Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Na forum jestem zarejestrowany już jakiś czas, autem jeżdżę już też dość długo, więc pora przedstawić w galerii.

 

Podstawowe dane:

 

Numer podwozia WBAHD11070BE73751

Kod typu HD11, Typ 535I (EUR), Typoszereg E E34 (), Seria 5, Rodzaj konstrukcji LIM, Układ kierowniczy LL, Drzwi 4, Silnik M30, Pojemność skokowa 3.50, Moc 155, Napęd HECK, Skrzynia biegów MECH, Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181), Tapicerka SCHWARZ LEDER (0203), Data prod. 1992-04-24

 

S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.

S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa

S303A INNENRAUMSCHUTZ/NEIGUNGSALARMG Ochrona wnętrza z czujn. alarm. nachyl.

S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu

S339A SATIN CHROME Shadow-Line

S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny

S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S458A SEAT ADJUSTMENT, ELECTRIC. F DRIVER/PASS Regulacja fotela przedn. elektryczna

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S499A HEADRESTS IN REAR, ELECTRIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym elektryczne

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S564A INTERIOR LIGHT PACKAGE Pakiet oświetlenia wnętrza

S571A BOOSTED POWER SUPPLY Silniejsze zasilanie prądem

 

S662* BMW BAVARIA C PROFESSIONAL RDS

S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM System głośników HiFi

S686A DIVERSITY-FUNCTION AERIAL Anteny Diversity

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

 

Auto kupiłem pod koniec 2009 roku i choć na pierwszy rzut oka wszystko było w nim OK, to jednak wymagało bardzo wielu napraw, ze względu na zaniedbanie przez poprzednich właścicieli. Prawdopodobnie nie było mocno upalane, jednak z całą pewnością traktowane jako auto do bansu i lansu. Mało profesjonalne podejście do niektórych modyfikacji zdradza, że nie trafiło na znawcę czy miłośnika BMW. Jednak odkąd je kupiłem staram się powoli doprowadzić je do ładu.

 

Samochód kupiłem na felgach 15" Styling 5, jednak na zimę kupiłem stalowe, żeby nie katować naprawdę ładnie zachowanych aluminiowych. Następny sezon to już komplet felg 17" Styling 21, czyli "wiatraków" M-System 2. Była to pierwsza modyfikacja jakiej dokonałem w samochodzie, jednak nie poprzestanę na tym i już wkrótce planuje założenie lamp "hand-made Black Hella" :P

 

Z mechaniki to silnik w pełni seryjny, domagający się powoli remontu głowicy. Po zakupie w porę został uratowany przed zatarciem, ponieważ poprzednik zapomniał wspomnieć, że w szybkim tempie w misce olejowej pojawia się benzyna (w ilościach naprawdę ogromnych). Na szczęście koszt naprawy zamknął się w 4 złotych (nie licząc kilku stówek na próbne wymiany oleju, zanim przyczyna usterki została namierzona :evil: ). W trakcie użytkowania samochodu zwyczajna instalacja gazowa została zastąpiona sekwencyjną, oczywiście nie obyło się bez wielu problemów (przywykłem już, że nie mam szczęścia do niczego co jeździ).

 

Nie wiem czy to coś wartego wspomnienia, ale niedawno znalazłem kartkę z wypisanym wyposażeniem (same kody), która została włożona w fabryce pod sprężyny fotela pasażera. Kto wie, być może kiedyś będę mógł ją pokazywać na zlotach zabytków :P

 

Poniżej kilka zdjęć. Auto było już kilkukrotnie malowane, jednak nie zostało stwierdzone, żeby była sklepana z kilku ani nic w tym stylu. Zwyczajne problemy typu ranty drzwi, jakieś odrapania parkingowe... Pierwszy raz malowane prawdopodobnie jeszcze w Niemczech, ze względu na solidne wykonanie tych poprawek. Niestety po stłuczce z mojej winy muszę znosić zderzak w innym odcieniu, jednak zbieram fundusze na porządne poprawki blacharsko - lakiernicze.

Edytowane przez specjalista
Opublikowano

Zaraz po kupnie:

 

http://img515.imageshack.us/img515/3198/20091215001.th.jpg

http://img3.imageshack.us/img3/8905/20091215.th.jpg

 

Jak widać, brak chromowanej obwódki "nerek".

 

Jakość słaba, bo było już dosyć ciemno, a do tego zdjęcia robione telefonem.

 

Na wycieczce w Ojcowskim Parku Narodowym. Już na nowych felgach :)

 

http://img829.imageshack.us/img829/1897/dsc0009sjw.th.jpg

 

W trasie spalanie 11/100 było dla mnie totalnym szokiem. Wtedy jechałem na benzynie, ze względu na awarię instalacji gazu. teraz na sekwencji w trasie wciąga 12 góra 13 litrów gazu, oczywiście bez pałowania, tylko emeryt - style :P Niestety w mieście 20/100 to norma...

 

Sesja zdjęciowa po malowaniu rantów drzwi i innych drobnych rzeczy.

