??? albo w miare dobry opis jak do niego dojsc itd ??? kurcze spalanie mnie zabija po miescie przy delikatnej jezdzie za 6 dych musze zalac to moj kolega ma e39 w kombi 3.0 d i mu pali 8 przy spokojnej jezdzie. jesli ktos ogarnia bmki i wie co moze byc przyczyna to prosze o pomoc...z gory wielkie dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik znajduję się pod kolektorem dolotowym (jest w niego wpięty) najlepiej odkręcić kolektor żeby sobie ułatwić prace. Mnie moj Tadek tez palił 10 po mieście delikatnie jeżdżąc ale miałem źle ustawiony rozrząd który z czasem przeskoczył :mad2: Teraz po wymianie pali ok 7,5-7,7l na 100km.

Kolega "kaszakowal" Ci napisął

ten czujnik mozna sprawdzić omomierzem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki bede musial to sprawdzic bo na bene nie zarobie kurcze pewnie sruby od kolektora nie pojda latwo i caly dzien trzeba liczyc na spr tego czujnika ??? kurcze jak sie ma pierwszy taki samochod i jest problem z czyms to katastrofa.ale postaram sie ogarnac i napisze czy czujnik jest oki czy nie jak bedzie dobry bede musial szukac dalej

ale dzieki wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.