 

http://img152.imageshack.us/img152/7858/dsc0063im.th.jpg

http://img843.imageshack.us/img843/2271/dsc0051jma.th.jpg

 

Niestety rdza się nie poddała i po zimie wylazła na nowo. tym razem chyba poszukam lepszego lakiernika...

Opublikowano

Plany na najbliższy czas to wspomniane wcześniej lampy BH na przód. Być może uda się trafić też komplet na tył, ale ceny trochę przerażają...

 

Jestem także w trakcie przywracania do życia oryginalnego zestawu audio. W momencie kupna zastałem tam radio cd/mp3/usb, które grało całkiem dobrze, jednak po przeczytaniu opinii o Bavarii C Professional postanowiłem powrócić do oryginału. Niestety wiązka wzmacniacza została zniszczona przez poprzedniego właściciela i wymagała naprawy. Radio ma też problemy z losowym wyłączaniem się podczas pracy, jednak liczę, że w końcu odkryję przyczynę takiego stanu rzeczy. Do zestawu mam również zmieniarkę, jednak nie potrafię jej zmusić do działania. Kiedy jednak sprzęt gra, to wiem, że dobrze zrobiłem wyrzucając świecącą zabaweczkę z empetrójką, bo jednak brzmienie oryginalnego zestawu powala na kolana.

 

Do ogarnięcia w aucie jest mnóstwo detali, a jak wiadomo to zawsze idzie najwolniej...

 

Postaram się na bieżąco wrzucać jakieś zdjęcia z postępów (do katastrof się nie przyznam, najwyżej usunę konto i ucieknę ze wstydu :P)

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Cieszę się, że kolejne e34 uniknęło śmierci na złomowisku... Samochód doprowadziłeś już do stanu używalności - jak doczytałem, ale kilka rzeczy wymaga poprawki.

Przede wszystkim wymień/napraw mechanizm wycieraczek, bo prawa wycieraczka tłucze o rant maski. EDIT: na przedostatnim zdjęciu jeśli mnie oczy nie mylą, już to naprawiłeś :cool2:

 

Koniecznie wrzuć zdjęcia wnętrza jak i zewnętrza w lepszej jakości ;)

 

Pozdrawiam

 

P.S. Korzystaj z edycji postów pisząc post za postem (własnym) - Admini nie śpią ;)

Opublikowano

W trasie spalanie 11/100 było dla mnie totalnym szokiem. Wtedy jechałem na benzynie, ze względu na awarię instalacji gazu. teraz na sekwencji w trasie wciąga 12 góra 13 litrów gazu, oczywiście bez pałowania, tylko emeryt - style :P Niestety w mieście 20/100 to norma...

 

powiem ci że 11l benzyny w trasie to nie tak mało :P bo jak zszedłem do 9,3l :mrgreen:

 

a mogę wiedzieć ile dałeś za auto? tak tylko porównać chcę z moim i ogólnie...

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
No szukałem czegoś "porządniejszego", ale jak widać nie ma reguły. Generalnie to uparłem się, żeby samochód miał m. in. klimę i najlepiej duży silnik, więc tylko takie droższe egzemplarze spełniały te warunki. No i uparłem się na "starocia", bo tylko takie auta mnie interesują. Na E34 chorowałem od dawna, no to teraz mam co chciałem :P
Opublikowano

8500zl to normalna cena za dobrze utrzymane E34 z jakims tam wyposazeniem. Masz fajną opcje, szkoda tylko ze brak drewna. Dla mnie to wazny element wnetrza. A pozatym to prawie wszystko czego potrzeba do szczescia, klimatronik, pelna elektryka...

Jak wrzucasz foty z imageshack to wklejaj link "Kod Froum", a nie 'Miniatura forum".

 

Niestety rdza się nie poddała i po zimie wylazła na nowo. tym razem chyba poszukam lepszego lakiernika...

Nie strasz mnie, bo ja mam zamiar na dniach dawac auto do usuwania ognisk i czesciowego lakierowania. Tez zastanawiam sie czy przetrwa zime.

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po przerwie wracam do opisu mojego auta, niestety bez nowych zdjęć. Powoli przygotowuje się do sezonu napraw i poprawek wszystkiego co tam przez zimę wyszło...

 

Niestety zima postanowiła oprócz zwyczajowego zjedzenia blach narobić innych szkód. Poodklejał mi się materiał na boczkach, praktycznie w każdych drzwiach, a także coś tam zaczęło walić w zawieszeniu, po kilku niemiłych spotkaniach z kraterami drogowymi... :evil:

 

W planach nadal mam modyfikację lamp, bo na urodziny dostałem zestaw "zrób to sam" w postaci krzyży do długich :P

Oprócz tego chciałbym delikatnie poprawić instalację gazową (2 reduktory i 2 filtry, żeby mu paliwka nie brakowało), uszczelnić klimatyzację, dojść do ładu z nadmuchem (bo potrafi walić gorącym powietrzem z jednej kratki non stop, niezależnie od ustawień pokręteł), ogarnąć blacharkę i to złośliwe radio. Szukam także sposobu naprawy fotela kierowcy lub ew. jeśli starczy gotówki to wymienię go na ten oryginalny sportowy...

Poza tymi ważnymi rzeczami do pełni szczęścia będę musiał powymieniać żaróweczki w niektórych przyciskach, bo ostatnio się spaliły.

 

A na dzień dzisiejszy auto stoi u elektryka, bo zwariowały światła awaryjne. Najpierw myślałem, że to wilgoć w przerywaczu (był popękany), jednak ostatecznie padło na alarm. Ja niestety nie jestem zbyt ogarnięty w takich tematach, więc samochód oddałem do zrobienia. Zobaczymy jakie będą efekty...

 

#######################

 

a jaka była przyczyna benzyny w oleju?

Zniszczony był wąż podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa. Przez to polewał za dużo paliwa, które sobie wędrowało po gładziach cylindra do miski. Na rozwiązanie natknąłem się na jakimś forum, gdzie to było popularnym problemem (nie pamiętam w jakim dokładnie silniku). To mnie zmotywowało do sprawdzenia tego bardzo dokładnie i ucieszyłem się kiedy znalazłem przetarty wężyk...

 

Felgi fajne, ale wolę moje :P Mam w planach pomalować te "wiatraczki" pod kolor auta, a rant wypolerować, ale nie jestem do końca przekonany czy to dobrze będzie wyglądało...

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Po długiej przerwie aktualizacja stanu auta. Trochę zmian było po drodze, ale nie są jeszcze do końca dopracowane. Aktualnie zbieram $$$ na blacharkę, dyfer ze szperą oraz jak zwykle na bieżące naprawy...

 

Zmiany na zewnątrz:

- tylne lampy całe czerwone + podkładka pod tablicę rej. też czerwona

- przednie lampy Black Bosch po renowacji i kierunkowskazy ciemne

 

Zmiany wewnątrz:

- zegary z Audi (moim zdaniem pasują do reszty, kolor podświetlenia się zgadza, jedynie wskazówki są czerwone, ale to detal)

- MP3 player, żeby nie rezygnować z fabrycznego radia (miał być schowany całkiem, ale pilot nie przebija się przez schowek)

 

Zmiany od strony mechanicznej:

- 2 reduktory gazu po regenracji, do tego porządnie poprowadzone przewody i własnej produkcji czujnik temp. gazu. Nareszcie ten wóz jeździ na LPG. Dopóki tego nie zrobiłem, to nie wierzyłem, ale naprawdę warto mieć instalacje zrobioną z pewnym zapasem mocy...

- nowy eprom z fabrycznym programem silnika (stary zgubił część komórek i nawet po podłączeniu interfejsu pokazał jakiś błąd z tym związany - muszę jeszcze raz to kiedyś sprawdzić, ale myślę, że teraz już będzie OK)

- wymiana sporej części instalacji zapłonowej (kable już nie iskrzą w nocy, skończyło się przerywanie na gazie)

- sprężyny z przodu Weitec -35mm pozwoliły zlikwidować efekt "startującej motorówki", który mnie wkurzał, bo samochód wyglądał jakby non-stop był załadowany workami cementu z tyłu...

 

Najbardziej inwazyjne było zamontowanie zegarów. Wymagało wycięcia kawałka konsoli, ale generalnie wystarczy sam brzeszczot do tego. Z zegarów od Audi wyciąłem kawałek obudowy (byłą za szeroka) i przykleilem kątowniki, tak żeby można było je przykręcić w miejsce popielniczki. Wymagały też stworzenia wiązki elektrycznej, ale to akurat nie było trudne. Czujnik ciśnienia w zamienniku nowy kosztuje 130zł, więc od razu uprzedzam przed osobami wciskającymi super czujniki używane za 150 zł, bo mają znaczek VDO (może i są dokładniejsze, ale czy warto ryzykować za takie pieniądze, że pochodzi 3 miesiące i zdechnie...). Nie mam jeszcze czujnika temperatury, ale przewody są już poprowadzone i tylko czekają na wolną chwilę. Niestety będzie to wymagało wiercenia i pobrudzenia się olejem...

 

 

http://images61.fotosik.pl/497/54d8c37cc26ae481m.jpg

http://images63.fotosik.pl/498/281ac9eac5a1fd4am.jpg

http://images65.fotosik.pl/498/b4cba939985b19bdm.jpg

 

######################

 

Zmian niewiele, ale warto uaktualnić :P

 

- chip fabryczny poszedł w odstawkę, a jego miejsce zajął zmodyfikowany - efekty bardzo fajne, przy okazji uczę się jak to wszystko wygląda od kuchni :P

- sportowy filtr powietrza Pipercross - polecam, fajne dopełnienie chip'a i nie jest to sztuka dla sztuki, bo auto fajniej chodzi...

- izolacja termiczna puszki filtra

 

http://images64.fotosik.pl/916/e95ac50ab59b64e2m.jpg

http://images63.fotosik.pl/914/b19c73bf162bf5a5m.jpg

http://images63.fotosik.pl/914/6acfd8799cd8e057m.jpg

 

Oprócz tego podłączyłem w końcu zegar od temperatury oleju, uruchomiłem zmieniarkę płyt i poprawiłem tapicerkę szyberdachu, tak, że w końcu mogę go otwierać :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.